Goed nieuws, we hebben diverse functionele verbeteringen beschikbaar voor T-Mobile TV en TV Anywhere!
De belangrijkste zaken op een rij:
Verbeterde Favorieten functie op alle apparaten
Extra instellingen in het menu van de TV box (handmatig instellen van de resolutie)
Op de TV box wordt in de mini-gids voortaan ook het volgende programma getoond
Sneller toegang tot de vernieuwde versie TV-gids op smartphones
Hoe en wanneer ontvang je de update?
TV-box
De update wordt automatisch beschikbaar gemaakt voor alle TV-boxen in week 51. Je hoeft hiervoor niets te doen.
Wil je weten of je de update al hebt gekregen? Je kunt de softwareversie opzoeken in het TV-menu. Ga naar ‘Account’ > ‘Instellingen’ > ‘Over’ en kijk bij ‘versie’. De nieuwste softwareversie eindigt op de cijfers ‘7160’. Zie je deze versie niet? Start dan even je TV-box opnieuw op door kort de stroom van je TV-box te halen.
TV Anywhere De updates zullen vanaf 15 december beschikbaar komen. Het kan max. 7 dagen duren voordat de update beschikbaar is op jouw toestel.
Web De nieuwste versie staat al live!
Apple TV De update zal vanaf 15 december beschikbaar komen. Het kan max. 7 dagen duren voordat de update beschikbaar is op je Apple TV.
Favorietenlijst
Hoe stel je je eigen Favorietenlijst samen?
Ga in het TV-menu naar ‘Account’ > ‘Mijn Zenders’
Selecteer de zenders die je als favoriet wilt instellen
Zodra je alle favoriete zender hebt gekozen, kan je de volgorde aanpassen:
Druk op de ‘rode knop’ en kies ‘Favoriete zenders’
Je kunt vervolgens de zenders naar boven of beneden plaatsen in de lijst
Druk ten slotte op de ‘terug’ knop en sla de wijzigingen op
Nu moet je de favorieten op je profiel activeren:
Ga naar ‘Account’ > ‘Profielen’
Kies het profiel waar je momenteel mee bent ingelogd
Ga naar ‘Activeer Favorieten’ en zet deze optie ‘AAN’
Kies tenslotte ‘Bevestigen
Nu heb je op al je apparaten je eigen favorietenlijst ingesteld!
Verbeteringen Mini-gids:
In de Mini-gids wordt nu het volgende TV-programma getoond naast het huidige. Ook hebben we de leesbaarheid van de programma informatie verbeterd.
Nieuwe instellingen voor de TV Box (resolutie settings)
Ben je nog niet tevreden over de beeldkwaliteit? Controleer dan of de resolutie van de TV box juist ingesteld staat:
Ga in het TV-menu naar ‘Account’
Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.
Wij raden ‘1080P50’ aan voor het mooiste beeld.
Verbeteringen iOS
De Favorieten functionaliteit is nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten samen via 'Favoriete zenders' in het 'Account' menu en activeer je favorieten vervolgens op je profiel.
Op de iPhone is de TV-gids nu sneller te kiezen en geeft je een volledig overzicht van alle zenders; als je Favorieten hebt geactiveerd, worden je favoriete zenders standaard getoond.
Een probleem is opgelost waardoor je kunt blijven kijken wanneer een programma uit 'Terug Kijken' eindigt en over gaat naar het volgende programma dat nog live op TV is.
Airplay icoon nu ook direct zichtbaar wanneer de content wordt afgespeeld in het verkleinde scherm (voorheen alleen zichtbaar in full screen modus).
Een aantal kleine verbeteringen om leesbaarheid en gebruikerservaring te verbeteren.
Verbeteringen Android
Favorieten functionaliteit nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten samen via 'Favoriete zenders' in het 'Account' menu en activeer je favorieten vervolgens op je profiel.
Een probleem is opgelost waardoor je kunt blijven kijken wanneer een programma uit 'Terug Kijken' eindigt en over gaat naar het volgende programma dat nog live op TV is.
Op smartphones is de TV-gids is nu sneller te kiezen en geeft je een volledig overzicht van alle zenders.
Een aantal kleine verbeteringen om leesbaarheid en gebruikerservaring te verbeteren.
Verbeteringen Apple TV
Favorieten functionaliteit nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten op je iPhone of iPad samen via 'Favoriete zenders' in het 'Account' menu en activeer je favorieten vervolgens op je profiel. Jouw Apple TV zal voortaan altijd jouw favoriete zenders gebruiken in de gids en tijdens het zappen.
De pauzefunctie is geoptimaliseerd.
Probleem opgelost waardoor de TV-gids de huidige tijd niet meer kwijt is nadat de Apple TV op standby is geweest en de focus in de TV-Gids is iets aangepast.
Een probleem opgelost waardoor de app niet meer zou moeten crashen bij het gebruik van de Favorieten.
Verbeteringen Webversie
Favorieten functionaliteit nu sterk verbeterd. Voortaan kan je de volgorde van de zenders weer helemaal zelf bepalen. Stel je favorieten op je smartphone, tablet of TV box samen en activeer je favorieten vervolgens op je profiel. TV Anywhere via je webbrowser zal voortaan altijd jouw favoriete zenders standaard gebruiken in de gids.
Kijken in klein scherm voortaan ook mogelijk; je kunt eenvoudig switchen tussen volledig en klein scherm.
Bladzijde 3 / 3
@Demi ,
Ik ging er ook niet vanuit dat de overzetting zonder bericht zou gaan.Maar zoals ik net geschreven heb dan wordt me, een niet(goed) werkend platform in de maag gesplitst. Wat ik wel gemerkt heb is de roep om een duidelijke verbetering in bijvoorbeeld de vertraging. Daar wordt verder nergens naar verwezen in het feedback topic Feedback nieuwe T-Mobile TV daar staan 4 punten, behalve de vertraging .Zie ook nog steeds reacties dat de beeldkwaliteit ook minder is geworden. Wel lees ik steeds dat er updates zijn maar dat allemaal Ui gerelateerd, nergens een echte oplossing voor de gemelde problemen. Hiermee wil ik niet zeggen dat er niets gedaan wordt. Maar men kan beter de uitrol voorlopig stoppen en de problemen eerst oplossen.
En zoals in mijn eerdere reactie hoop dat ik voorlopig nog niet over gezet wordt deze kwaliteit bevalt me nog steeds.
Dit is geen persoonlijke aanval op jou, jullie zitten zoals ik al eerder ergens vermeld heb volop in de vuurlinie. De verantwoordelijken voor deze problemen zitten lekker op hun kantoor/testruimte en hoeven het gezeur niet aan te horen. Dus vind het wel knap dat jullie zo vriendelijk blijven.
Hi @soepkip67 Ik heb toevallig vandaag het topic weer van een nieuwe update voorzien. De problemen met de resolutie en de verkeerde weergave van 50/60 Hz zijn opgelost, hiermee zouden de voornaamste problemen met de beeldkwaliteit verholpen moeten zijn. De vertraging in de uitzending heeft de hoogste prioriteit en we willen deze zo kort mogelijk maken. Dit stond in eerste instantie niet specifiek vermeld omdat het geen bug/technisch probleem is maar ik heb het er nu wel bijgezet. Dit gaat een doorlopende verbetering worden waarbij de vertraging iedere keer een stukje minder wordt. Overigens lezen “de verantwoordelijken” ook mee op de Community dus de feedback die we ontvangen wordt zeker gezien door meer collega's dan alleen de moderators.
@rvandoormale We hebben bij jou op afstand wat aangepast, zou je de TV Boxen nog één keer een herstart willen geven volgens deze stappen? Daarna zou de ingestelde resolutie onthouden moeten worden. Ik hoor graag of dit nu inderdaad het geval is.
Bijna vergeten.
Wanneer een opname van een programma nog bezig is en je start de opname begint de opname niet bij het begin maar bij het punt waar het programma op dat moment is. Dat is wel heel onhandig. De opname start pas bij het begin als de opname klaar is. Graag aanpassen want dat is bij een film wel erg vervelend.
Hoi Brian, aanpassing heeft bij mij geholpen, resolutie blijft nu staan op 1080P50, dank voor de hulp.
Mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?
Stroom en internet kabel uit kastje halen, modem 10 seconden van stroom, dan modem helemaal opstarten, dan stroom op kastje en wachten dat er wordt gezegd géén internet kabel aanwezig, dan internet kabel erin en dan moet je de resolutie kunnen behouden, bij mij tenminste wel. Succes
Dank je wel!
Geldt de update ook voor de oude opzet? ik ben nog niet over naar het nieuwe platform namelijk en wil ook graag naar 1080p/50!
Hi T mobile! Ik heb nu ook de update gekregen, maar ik krijg net zoals de andere gebruikers hier in de reacties de instellingen voor de beeld resolutie niet opgeslagen. Elke keer na het aanzetten van de TV Box springt de resolutie terug naar de oude instelling. Het helpt niet om de TV box uit het stopcontact te trekken en de modem opnieuw op te starten. Wat kunnen jullie nog anders aanraden?
Hoi @Chipkaart,
Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van hetmodem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen en blijft de wijziging opgeslagen! Laat je het weten of het lukt?
Hallo T-Mobile, zappen gaat nu héél erg traag, tevens heb ik nu om 22.29 zwart beeld op alle zenders, kan ook kastje niet uitzetten, lijkt wel of jullie een update aan het uitvoeren zijn maar dat zou ik wel raar vinden op dit tijdstip.
Tijdens het zappen opeens geen beeld meer. Weer kastje herstarten. Wordt steeds gekker. Werken er met mensen bij T-Mobile? Telefonisch niet te bereiken en hier reageren ze ook nooit. Zielig. Heb medelijden met klanten die nog maandenlang aan jullie prutsers vastzit
Hoi @Chipkaart,
Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen en blijft de wijziging opgeslagen! Laat je het weten of het lukt?
@rvandoormale , dit ook geprobeerd wat @Boris boven jou post had aangegeven.
Dat is gelukt en komt er ook een update voor de traagheid van het zappen?
Goededag,
Ik lees op diverse draadjes dat jullie een automatische uitzetfunctie op de TV box hebben ingebouwd. Blijkbaar was dat vroeger niet, maar is het er met een update ingezet.
Na 4 uur schakelt het kastje zichzelf uit. Omdat jullie zeggen stroom te willen besparen.
Dit is uiteraard een nobele functie, maar ik wil wel zelf uitmaken of ik dat wel of niet wil.
Dus graag zie ik het wel of niet activeren van deze functie door mij zelf bepaald kan worden, of te wel dat het in de instellingen van de Amino Aria 610 box wordt opgenomen.
Als deze optie er al is, dan hoor ik graag hoe ik dit kan beheren.
Hoi @Chipkaart,
Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van hetmodem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen en blijft de wijziging opgeslagen! Laat je het weten of het lukt?
Dit heeft voor 1 dag inderdaad het probleem opgelost. Vandaag zijn we 24 uur verder en wederom terug bij af. Het is Kerst en ipv te genieten van TV moet ik elke dag het modem en TV opnieuw resetten. Graag een oplossing die niet inhoudt dat ik dagelijks een harde reset moet doen…...
Hoi @Chipkaart ,
Daar wil ik wat aan doen! Vaak wil een fabrieksreset van de TV Box wonderen verrichten. Ik kan vanaf mijn kant de Box een schopje geven, zodat deze terug wordt gezet naar de fabrieksinstellingen. Dit zorgt voor verbetering voor de stabiliteit. Wil je mij een privébericht sturen wanneer ik dit voor je kan uitvoeren? Ik hoor het graag.
De december 2020 FIRMWARE Update van mijn Amino Aria is ronduit een RAMP. Ik kan nog slechts kijken naar NPO1, NPO2 en NPO3. Alle andere zenders gaan op zwart met de melding: GEEN SIGNAAL. Nooit eerder dit probleem gehad.
Heb alles eraan gedaan om het probleem op te lossen: Reset d.m.v. stroomonderbreking (15 minuten) en fabriieksreset (m.b.v. cocktailprikkertje).
WAARDELOOS deze situatie!!
Dagelijks meerdere keren het kastje moeten herstarten omdat deze geen signaal afgeeft naar de tv. Het is ongelofelijk wat een prutsers er bij T-Mobile werken. Met veel bombarie een nieuw tv platform lanceren, wat gewoon 1000000x slechter is als dat er al was. Zelfs bij online is de service niet zo slecht. En dat zegt heel wat..
Nu nog er voor zorgen, dat we zelf kunnen bepalen hoe lang de TV Box ingeschakeld blijft, moet hem nu elke paar uur weer aanzetten als ik de hele dag radio aan het luisteren ben… Bloed irritant, en reden voor mij om bij t-mobile te vertrekken
Nu dit weer, bij zappen op mijn Apple tv krijg ik continu dit beeld, het is wel een zooitje TV kijken bij T-Mobile.
Zelfs met het terugkijken van een programma knalt het eruit. Weeeeeeeer het kastje resetten. Lijkt wel of T-Mobile het erom doet. Lekker klantje pesten die toch naar een andere provider overstapt. Zeer triest
Hoi @rvandoormale,
Op dit moment is er een probleem met TV. We werken hard aan een oplossing.
In het eerste bericht staat dat we een verbetering hebben doorgevoerd in week 51. In die link staat het volgende:
Ben je nog niet tevreden over de beeldkwaliteit? Controleer dan of de resolutie van de TV box juist ingesteld staat:
Ga in het TV-menu naar ‘Account’
Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.
Wij raden ‘1080P50’ aan voor het mooiste beeld.
Lukt het om hiermee de kwaliteit te verbeteren?
Hoi @acfnews,
In het eerste bericht staat dat we een verbetering hebben doorgevoerd in week 51. In die link staat het volgende:
Ben je nog niet tevreden over de beeldkwaliteit? Controleer dan of de resolutie van de TV box juist ingesteld staat:
Ga in het TV-menu naar ‘Account’
Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.
Wij raden ‘1080P50’ aan voor het mooiste beeld.
Lukt het om hiermee de kwaliteit te verbeteren?
Hoi Sander, dank je wel voor de feedback. Het is fijn dat de STB nu een essentiële instelling kan weergeven/aamnpassen, maar op onze TV in de woonkamer was 1080p60 goed gedetecteerd. Switchen tussen progressive 50/60 maakt niet uit qua beleving van de streams. (slaapkamer hetzelfde verhaal, wordt goed gedetecteerd op 1080p60).
Wat me opvalt is dat ik het Nederlandse menu heb gekozen, maar het woord ‘resolution’ is natuurlijk Engels, dat zou ‘resolutie’ mogen zijn denk ik… Beetje slordig dat niemand dat opvalt?
Als voorbeeld kan ik nog aandragen dat we tijdens het Formule1 seizoen RTL plus (de Duitse zender) hadden toevoegt aan ons pakket maar wat een drama uitzendingen zijn dat. Echt alsof je terugstapt in de jaren 80. Ziet er uit als ultra-lage bitrate en (te) hoge compressie. Dit pakket hebben we dus weer opgezegd.
Daarnaast ervaren we af en toe een kleine hapering op een willekeurige stream, alhoewel dit zich meer lijkt te manifesteren bij een ‘druk’ programma, als voorbeeld een ‘wie is de mol’ of een ‘masked singer’.
Ik heb al diverse zaken onderzocht op mijn thuisnetwerk, maar kan daar geen oorzaak voor vinden nog.
Het internet zelf is wel strak 1Gbs up/down. Daar zit dus niet het probleem.
Ik hoor graag of je nog tips hebt, mogelijk hebben jullie ook zoiets als de Agama client om dit soort problemen te zien bij de klanten?
@acfnews Wij hadden ook last van die verkeerde resolutie, het beeld leek wel op een (slechte) illegale stream. Toen eenmaal de optie er was om de resolutie vast te zetten in het menu van de tv decoder (op 1080P/50), hadden we wel goed beeld. In 1e instantie bleef de tv (75 inch/4K) 1080P/60 weergeven, nadat we de tv decoder en de tv zelf hadden herstart was dit verholpen, de tv detecteert nu ook 1080P/50, en zelfs op die grote tv is het beeld goed.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.