Beantwoord

tv box loopt vast en geeft slecht beeld

  • 30 December 2023
  • 18 reacties
  • 202 Bekeken

Mijn tv box (Entone Kamai 510b) loopt meerdere keren per dag vast. Een complete reset, met bijbehorende updates, heeft helaas al een paar keer niet geholpen. Als de box dan wel werkt is het beeld heel blokkerig.

 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 2 January 2024, 10:26

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @MartijnvanderR, goed dat je dit aankaart! Ik wil dit ontzettend graag oplossen zodat je snel weer zorgeloos televisie kunt kijken. Als ik jouw abonnement en de TV Box bekijk, dan heb ik gelijk de oplossing in gedachten. Je hebt namelijk een verouderde TV Box die ik graag wil omruilen voor ons nieuwste model, de Mediabox. Het oudere model kan problemen hebben met ons nieuwe TV platform, vandaar dat je soms haperingen kunt ervaren. De Mediabox is de oplossing!

Ik vraag alleen je toestemming omdat je momenteel jouw TV Box gratis krijgt. De prijs is € 5 per maand maar je krijgt ook € 5 korting. De Mediabox kost € 2,50 per maand, en je € 5 korting zal vervallen. Ik wil daarom aanbieding dat ik voor één jaar € 2,50 vergoed. Dat vergoed ik wel in één keer, je krijgt dus in één keer € 30 korting van mij terug. Mag ik dit voor je in orde maken? Laat het mij weten!

Hi @MartijnvanderR, goed dat je dit aankaart! Ik wil dit ontzettend graag oplossen zodat je snel weer zorgeloos televisie kunt kijken. Als ik jouw abonnement en de TV Box bekijk, dan heb ik gelijk de oplossing in gedachten. Je hebt namelijk een verouderde TV Box die ik graag wil omruilen voor ons nieuwste model, de Mediabox. Het oudere model kan problemen hebben met ons nieuwe TV platform, vandaar dat je soms haperingen kunt ervaren. De Mediabox is de oplossing!

Ik vraag alleen je toestemming omdat je momenteel jouw TV Box gratis krijgt. De prijs is € 5 per maand maar je krijgt ook € 5 korting. De Mediabox kost € 2,50 per maand, en je € 5 korting zal vervallen. Ik wil daarom aanbieding dat ik voor één jaar € 2,50 vergoed. Dat vergoed ik wel in één keer, je krijgt dus in één keer € 30 korting van mij terug. Mag ik dit voor je in orde maken? Laat het mij weten!

Hi Cheyenne, dat lijkt mij helemaal goed. Als dat die vervelende storingen en vastlopers oplost, dan zien we de Mediabox graag tegemoet!

Martijn

Reputatie 7
Badge +5

Super! Het is bij deze geregeld @MartijnvanderR. Je krijgt de Mediabox binnen vijf werkdagen binnen, de oude TV Box hoef je niet terug te sturen en kun je afgeven bij een milieupunt bij jou in de buurt. Aansluiten gaat super makkelijk! Ik maak de vergoeding aan zoals beloofd, je ontvangt hier nog een bevestiging per e-mail over. Zo komt het helemaal in orde! 😁

Goedemorgen, 

 

ik heb hetzelfde probleem. Heb dit online al diverse keren aangekaart bij Odido maar tot op heden is er geen oplossing aangeboden. Graag ontvang ik een nieuwe box zodat het probleem dat zich meer dan een jaar voordoet wordt verholpen. 
mvg

gopi

Reputatie 6
Badge +2

@gopikainth Goed dat je hier over aan de bel trekt. Ik voorzie jou graag van een nieuwe Mediabox! 😀 Op dit moment maak je gebruik van de actie: één TV Box gratis. Wanneer ik de box omruil komt deze actie te vervallen. Heb ik jouw akkoord om de Mediabox te bestellen?

Beste teresa, 

 

fijn dat je het adequaat oppakt. Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met 1 tv box gratis actie?. Ik heb een ondeugdelijk product welke ik wil ruilen voor een goed functionerend product. Al ruim een jaar kamp ik met problemen bij het “tv kijken” op de tv. Het is zelfs zo dat we vanwege de irritaties op de tv de mediabox niet meer gebruiken. Op tv alleen nog maar Netflix, Disney of YouTube. Nederlandse kanalen kijken we via odido thuis genoodzaakt op de iPad. 
 

als er kosten verbonden zijn het het ruilen van de mediabox verneem ik dat graag. U kunt de omruil proces in werking zetten. Zodra we de nieuwe box ontvangen zullen we de oude box retourneren. 
 

mvg 

gopi kainth 

Wanneer kan ik een reactie verwachten?. 

Reputatie 6
Badge +2

@gopikainth Op dit moment betaal je niets voor jouw TV Box, omdat er een korting aanstaat. Je kunt dit inzien in één van je facturen. Zodra ik de TV Box omruil voor de Mediabox komt deze korting te vervallen. De kosten van een eerste Mediabox zijn €2,50. Een tweede, derde of vierde kost €5 per maand. 

Mocht je dit niet willen dan help ik je uiteraard graag om de problemen met de huidige TV Box op te lossen! Wil je de TV Box aansluiten op een andere poort van het modem en mij laten weten of dit verschil maakt? Wil je daarnaast de volgende vragen beantwoorden:

  • Loopt de TV vast op alle zenders of gebeurd dit op specifieke zenders?
  • Gaat het op Live TV kijken, Terug Kijken, Opnemen of gebeurd het bij alle drie?

Laat je mij weten welke optie het beste is voor jou? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

Hoi teresa, 

als ik modem en decoder reset kan ik weer een dag tv kijken. Daarna loopt alles weer vast. Het resetten van alleen de decoder heeft dan geen nut. 

- decoder loopt vast op alle zenders

- Bij live kijken en terug kijken. Het lijkt erop dat de decoder geen internet meer heeft of compleet vast loopt. 
 

als het probleem met een nieuwe decoder is verholpen ontvang ik graag een nieuwe decoder. 
 

mvg

gopi 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @gopikainth, ik ga er vanuit dat de nieuwe Mediabox dit voor je oplost. Ik heb daarom direct een Mediabox opgestuurd. Je ontvangt hier zo een bevestiging van. De oude TV Box hoeven we niet meer terug, deze kun je inleveren bij een recycle punt. Wil je mij laten weten of de Mediabox het goed doet? Alvast bedankt. 

Goeiemorgen, ook wij ondervinden problemen met tv en opnames kijken. Het beeld slaat vast en dan moeten we de stekker er uit halen en opnames kunnen we niet terug kijken... Hebben wij misschien ook een verouderde box??

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AngenitaB, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik zie dat je inderdaad twee verschillende TV Boxen in bezit hebt, de Amino Aria 610 en de Entone Amulet 515. Ook heb je twee actie kortingen die komen te vervallen na de swap. Dit gaat om, Extra gratis TV Box en Interactieve TV Box met hdrecorder, €5 korting. De Mediabox kost € 5 per maand, je zal een actie ontvangen van € 2,50 korting op de eerste Mediabox. Als ik ze allebei swap betaal je dan € 7,50 per maand voor de Mediaboxen. Ik kan de oude korting niet meer toevoegen maar uit coulance kan ik één Mediabox, één jaar lang gratis voor je vergoeden. Dit wordt wel in één keer verrekend. Ook verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | Odido. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

Hi @AngenitaB, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik zie dat je inderdaad twee verschillende TV Boxen in bezit hebt, de Amino Aria 610 en de Entone Amulet 515. Ook heb je twee actie kortingen die komen te vervallen na de swap. Dit gaat om, Extra gratis TV Box en Interactieve TV Box met hdrecorder, €5 korting. De Mediabox kost € 5 per maand, je zal een actie ontvangen van € 2,50 korting op de eerste Mediabox. Als ik ze allebei swap betaal je dan € 7,50 per maand voor de Mediaboxen. Ik kan de oude korting niet meer toevoegen maar uit coulance kan ik één Mediabox, één jaar lang gratis voor je vergoeden. Dit wordt wel in één keer verrekend. Ook verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | Odido. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

Hallo Tommie,

Wij gebruiken nog maar 1 tv box dus er hoeft er maar 1 deze kant op te komen. Wel vind ik opnemen heel fijn dus dan zou ik Cloud opnemen er bij willen hebben.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AngenitaB, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb één TV Box opgezegd en de Amino omgeruild voor de nieuwe Mediabox. Je hebt geluk, de actie korting: Gratis TV Box, is blijven bestaan! Ik zag dat je ook nog een oud modem van ons hebt, ik heb je ook een nieuw modem opgestuurd. Cloud Opnemen kun je zelf aanzetten zodra de order verwerkt en ontvangen is. Dit doe je gemakkelijk in Mijn Odido. Alvast veel kijkplezier. 

Reputatie 1

Goedenavond wij ervaren thuis ook sindskort issues met de Entone box. Regelmatig reset deze zich vanzelf. Of dienen we deze zelf te resetten, dit meerdere keren per week. Kan dit opgelost worden?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @voorhammr, ik kan de TV Box die je op dit moment gebruikt voor je vervangen door de nieuwe Mediabox. Wel zie ik dat je momenteel gebruikmaakt van een korting, waardoor je de TV Box gratis gebruikt. Deze korting komt bij de omwisseling te vervallen en vanaf dat moment ga je maandelijks €2,50 betalen voor de Mediabox. Dit kan ik één jaar lang voor je vergoeden, dit wordt dan in een keer verrekend. Ook zie ik dat je nu gebruikmaakt van een verouderd modem, deze kan ik ook direct voor je omwisselen zodat alles weer up-to-date is. Laat je het me weten als je hiermee akkoord gaat? Dan kan ik het gelijk voor je in orde maken! 

Reputatie 1

Hi Nora, voordat ik die stap wil zetten heb ik nog enkele vragen:

  • Er is hier net glasvezel in de straat aangelegd en ergens einde jaar zou dit ook beschikbaar komen en wil ik daar ook op overstappen. Heeft dit nog impact op het type modem en tv-box welke jij nu wilt aanbieden?
  • Ik heb een Samsung Smart TV met de Odido app erop die ik natuurlijk ook kan gaan gebruiken. Maar:
    1.  kan ik via de app ook cloud opnames starten en stoppen?
    2. is de TV gids daar ook gewoon te gebruiken?
    3. Wat zijn voor of nadelen van de app op de smart tv ten opzichte van de mediabox?
  • Het nieuwe modem - Wat is daar het voordeel van ten opzichte van mijn huidige modem
  • Het nieuwe modem - Bevat deze ook weer gewoon de lan poorten?
  • Het nieuwe modem - is deze ook weer te configureren? En kan deze in bridge modus gezet worden? Ik heb namelijk een NAS die ik via het netwerk aanstuur en dat wil ik blijven doen?


    Ik hoor graag van jou, dank je wel alvast.
     
Reputatie 7
Badge +8

Hi @voorhammr, ik geef graag antwoord op al je vragen!

Wanneer je overstapt naar Glasvezel, krijg je inderdaad ook een nieuw modem, wel zou je nu dan de Zyxel T-54 krijgen, op Glasvezel is de Zyxel T-56 mogelijk. De reden dat je op DSL geen Zyxel T-56 modem krijgt, is omdat dit een fiber only modem is. De TV Box wordt niet automatisch omgewisseld. Wel werkt de nieuwe Mediabox zowel op DSL als Glasvezel. 

Over de smart tv:
1. Wanneer je het Cloud Opnemen pakket neemt, kun je op alle devices (Mediaboxen, TV apps, mobiele telefoon app) programma's opnemen en afspelen en verder kijken. Super handig natuurlijk omdat de opnames in de cloud worden bewaard!
2. De TV-gids is ook te zien en te gebruiken op de Mediabox.
3. Opzich is beide een goede optie om tv op te kijken. Mocht je bijvoorbeeld een extra tv ook hebben, wat geen smart tv is, kun je ook daarop de Mediabox aansluiten. De Mediabox werkt als een Android box en kun je ook jouw favoriete apps op installeren zoals Netflix, Videoland etc. Zelf vind ik ook de navigatie op de Mediabox makkelijker. Maar dit is natuurlijk persoonlijk. Je kunt altijd de Mediabox uitproberen en mocht je denken van ik heb eigenlijk wel genoeg aan de Samsung TV app? Dan kun je de Mediabox ook weer uit het abonnement halen via Mijn Odido en naar ons retourneren.

Meer informatie over het nieuwe modem en de verschillen tussen de Zyxel T-54 en de Zyxel T-56 vind je in dit topic: Zyxel T-56: hoe werkt het? | Odido community. Het grote verschil tussen deze modems en jouw huidige modem, is dat je met het nieuwe modem toegang hebt tot Wifi 6. Het huidige modem heeft enkel Wifi 5.

Het nieuwe modem is daarnaast ook APAS met 4 LAN-poorten.

Het Zyxel modem kun je verder niet in bridge modus zetten, maar je kunt als je router VLAN ondersteuning heeft dan kan je deze mogelijk direct aansluiten op de mediaconverter en kan je de Zyxel er zelfs tussenuit laten. In dit topic lees je de vereisten: Eigen modem: wat zijn de vereisten? | Odido community.

 

Weet je zo voldoende? 😊

 

Reageer