Beantwoord

Voetbal kijken nog steeds bagger !


Sinds 2 april glasvezel (1GB) internet en TV via Odido. TV kijken via een mediabox rechtstreeks op het modem.

TV talkshows, journaal, prima. Netflix ok.

Maar sport, tennis of zoals gisteren Champions Leaque bagger. Niet scherp, schokkerig bij camera veranderingen links-rechts. 

Alles al gedaan, reset, 50 hz instellingen etc. 

Heb een vrij nieuwe LG dus daar light het niet aan. 

Ga toch maar weer opzeggen. Ziggo via de kabel gaf veel beter beeld. Waarom kan Odido niet simpelweg in superstream kwaliteit sport uitzenden? Hier zit toch NIEMAND op te wachten !

icon

Beste antwoord door RVB1960 2 May 2024, 21:47

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RVB1960 

Je bent al buiten je bedenktijd ddus je zult een afkoopsom voor de resterende maanden moeten betalen.

Kan je de router eens voorzien van een fabrieksreset en de ONT voor even van het stroom halen?

Heb je verder wel stabiel internet op andere apparaten en is de snelheid op WiFi en bekabeld goed?

Misschien kan je de internetkabel tussen router en mediabox ook eens vervangen.

Hallo @RVB1960 

Je bent al buiten je bedenktijd ddus je zult een afkoopsom voor de resterende maanden moeten betalen.

Kan je de router eens voorzien van een fabrieksreset en de ONT voor even van het stroom halen?

Heb je verder wel stabiel internet op andere apparaten en is de snelheid op WiFi en bekabeld goed?

Misschien kan je de internetkabel tussen router en mediabox ook eens vervangen.

Ja weer gedaan. Kabel is prima, de nieuwste. Het ligt echt niet aan de hardware, ik denk eerder aan upload stream snelheid, bitrate of whatever dat allemaal heet. 

Hallo @RVB1960 

Je bent al buiten je bedenktijd ddus je zult een afkoopsom voor de resterende maanden moeten betalen.

Kan je de router eens voorzien van een fabrieksreset en de ONT voor even van het stroom halen?

Heb je verder wel stabiel internet op andere apparaten en is de snelheid op WiFi en bekabeld goed?

Misschien kan je de internetkabel tussen router en mediabox ook eens vervangen.

 

Hallo @RVB1960 

Je bent al buiten je bedenktijd ddus je zult een afkoopsom voor de resterende maanden moeten betalen.

Kan je de router eens voorzien van een fabrieksreset en de ONT voor even van het stroom halen?

Heb je verder wel stabiel internet op andere apparaten en is de snelheid op WiFi en bekabeld goed?

Misschien kan je de internetkabel tussen router en mediabox ook eens vervangen.

 

Met GSM zit ik zelfs op 620 snelheid.

Reputatie 7
Badge +15

@RVB1960 

Dit is een bekabelde test met een laptop of pc aangesloten op de router? Ook met deze snelheden zouden er geen problemen moeten zijn maar bekabeld zou je wel minimaal 75% moeten halen dus 750 Mbps.

@RVB1960

Dit is een bekabelde test met een laptop of pc aangesloten op de router? Ook met deze snelheden zouden er geen problemen moeten zijn maar bekabeld zou je wel minimaal 75% moeten halen dus 750 Mbps.

Dit is beide wifi dus bekadeld is de snelheid geen oorzaak van die schokkerige Sport TV. 

Reputatie 7
Badge +15

@RVB1960 

Neem ook eens een kijkje in dit topic, hopelijk staat er een oplossing tussen:

https://community.odido.nl/televisie-536/ik-heb-haperend-slecht-beeld-278924

@RVB1960

Neem ook eens een kijkje in dit topic, hopelijk staat er een oplossing tussen:

https://community.odido.nl/televisie-536/ik-heb-haperend-slecht-beeld-278924

Misschien moet ik deze vraag op tweakers stellen maar het beeld via HDMI via je versterker laten lopen naar de LG. Kan dat het schokkerige verklaren? 

 

Reputatie 7
Badge +14

Het kan zeker uitmaken, en om dat uit te sluiten zet je de HDMI kabel van de Android box DIRECT naar je LG televisie. Dus even testen zonder de Danon.

Het kan zeker uitmaken, en om dat uit te sluiten zet je de HDMI kabel van de Android box DIRECT naar je LG televisie. Dus even testen zonder de Danon.

Nee, helpt niets. Zit nu het voetbal terug te kijken van gisteren. Het lijkt wel 600 dpi ipv HD. Rugnummers zijn amper te lezen. Zojuis liep een speler langs de lijn in closeup, gewoon schokkerig beeld. Als ik nu kieskeurig naar alle zenders kijk is het eigenlijk overal zeer onder de maat. Zoals ik zei: Alleen Netflix app is ok. 

Nu de mediabox ertussen uit gehaald. Kijk op de apple tv console nu via de app naar voetbal. Prima. 

Geen geschok meer, kwaliteit zou nog beter kunnen. We lastig zappen met zo’n kleine Aplle afstandsbediening. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @RVB1960, ik ben blij om te zien dat het via de TV App beter werkt, maar de kwaliteit zou ook via de Mediabox goed moeten zijn. Merk je dat dit alleen voorkomt bij één specifieke zender of speelt dit op meerdere zenders? Zou je ook je klantnummer in je Community profiel willen zetten? Dit ziet eruit als ABC12345 en kan je vinden op je factuur of in je Mijn Odido account. Dan kan ik gelijk met je meekijken! 

Hi @RVB1960, ik ben blij om te zien dat het via de TV App beter werkt, maar de kwaliteit zou ook via de Mediabox goed moeten zijn. Merk je dat dit alleen voorkomt bij één specifieke zender of speelt dit op meerdere zenders? Zou je ook je klantnummer in je Community profiel willen zetten? Dit ziet eruit als ABC12345 en kan je vinden op je factuur of in je Mijn Odido account. Dan kan ik gelijk met je meekijken! 

Ik kan het fout hebben maar ik heb begrepen dat Odido via de mediabox 16 Mbps bitrate heeft maar een Apple console 40 Mbps doorgeeft aan bitrate. Dat zou toch een heleboel verklaren of mis ik iets?

Reputatie 7
Badge +1

Een van de verschillen tussen b.v. KPN en Odido is dat KPN o.a. live sportwedstrijden met name voetbal onbewerkt doorstuurt dat is gelijk aan wijze waarmee o.a. Glashart Media in het verleden mee werkte, m.a.w. zoals het werd doorgegeven vanuit de regieruimte zag je het op de tv.

Bij Odido e.a. gaan streams ook van live wedstrijden eerst door de mangelmolen mede om deze voor alle apparaten (tablets tv's enz.) geschikt te maken, met name voor fervente sportliefhebbers (voetbal) is dat een doorn in het oog daar alles altijd met een behoorlijke vertraging doorkomt.

Voordeel is dan wel dat de wedstrijd bij jou dan nog wel iets langer duurt dan bij je buren of vrienden😁

Een van de verschillen tussen b.v. KPN en Odido is dat KPN o.a. live sportwedstrijden met name voetbal onbewerkt doorstuurt dat is gelijk aan wijze waarmee o.a. Glashart Media in het verleden mee werkte, m.a.w. zoals het werd doorgegeven vanuit de regieruimte zag je het op de tv.

Bij Odido e.a. gaan streams ook van live wedstrijden eerst door de mangelmolen mede om deze voor alle apparaten (tablets tv's enz.) geschikt te maken, met name voor fervente sportliefhebbers (voetbal) is dat een doorn in het oog daar alles altijd met een behoorlijke vertraging doorkomt.

Voordeel is dan wel dat de wedstrijd bij jou dan nog wel iets langer duurt dan bij je buren of vrienden😁

Leuk, maar niet alleen bij LIVE wedstrijden. Ook bij herhalingen is het bagger.

Reputatie 7
Badge +1

Woon zelf in de Achterhoek waar ongeveer 15 jaar geleden door Reggefiber glasvezel is aangelegd en Glashart media (beide nu KPN) voor de tv streams zorgde, volgens kenners nog altijd de beste streams, je werd dan klant bij providers als Lijbrandt of Telfort of andere de gebruikte apparatuur was in alle gevallen 100% gelijk, dus je tv box kon ze gebruiken bij een andere provider.

Na overstap naar T-Mobile (Odido) Kreeg (of krijg) ik nog steeds de streams geleverd via KPN,  iets anders kan ik niet bedenken zeker omdat ook bij live sportwedstrijden en ook herhalingen de streams zowel via de mediabox als de app op de LG Oled (2022) altijd vlijmscherp zijn.

 

Woon zelf in de Achterhoek waar ongeveer 15 jaar geleden door Reggefiber glasvezel is aangelegd en Glashart media (beide nu KPN) voor de tv streams zorgde, volgens kenners nog altijd de beste streams, je werd dan klant bij providers als Lijbrandt of Telfort of andere de gebruikte apparatuur was in alle gevallen 100% gelijk, dus je tv box kon ze gebruiken bij een andere provider.

Na overstap naar T-Mobile (Odido) Kreeg (of krijg) ik nog steeds de streams geleverd via KPN,  iets anders kan ik niet bedenken zeker omdat ook bij live sportwedstrijden en ook herhalingen de streams zowel via de mediabox als de app op de LG Oled (2022) altijd vlijmscherp zijn.

 

Beetje onduidelijk verhaal. Jij hebt haarscherpe sportbeelden maar je zit ondertussen wel bij Odido. 

Reputatie 7
Badge +1

Zag net dit topic weer,  in mijn geval is het zo dat de infrastructuur zeg maar de glasvezelkabel en spullen in de (wijkkasten of hoe het ook mag heten van KPN is)  andere providers kunnen hier ook gebruik van maken, Odido o.a. doet dit middels wat heet Wholesale principe.

In sommige gevallen plaats Odido  eigen apparatuur in de wijkkast, uiteraard is de apparatuur in de eigen meterkast zoals router e.a. plus eventuele mediaboxen wel van Odido. 

Hi @RVB1960, ik ben blij om te zien dat het via de TV App beter werkt, maar de kwaliteit zou ook via de Mediabox goed moeten zijn. Merk je dat dit alleen voorkomt bij één specifieke zender of speelt dit op meerdere zenders? Zou je ook je klantnummer in je Community profiel willen zetten? Dit ziet eruit als ABC12345 en kan je vinden op je factuur of in je Mijn Odido account. Dan kan ik gelijk met je meekijken! 

Ik kan het fout hebben maar ik heb begrepen dat Odido via de mediabox 16 Mbps bitrate heeft maar een Apple console 40 Mbps doorgeeft aan bitrate. Dat zou toch een heleboel verklaren of mis ik iets?

Jammer dat er geen enkele reactie meer komt van Odido. Ik heb een verzoek tot ontbinding gedaan geen reactie. Geen technische dienst aanbieding of wat dan ook. 

Reageer