TV gids op Odido loopt niet synchroon met tijd

  • 9 March 2024
  • 4 reacties
  • 107 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds enkele dagen loopt de tv gids in de Odido app niet synchroon met de tijd. 

Wijn maken gebruik van de Odido app op een nieuwe Samsung tv.

De tv gids loopt ca. 15 minuten voor, waardoor je niet de actuele en correcte informatie krijgt over de tv programma's. 

Wat kan ik hieraan doen?

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hoi @SusanS, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor contact met ons opneemt. Wat gebeurt er als je de TV app opnieuw opstart? Schiet de tijd dan wel naar het juiste punt of niet? Zou je mij wat meer informatie kunnen geven hierover? Thanks.

  1. Welke type TV heb je? (bijv UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden): 
  2. Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!): 
  3. Wat is de software versie?: 
  4. Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over):

Kan je in de instellingen van je Samsung TV nakijken hoe de klok ingesteld staat? Dit kan je checken via:

  • Samsung settings menu
  • Ga naar General > System Manager > Clock > Clock mode
  • Staat clock mode op ‘Auto’?

 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @SusanS, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor contact met ons opneemt. Wat gebeurt er als je de TV app opnieuw opstart? Schiet de tijd dan wel naar het juiste punt of niet? Zou je mij wat meer informatie kunnen geven hierover? Thanks.

  1. Welke type TV heb je? (bijv UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden): 
  2. Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!): 
  3. Wat is de software versie?: 
  4. Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over):

Kan je in de instellingen van je Samsung TV nakijken hoe de klok ingesteld staat? Dit kan je checken via:

  • Samsung settings menu
  • Ga naar General > System Manager > Clock > Clock mode
  • Staat clock mode op ‘Auto’?

 

Hallo Tommie.

De TV app moet telkens opnieuw opgestart worden, wanneer deze een (paar) uur uit heeft gestaan. Dit gebeurt dus enkele keren per dag, dat is al niet echt gebruiksvriendelijk. 

We hebben een Samsung  Q80BA 65 TV, model QE65Q80BATXXN, met softwareversie T-PTMDEUC-1622.4, BT-S.

 

In de Odido Smart TV app is versie T-PTMDEUC-1622.4 geïnstalleerd. 

 

De klok op de tv staat ingesteld op 'auto'.

 

Eerder hadden wij een TV Box die aan de TV gekoppeld was. Achteraf gezien werkte dit veel beter, terwijl ik had gehoopt dat het met de app net zo fijn zou werken. 

 

Ik hoor graag van je. 

 

Gr. Susan

Reputatie 7
Badge +6

@SusanS Is het inmiddels opgelost? Zo niet, staat er een tijd in het menu van de Odido TV-app en zo ja, klopt deze wel. Wijkt de gids op alle zenders af? Ik weet dat er wel eens problemen zijn met Comedy Central bijvoorbeeld.

Mijn klok loopt ook niet synchroon met de tv gids. Wij kijken via t kastje dus niet met de app. De tv, aSamsung, staat wel op de juiste tijd.

Enig idee wat ik hieraan kan doen?

 

Reageer