Tv app synchroniseert niet met actuele tijd - kan niet live tv kijken

  • 23 November 2023
  • 9 reacties
  • 142 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Inmiddels al maanden last van het feit dat de app niet de tijd synchroniseert als de tv weer wordt ingeschakeld. Derhalve werkt de tv gids app niet naar behoren omdat deze bv. nog de datum en tijd van gisteren hanteert en je dus niet de programma's van de actuele tijd en datum kunt selecteren. 

Ik krijg dit niet gewijzigd op een normale manier. De enige manier is elke keer de stekker eruit- en erin steken. De app is geïnstalleerd op een Samsung smart tv van ca. 3 jaar oud. App de- en installeren maakt geen verschil. Tv klok aanpassen naar handmatig / auto maakt ook geen verschil.

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @BDE77, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Eerlijk gezegd heb ik dit euvel nog niet eerder voorbij zien komen. Zou je toevallig een filmpje hiervan kunnen maken waar het goed op te zien is? Het filmpje kun je hier delen via een WeTransfer link. Dan krijg ik er een beter beeld bij en kan ik het met voldoende informatie doorzetten. Graag ontvang ik ook nog de onderstaande informatie. Alvast bedankt!

 

  1. Welke type TV heb je? (bijv UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden): 
  2. Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!): 
  3. Wat is de software versie?: 
  4. Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over):
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BDE77, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Eerlijk gezegd heb ik dit euvel nog niet eerder voorbij zien komen. Zou je toevallig een filmpje hiervan kunnen maken waar het goed op te zien is? Het filmpje kun je hier delen via een WeTransfer link. Dan krijg ik er een beter beeld bij en kan ik het met voldoende informatie doorzetten. Graag ontvang ik ook nog de onderstaande informatie. Alvast bedankt!

 

  1. Welke type TV heb je? (bijv UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden): 
  2. Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!): 
  3. Wat is de software versie?: 
  4. Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over):
  1. QE75Q950TSLXXN
  2. kan ik zo niet vinden
  3. T-nmkdeuc-2501.2, b65052220/b602020, BT-s
  4. 20.3583

https://we.tl/t-ERY9v2ukLd

Reputatie 7
Badge

@BDE77 bedankt voor de info! Nog één aanvullende vraag. Kan je in de instellingen van je Samsung TV nakijken hoe de klok ingesteld staat? Dit kan je checken via:

  • Samsung settings menu
  • Ga naar General > System Manager > Clock > Clock mode
  • Staat clock mode op ‘Auto’?

Ik heb beide settings geprobeerd. Issue blijft. 

handmatig en auto

Reputatie 7
Badge

Ok - duidelijk. Bedankt voor het checken.

En nu? Blijft heel stil vanuit jullie zijde en de irritatie aan mijn kant groeit. Moet elke dag de stekker eruit trekken en er weer in doen om live tv te kunnen kijken…

Reputatie 7
Badge +9

We zijn druk bezig met het oplossen van dit issue @BDE77. Verdere updates zullen we in het algemene topic plaatsen!  

 

Reageer