Ik heb even gefilmd voor je.
Super bedankt voor je inspanning!! Ziet er best netjes uit. Het ouderwetse "zappen" gaat toch wat trager dan de huidige oplossing met de KPN settopbox.
Ik ga thuis eens even overleggen. Nogmaals bedankt!
Hey Seanroja,
Het klopt dat je bij snelle beelden het beeld als schokkerig kan ervaren. Dit komt omdat het aantal FPS of Beelden Per seconden, lager is dan bij een gewone TV stream. Waarschijnlijk heeft T-Mobile ervoor gekozen om de beeldverversing laag te houden om bandbreedte te besparen. Dit heeft als voordeel dat je bij een relatief lage internetsnelheid en bandbreedte gewoon nog tv kunt kijken.
Dus sport programma's kijk je het best gewoon nog via de Tv box
Ik heb even gefilmd voor je.
@Brian
De App werkt Prima. Ik heb wel een paar dingen.
- Soms loopt de besturing vast. Zo kan ik soms na een tijdje niet meer zappen of pauzeren.
- Ik zou het ontzettend tof vinden als gewoon alle zenders die ik in mijn pakket heb beschikbaar zijn in Tv Anywhere. Kan je mij vertellen waarom dit zo moeilijk is? Of waarom jullie ervoor kiezen om dit niet doen?
- Ik zou ook graag ondersteuning voor ondertiteling zien.
- Graag zie ik ‘al je zenders’ in het hoofdmenu bovenaan. Ik kijk immers het meest live tv via deze app. Tevens is het zender icoontje wat klein en onzichtbaar door de magenta gloed.
verder is het echt een prima app. En ik vind jullie vooruitstrevend op dit gebied! Heel veel succes met de doorontwikkeling
Na 10 maanden ben ik (nog steeds) erg blij met de Apple TV app. Voor ons zeker een USP aangezien we lange periodes in het buitenland verblijven en gewoon NL televisie kunnen blijven kijken.
Hoe staat het met de doorgifte van de geluids kwaliteit? Zijn er al plannen om Dolby 5.1 te gaan ondersteunen?
@stefan.1997
Dank voor je snelle reactie! Dan weet ik in ieder geval dat dit niet aan mijn instellingen ligt. Jammer dat dit zo is. De apple tv (app) werkt vele malen fijner dan de normale decoder (en daarbij behorende afstandsbediening) en wanneer ik de normale decoder niet meer nodig heb scheelt dit weer in ruimte, kabels en stopcontacten. Hopelijk komt hier in de toekomst verandering in. De schokkerige beelden doen vooralsnog het voordeel van de apple tv app grotendeels teniet.
Sinds vandaag de app op de apple tv geinstalleerd. Werkt top! Mij valt wel op dat de kwaliteit minder is dan via de normale decoder. Vooral bij snelle beelden lijkt het beeld wat schokkerig. Klopt dit? Of ligt dit aan de instellingen van mijn apple tv? Ik zou graag mijn decoder niet meer nodig hebben en alleen de apple tv gebruiken maar bij het kijken van sport lijkt het beeld vooralsnog wat schokkerig...
Erg fijn de Apple TV app, eindelijk een provider die wel bezig is met de app beschikbaar stellen op diverse andere platformen! Ik ben vandaag speciaal overgestapt naar T-Mobile glasvezel voor de Apple TV app!!
Hopelijk wordt hij nog verder doorontwikkeld!
@just_perry , ik vermoed dat dit komt door de HDMI > DVI adapter die je gebruikt. Waarschijnlijk houdt de beveiliging op de TV-streams de omzetting van HDMI naar DVI tegen (HDCP copy protection). Hierdoor krijg je dus zwart beeld.
Hoi @tonvanloon, dat is een hele goede vraag! Ik meen te herinneren dat dit één van de zaken was die aangekaart werden om te verbeteren bij de herziene versie. Graag doe ik navraag bij een specialist/developer, ik kom hier spoedig op terug! 

Hi @tonvanloon, een exacte datum kunnen we niet communiceren maar ik verwacht dat het er snel aan komt. 
Ha TigermanMcCool,
Uit jouw verhaal begrijp ik dat je NPO 1, NPO 2 en NPO 3 liever niet voorbij ziet komen. Dat snap ik, ieder heeft zo zijn voorkeur qua televisiezenders. Je kunt in de TV Anywhere App favorieten instellen, misschien is dit een goed idee voor jou?
Wat Brian bedoelt met keuzevrijheid en flexibiliteit is dat je nu extra keuze hebt in op welk apparaat jij TV Anywhere kijkt. Dat was eerst alleen op mobiele telefoons en tablets, maar nu kun je er ook voor kiezen om via jouw Apple TV te kijken.
Om ook meteen op de vraag van @stefan.1997 te reageren: Ik weet dat dat niet mogelijk is, maar de diepe achterliggende reden(en) daarvan weet ik niet. Ik zoek het graag voor je uit!
Hallo Sterre,
Blijkbaar heb je mijn inbreng niet helemaal begrepen.
Ik heb niet geschreven dat ik NPO1, NPO,2 en NPO3 liever niet voorbij zie komen.
Ik heb enkel gewezen op het
ruime en
gratis aanbod van de NPO inzake haar app "NPO Start" voor Apple TV.
Mijn vraag in eerste aanleg was: wat moet ik met twee maal de propaganda zenders NPO1, NPO2 en NPO3?
Het antwoord daarop luidde:
Dat klopt: naast de gewone NPO1, NPO2 en NPO3 zijn ook de NPO1 GOS, NPO2 GOS en NPO3 GOS zenders beschikbaar. Dit staat voor gesproken ondertiteling systeem. Handig voor als bijvoorbeeld je gehoor wat minder goed is, of als je wegens slapende medebewoners de TV niet zo hard kunt zetten. Met GOS kun je ook elk geluid in de ondertiteling volgen namelijk *maakt een vrolijk lachend geluid*.
De optie favorieten instellen behoort inderdaad tot de mogelijkheden van de TV Anywhere App voor Apple TV.
Dat heb ik uiteraard gedaan.
Met als resultaat dat, vanwege het beperkte aanbod via de App, er nog maar een paar zenders overblijven. Om daar nog een TV abonnement voor aan te houden?
Temeer daar uitbreiding van het basispakket d.m.v. een themapakket ook geen soelaas brengt voor de TV Anywhere App gebruiker.
Wat Brian bedoelt met keuzevrijheid en flexibiliteit is allemaal heel leuk en aardig, maar ik heb mijn Apple TV niet aangeschaft om vervolgens tv te gaan kijken op het schermpje van mijn iPhone.
Wat betreft de vraag
@stefan.1997.
Het is m.i. wel degelijk mogelijk om alle zenders van je abonnement aan te bieden via de TV Anywhere App.
Dat heeft Canal Digitaal immers al bewezen.
Ik ben dan ook zéér benieuwd naar de uitkomst van jouw onderzoek terzake.
Hi @tonvanloon,
Bedankt voor de heldere uitleg! De opstelling is mij nu helemaal helder. We zijn erg trots op de nieuwe app en in de integratie met Apple TV, dus dit willen we ook graag tot in de puntjes regelen. Ik heb het aangemeld bij de developers. De tijdslijnen hiervoor zijn niet altijd beschikbaar, maar zodra ik iets meer weet, laat ik het weten!
Ha stefan,
Leuk je ook in dit topic te zien, leuk dat je zo actief bent op onze Community!
Fijn dat de app prima werkt en bedankt voor je enthousiasme hierover. Ik help je graag met je vier punten. Ik heb ze hieronder genoteerd met mijn antwoorden eronder.
1. Soms loopt de besturing vast. Zo kan ik soms na een tijdje niet meer zappen of pauzeren.
Dat is niet al te handig natuurlijk. Hoe vaak komt dit voor? Kun je proberen de app opnieuw te installeren? Hopelijk maakt dit verschil.
2. Ik zou het ontzettend tof vinden als gewoon alle zenders die ik in mijn pakket heb beschikbaar zijn in Tv Anywhere. Kan je mij vertellen waarom dit zo moeilijk is? Of waarom jullie ervoor kiezen om dit niet doen?
Eens, dat zou inderdaad tof zijn! Ik leg je graag uit hoe het nu zit. De TV Anywhere App en jouw TV Box staan los van elkaar. Het zijn verschillende systemen. De zenders op jouw TV Box staan dus op de TV Box, de zenders in de TV Aywhere staan op de App. Het is daarom niet mogelijk om de pakketzenders via de TV Anywhere App af te spelen, deze staan namelijk op het systeem van de TV Box.
3. Ik zou ook graag ondersteuning voor ondertiteling zien.
Dat maakt het TV-kijken wel een stuk fijner inderdaad. Bedoel je de ondertiteling in de TV Anywhere App? Daar zit de ondertiteling 'ingebakken'. Je kunt dit dus niet zelf selecteren, maar de zender geeft automatisch de ondertiteling weer. Scheelt weer wat klikwerk 😉.
4. Graag zie ik ‘al je zenders’ in het hoofdmenu bovenaan. Ik kijk immers het meest live tv via deze app. Tevens is het zender icoontje wat klein en onzichtbaar door de magenta gloed.
Goed punt! Wist je al dat je favoriete zenders kunt instellen in de TV Anywhere App? Zo kun je op de home pagina direct de zenders aanklikken die je het meest bekijkt.
Ik hoor graag van je of mijn antwoorden je verder hebben geholpen en of ik nog iets voor je kan betekenen. Veel kijkplezier!
Hoi @Slin, heel graag had ik je een uitweg geboden, alleen kan ik hier geen aanpassing voor je in maken. Je zal hier wellicht al over hebben nagedacht, maar wellicht dat een MiFi router die ook beschikt over een Wifi-netwerk een uitweg is. Hierdoor zou je in ieder geval niet je eigen databundel hoeven te gebruiken.
In ieder geval hoop ik voor je dat we ons aanbod snel voor je kunnen uitbreiden!
Is er nog nieuws te melden mbt de beeldkwaliteit van de Apple TV app? Staat er iets concreets op de roadmap om die te verbeteren?
Maak sinds kort gebruik van de Apple TV 'TV anywhere' app (overstap Ziggo), en de beeldkwaliteit is stuk lager dan Ziggo. Eigenlijk net te laag om een volwaardige vervanging te zijn. Ik wil geen gebruik maken van een IPTV box. Wil juist van al die kastjes af :)
Overigens is het super dat de Apple TV app er is. Absoluut een 'unique selling point' voor t-mobile, en de reden dat ik voor t-mobile gekozen heb!
Hi @tmobjoost, ik heb de vraag uitgezet bij onze developers en ik kom er op terug, ik vermoed eind komende week!
Hi @tmobjoost het is ietsje later geworden maar ik heb inmiddels meer informatie! 🙂 De beeldkwaliteit heeft te maken met de streaming profielen die we hanteren. In principe is dit op Apple TV een profiel dat ~4.5 Mbps is en die 1080p ondersteunt. Deze is inderdaad iets minder dan de lineaire streams op onze TV Box maar over het algemeen zou dit een prima beeldkwaliteit op moeten leveren.
Wat de roadmap betreft, er staan zeker een aantal zaken op de planning voor Apple TV maar daar kan (mag) ik op dit moment nog niets over zeggen 😉
@Slin Het is inderdaad een rechtenverhaal. Daarbij gaat het niet alleen om locatie. Alle zenders die je via TV Anywhere in Nederland kunt kijken, kun je ook in de hele EU kijken. Maar er zijn ook zenders die alleen de rechten geven om binnenshuis te mogen kijken. Die mogen, zelfs in Nederland, niet via TV Anywhere bekeken worden, bijvoorbeeld omdat ze een eigen streamingdienst hebben. Om daaraan te kunnen voldoen, kan T-Mobile TV niet buitenshuis gebruikt worden.
Enig nieuws over de geluidskwaliteit van de Apple TV app? Ondersteuning voor 5.1 in de toekomst?
Is het mogelijk om ergens een demo te bekijken van de Apple TV app? (Mag ook een goede YouTube zijn)
heb er op zich wel oren naar om over te stappen, maar een goed werkende app is wel cruciaal
Aan de App valt niets aan te merken.
Maar wat moet ik met twee maal de propaganda zenders NPO1, NPO2 en NPO3?
Wanneer kan ik tegen betaling Brava Dutch via de App ontvangen?
Bij Kniprr was dat namelijk wel mogelijk.
Ik hoop toch wel dat dit kan vóórdat mijn proefabonnement TV afloopt.
Hoi @Slin, heel graag had ik je een uitweg geboden, alleen kan ik hier geen aanpassing voor je in maken. Je zal hier wellicht al over hebben nagedacht, maar wellicht dat een MiFi router die ook beschikt over een Wifi-netwerk een uitweg is. Hierdoor zou je in ieder geval niet je eigen databundel hoeven te gebruiken.
In ieder geval hoop ik voor je dat we ons aanbod snel voor je kunnen uitbreiden!
Een Mifi router maakt juist een Wifi netwerk. Dat is het idee van zo’n ding. Alleen omdat het deel over Internet via mobiel loopt en niet via glasvezel van T-mobile wil T-mobile de tv kanalen niet doorgeven naar de AppleTv app
Is het mogelijk om ergens een demo te bekijken van de Apple TV app? (Mag ook een goede YouTube zijn)
heb er op zich wel oren naar om over te stappen, maar een goed werkende app is wel cruciaal
Ik heb nog nooit een demo online gezien maar gebruik de app sinds de release met volle tevredenheid.
Iets wat je specifiek wil weten over de werking?
Is het mogelijk om ergens een demo te bekijken van de Apple TV app? (Mag ook een goede YouTube zijn)
heb er op zich wel oren naar om over te stappen, maar een goed werkende app is wel cruciaalIk heb nog nooit een demo online gezien maar gebruik de app sinds de release met volle tevredenheid.
Iets wat je specifiek wil weten over de werking?
Ik ben met name nieuwsgierig naar de snelheid van het zappen. Kun je aangeven hoe lang een zender moet bufferen voordat die start?