Skip to main content

Hallo,

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

Groet,

Thijs

Nieuwe box van de week binnen gekregen, vandaag aangesloten en nu geen problemen meer.

Bedankt voor het snelle afhandelen ervan 😃👍

Fijn weekend allemaal

@Herman3103 en @HelmaK66 Jullie hebben allebei een Amulet 515 harddiskrecorder dus vraag ik het netjes: kan ik deze omruilen voor de Aria zonder recorder zodat je hierna Cloud Opnemen kunt gebruiken en geen last meer hebt van de issues?

@J.hemelrijk en @Jeroenh86 Ik heb de Kamais bij jullie omgeruild voor de Aria zodat jullie straks geen problemen meer ervaren. De Kamais mogen straks naar een milieustraat gebracht worden zodra de Aria’s aangesloten zijn. 

Dank voor het toesturen van de nieuwe box! Net 1 dag getest en alle problemen lijken ermee te zijn opgelost.

@Swouden De Kamai 510 én het Huawei modem heb ik omgeruild. Je ontvangt binnen enkele dagen voor beide apparaten de vervanging (een Aria TV Box en Zyxel T50 modem). Zodra de nieuwere apparatuur aangesloten is, kun je de Kamai en Huawei naar een milieustraat brengen. Omdat ik het graag zeker wil weten: kan ik de Amulet (hdd) ook omruilen voor je? 

@Michel369 Dit probleem is bekend en in onderzoek. Zodra we een oplossing hebben gevonden, delen we die meteen met de Community.

@meppeters Heel fijn om te horen, bedankt voor je update en veel kijkplezier toegewenst! 

@Uillie De bug met niet-beschikbare zenders voor het maken van fysieke opnames is bekend en hier wordt aan gewerkt. Dit heeft niets met licenties te maken, maar is een foutje en moet worden hersteld. Let wel: dit geldt NIET voor digitale opnames (Cloud Opnemen).

@apis4 Bedankt voor je toevoegingen. De bitrate kan inderdaad resulteren in minder scherpte, maar dat oogt soms hetzelfde als een mindere resolutie. Ik heb hierin een vergelijking gemaakt om aan te geven dat de manier van casten weleens de oorzaak zou kunnen zijn. 

Bedankt voor je snelle reactie Jason. De Amulet kan ook vervangen worden!

Groet Sharon

Hallo, 

Wat fijn dat dit forum er is 👍 en ik niet de enige ben met de problemen met de Entone ontvangers (zonder HDD) icm met een oude Drayteck router (sinds de laatste update). 

Zou super zijn dat via deze manier ( net zoals bij mijn buurman) snel geschakeld kan worden om sinds de update weer eens normaal tv te kunnen kijken.

Zie heel graag een reply of een DM terug om een afspraak te maken om 2 ontvangers en de router te vervangen (glasvezel).

BVD en hopelijk tot snel. 
groet Nico 

@wburger Kijk dat is mooi! De Zyxel + converter zijn vanmiddag bezorgd zie ik, zo is alles in ieder geval mooi op tijd. 

@NvdW Alle verouderde apparatuur wordt omgeruild. Je ontvangt volgende week een pakketje met het Zyxel modem + converter én een ander pakketje met de nieuwere TV Boxen. Alle oude apparatuur mag straks na aansluiting naar een milieustraat worden gebracht. Het Zyxel modem + converter worden aangesloten door Guidion. Hiervoor ontvang je straks een afspraaktool per sms en e-mail.

@Jeszuyd1980 Ik wissel de Kamai (zonder hdd) en het Draytek modem vast om voor je. Ga je ermee akkoord dat ook de Amulet wordt omgeruild, of blijf je liever gebruikmaken van een harddiskrecorder? Let wel: mocht je voor Cloud Opnemen kiezen, dan gelden andere functionaliteiten en voorwaarden. Check onze zenderlijst om te controleren welke zenders je wel/niet kunt opnemen in de cloud: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis. Omdat jouw 06-nummer niet goed doorkomt in ons systeem, laten de nieuwe aanvragen nog eventjes op zich wachten totdat onze technische dienst dit maandag hersteld heeft. Schrik daarom niet als je nog geen bevestigende e-mail krijgt - dit komt door die obstructie, maar het wordt gefixt!

@Matthijs Edelenbos Heel graag gedaan. Superfijn dat het nu als een trein draait! 😄

@edweber29 Blijkbaar snapte ons systeem nog niet dat ook de Kamais vervangen dienden te worden; de order loopt nu wel goed door. Binnen enkele dagen ontvang je een pakketje met de Aria TV Boxen! 😉

@Uillie Bedoel je hoe je Favorieten kunt instellen of doel je op een andere tool? Indien je Favorieten bedoelt: Favorietenlijst instellen | T-Mobile Thuis

@MdeRuiter De Amulet is inderdaad omgeruild voor een Aria TV Box. Deze box heeft geen hdd maar biedt jou straks wel de optie om op Cloud Opnemen digitale opnames te maken. Je kunt de Cloud inschakelen via My T-Mobile: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement.

@all: Een prachtig, zonnig weekend toegewenst en bedankt voor alle fijne reacties en snelle terugkoppelingen. Ik weet dat het geen makkelijke periode geweest is met alle bugs en veranderingen, maar we komen er samen uit! Mocht je morgen of zondag nog geen directe reactie hebben op je vraag, houd er dan alsjeblieft rekening mee dat de weekendbezetting minder is en we niet altijd binnen de gestelde reactietijd van 24 tot 48 uur kunnen reageren. Bedankt voor jullie begrip! 

@rog_ost Je TV Boxen zijn meteen vervangen en je modem wordt maandag vervangen! Je zult dan ook een e-mail krijgen van Guidion om het te installeren.

@Jeszuyd1980 De Amulet is nu ook vervangen! 

@Thijs Luiken Ook voor jou zijn de TV Boxen vervangen en wordt je verouderde modem op maandag vervangen! Je zult dan ook een e-mail krijgen van Guidion om het te installeren.

@Coupure4 Dit kun je zeker verwachten! Je TV Box is meteen vervangen en je modem zal op maandag worden vervangen. Je zult dan ook een e-mail krijgen van Guidion om het te installeren.

@XanderK Dat snap ik helemaal! Ik heb daarom meteen je TV Box vervangen en daarnaast wordt je modem op maandag vervangen. Je zult dan ook een e-mail krijgen van Guidion om het te installeren.

@PatC Ik wil het graag voor je in orde maken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan ga ik direct voor je aan de slag!

@Sandrak1987 De TV Boxen zijn meteen vervangen! Ook wordt je modem maandag vervangen! Je zult dan ook een e-mail krijgen van Guidion om het te installeren.

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend en erg bedankt voor jullie geduld! 😄

Groetjes, Ishana

@Jason

@wburger goed dat je dit navraagt! Volgens de DHL Track & Trace code van afgelopen woensdag 31 mei zijn de twee TV Boxen bezorgd op donderdag 1 juni. Ik weet zeker dat het verbeterde beeld je zal bevallen!

Dat geloof ik ook, nadat donderdag de monteur van Guidion geweest is. Maar graag wil ik ook weten wanneer ik de vervanging van de Amulet tegemoet kan zien.

@TMTV

Dank voor je oplossing!!

Komt voor de bakker @arcovdberge! Ik ga voor je zorgen dat er ook een tweede vervangende TV Box aankomt waarmee je weer snel zorgeloos kan genieten. Daarom wens ik je alvast veel kijkplezier toe! 😃

Cloud opnemen aanzetten is iets wat je zelf moet “bestellen” in je account. Zet dat vinkje aan en dat gaat het werken.

Hey @AndrewJoosten, bedankt voor je snelle en duidelijke reactie.

Ik heb zojuist de omruiling in gang gezet! Je kunt dit terugzien in My T-Mobile, ook kun je daar je zending volgen! Zou je mij, na de installatie, een terugkoppeling willen geven of alles het nu weer goed doet?

Hallo @Cal,

Zal ik doen.

Ik heb exact dezelde probleme  elke dag opnieuw aan moeten melden en nu elke minuut een vastloper geen verbinding! Bloed irritant, Graag een oplossing Tmobile.. blijf niet elke keer de boel resetten! Updaten prima maar bij problemen ook oplossen. Betaal niet voor jan.... .. vr gr

Hoi @J.hemelrijk, het modem is nog niet herstart (stroomloos) na de update. Kun je het modem van de stroom loskoppelen en na 20 seconden weer aansluiten, alsjeblieft? 

Hoi @JolandavH, fijn dat je aan de bel trekt! Ik wil hier ook voor jou achteraan en ik zal je toevoegen aan het lopende onderzoek. Ik hoop je snel dé oplossing te kunnen bieden!

Hoi @meneerS@J.hemelrijk@Hage_@Katgert@FamilieCapelle@tim.korzilius@peerstolk@MdeBoer,

Bedankt allen voor ook jullie melding! Op dit moment is het onderzoek nog in volle gang doordat reproduceren en het vinden van het exacte probleem lastig verloopt. Wij hopen jullie zo snel mogelijk meer te kunnen laten weten.

Wij laten het hier niet bij zitten, wij blijven hier bovenop duiken voor jullie!

Dan wacht ik even af! Ben al jaren klant en nooit problemen gehad.. tot deze update.. dagelijks melding niet verbonden etc etc. Hopelijk word het opgelost.. wekelijks resetten is geen doen…

Vr gr

Hoi @Allegro, @JasperG, @Jeroendg2401, bedankt ook voor jullie meldingen! Net als met de andere melders zal ik jullie dossier toevoegen aan het lopende onderzoek. Het onderzoek is nog in volle gang. Ik had jullie daarom ook graag al een update gegeven, alleen zijn wij nog met man en macht opzoek naar dé oplossing. Wij laten het hier niet bij zitten!

@Allegro wat betreft de pincode die je steeds moet invoeren: dat is heel snel opgelost! Als je in het kijkprofiel naar instellingen -→ niveau gaat, kun je daar de leeftijdsinstellingen wijzigen. Als je de leeftijd op 18 zet, kun je alle programma's bekijken zonder het invoeren van een pincode. Hiermee is in ieder geval dit obstakel helemaal verholpen! 🙂

Hoi @Allegro@JasperG@Jeroendg2401, bedankt ook voor jullie meldingen! Net als met de andere melders zal ik jullie dossier toevoegen aan het lopende onderzoek. Het onderzoek is nog in volle gang. Ik had jullie daarom ook graag al een update gegeven, alleen zijn wij nog met man en macht opzoek naar dé oplossing. Wij laten het hier niet bij zitten!

@Allegro wat betreft de pincode die je steeds moet invoeren: dat is heel snel opgelost! Als je in het kijkprofiel naar instellingen -→ niveau gaat, kun je daar de leeftijdsinstellingen wijzigen. Als je de leeftijd op 18 zet, kun je alle programma's bekijken zonder het invoeren van een pincode. Hiermee is in ieder geval dit obstakel helemaal verholpen! 🙂

Leeftijdsinstelling lijkt te werken, hij stond op AL wat hiervoor altijd gewekt heeft 🙄 In ieder geval bedankt voor jouw oplossing

Alle andere problemen (automatisch uitschakelen van de box en een paar keer verbinding herstellen zijn gebleven. 

Hoi @huibvanhoorn, de problemen die jij beschrijft, ontstaan doordat de Kamais verouderd zijn. Ik wissel ze om voor twee modernere varianten en daarmee zal je deze issues niet langer tegenkomen. Binnen vier werkdagen ontvang je de nieuwere TV Boxen en kun je ze op dezelfde wijze aansluiten op het modem. Zodra de nieuwere boxen aangesloten zijn, kun je de Kamais naar een milieupunt brengen - deze hoeven niet meer teruggestuurd te worden. Alvast veel, ongestoord kijkplezier toegewenst! 😄📺

Hallo @Jason Heel fijn om te horen dat ik 2 nieuwe settopboxen toegestuurd krijg alvast bedankt en ik kijk de toekomst weer ongestoord tegemoet.😉😀

Ben er hier niet van op de hoogte gesteld via dit topic, maar heb inmiddels een email dat er een nieuw kastje onderweg is, dus hartelijk bedankt nog! :)

Hey allen.

Ik sluit ook even gezellig aan bij de lijst mensen waarbij de recente update tot wat narigheden heeft geleid.

Zelf ben ik op de 17e van deze maand overgezet naar het nieuwe TV platform, en mijn eerste indruk is eigenlijk best positief. Automatisch series opnemen is écht een fijne verbetering, iets dat bij KPN al 10 jaar kon, maar laten het daar niet over hebben. Betere info over welk seizoen en aflevering van welke serie je kijkt is ook erg prettig. Niets dan goeds zo ver.

Maar net als een aantal anderen hier krijg ik het niet voor elkaar om met die eeuwenoude Entone STB TV te kijken. Bij het opstarten van de box krijg ik eerst te zien dat hij 10 minuten lang probeert te verbinden, daarna een melding dat “het ophalen van het IP adres niet is gelukt” etc. etc. Stop de UTP kabel in poort 3 of 4 van je router (ook nog steeds zo’n fossiel uit het Vodafone tijdperk). Ja in poort 4 heeft die kabel zijn leven lang al zonder enig probleem geleefd... Maar goed, UTP kabel er uit gehaald, stroom van de router af gehaald, daarna de boel weer tot leven gewekt, vervolgens de STB weer aangesloten zoals de instructie op het scherm voorstelde. Zelfde verhaal.

Dit proces heb ik intussen 3 keer uitgevoerd met het zelfde gebrek aan resultaat.

Nou heb ik gelukkig zo’n ellendig Chromecast ding waarop de T-Mobile TV app prima werkt, maar dat ding wordt ook tussendoor voor andere dingen gebruikt, niet erg praktisch dus als 1 iemand via die Chromecast muziek aan het luisteren is en een ander wil TV kijken.

Om het verhaal maar af te sluiten; gaat die STB die ik nu heb nog werken of komt er iets nieuws?

Nog 1 laatste ding en dan stop ik met klagen. Ik hoorde het al enige tijd geleden, maar waarom mogen er ineens geen programma’s van BBC 4 worden opgenomen? Dit kon al jaren via het oude systeem en dat was nou juist ook een zender waarvan ik veel dingen opnam.

Dit stoort me dus best. Een beetje. 

Hi @Umittje, ik zie dat er voor jou al een onderzoek loopt. Dit probleem is bij ons bekend, de technische dienst lost het zo snel mogelijk voor je op. In de tussentijd kun je als het goed is wel gebruik maken van de TV Anywhere app. Dank voor je geduld!

@Gina67 @TheaTop @John Ophelders @anneke71 @BazookaRav Goed dat jullie dit laat weten! Ik heb voor jou de TV Box(en) omgeruild, hierdoor zullen jullie dit probleem niet meer ervaren. Jullie krijgen het nieuwere model, binnen vijf werkdagen leveren we deze aan je deur. De oudere TV Box(en) mogen naar een milieupunt, deze hoeven we niet terug.

@HelmaK66 @Ditismijngebruikersnaam Voor jullie heb ik ook een omruiling gedaan. Je krijgt de nieuwe TV Box binnen vijf werkdagen geleverd. Hou er rekening mee dat je op de nieuwe TV Box geen harddisk hebt en dus Cloud Opnemen moet activeren via My T-Mobile. Zodra dit actief is, kun je meteen starten met opnemen! Mocht je in de tussentijd geen TV kunnen kijken of problemen ervaren, is de TV Anywhere app een goede oplossing!

@timolaurawalter en @Eric Coumans @Nicojanssen62 Bij jullie zie ik dat het lopende onderzoek inmiddels is afgerond, jullie zullen een nieuwe TV Box ontvangen (of hebben deze inmiddels al binnen)!

@joeri80 @muissie74 @ivo-esta @wentink62 @gabrielle1986 Ik zie dat er bij jullie een onderzoek openstaat, de technische dienst is druk voor jullie bezig. Je hoort van ons zodra er meer bekend is, bedankt voor het geduld!

Hi @Umittje, ik zie dat er voor jou al een onderzoek loopt. Dit probleem is bij ons bekend, de technische dienst lost het zo snel mogelijk voor je op. In de tussentijd kun je als het goed is wel gebruik maken van de TV Anywhere app. Dank voor je geduld!

@Gina67 @TheaTop @John Ophelders @anneke71 @BazookaRav Goed dat jullie dit laat weten! Ik heb voor jou de TV Box(en) omgeruild, hierdoor zullen jullie dit probleem niet meer ervaren. Jullie krijgen het nieuwere model, binnen vijf werkdagen leveren we deze aan je deur. De oudere TV Box(en) mogen naar een milieupunt, deze hoeven we niet terug.

@HelmaK66 @Ditismijngebruikersnaam Voor jullie heb ik ook een omruiling gedaan. Je krijgt de nieuwe TV Box binnen vijf werkdagen geleverd. Hou er rekening mee dat je op de nieuwe TV Box geen harddisk hebt en dus Cloud Opnemen moet activeren via My T-Mobile. Zodra dit actief is, kun je meteen starten met opnemen! Mocht je in de tussentijd geen TV kunnen kijken of problemen ervaren, is de TV Anywhere app een goede oplossing!

@timolaurawalter en @Eric Coumans @Nicojanssen62 Bij jullie zie ik dat het lopende onderzoek inmiddels is afgerond, jullie zullen een nieuwe TV Box ontvangen (of hebben deze inmiddels al binnen)!

@joeri80 @muissie74 @ivo-esta @wentink62 @gabrielle1986 Ik zie dat er bij jullie een onderzoek openstaat, de technische dienst is druk voor jullie bezig. Je hoort van ons zodra er meer bekend is, bedankt voor het geduld!

Cheyenne, bedankt voor de snelle actie. Wordt gewaardeerd. :-)

Wat mag er met de oude Entone box gebeuren?

Cloud opnemen heb ik reeds geactiveerd en dit werkt via de Chromecast in ieder geval naar behoren, dus met de nieuwe TV box zal het ook wel los lopen.

Met vriendelijke groet

@Herman3103 en @HelmaK66 Jullie hebben allebei een Amulet 515 harddiskrecorder dus vraag ik het netjes: kan ik deze omruilen voor de Aria zonder recorder zodat je hierna Cloud Opnemen kunt gebruiken en geen last meer hebt van de issues?

@J.hemelrijk en @Jeroenh86 Ik heb de Kamais bij jullie omgeruild voor de Aria zodat jullie straks geen problemen meer ervaren. De Kamais mogen straks naar een milieustraat gebracht worden zodra de Aria’s aangesloten zijn. 

Nieuwe tv box ontvangen vandaag en kan eindelijk weer normaal tv kijken! Dankjewel voor je service en de oplossing..…

Vr gr jeffrey 

Hoi @eryniden & @Ilse.S, goed dat jullie dit hier aangeven, ik zie jullie graag snel weer genieten van prachtig beeld! Ik ga er meteen voor jullie een nieuwe TV Box aanvragen. Hierover ontvangen jullie zometeen meer informatie en de Track & Trace code zal binnen enkele dagen naar jullie toe gestuurd worden.

Ik verwacht dat jullie hiermee weer snel ongestoord kunnen genieten! 😃

Hoi @Ditismijngebruikersnaam, slim dat je dit navraagt! Via de email sturen wij je de exacte instructies door. De TV Box met harddiskrecorder hoeven wij niet meer terug en kan je naar een elektronica verzamelpunt brengen. Mocht je TV Box niet over een harddiskrecorder beschikken dan vind je in de email een DHL QR code waarmee je de TV Box kan retourneren. 

Ook jou wens ik veel plezier toe met de nieuwe TV Box!

Bedankt, Cal! :-) 

Vandaag heb ik de nieuwe TV box ontvangen.

Vol enthousiasme sloot ik de boel aan, propte de batterijen in de fancy nieuwe afstandsbediening en zette de handel aan.

Tadaaaa, niets. De nieuwe box kon evenals de oude Entone geen verbinding maken.

Even de bijgeleverde nieuwe UTP kabel geprobeerd. Geen resultaat.

Enigszins geïrriteerd liep ik naar de meterkast om te kijken of de kabel wel in de goede poort zat, wat het geval was.

Toen maar even die ouwe (maar trouwe) Draytek router een reset gegeven en vanaf daar ging alles vanzelf.

TV kijken met een losse STB en bijbehorende afstandbediening werkt toch een stuk prettiger dan alles via zo’n Chromecast doen. Dat werkte vrij omslachtig allemaal.

Kortom; bedankt voor de snelle en goede service T-Mobile. Ik was en ben nog steeds een tevreden klant. :-)

Reageer