Welkom op onze community! @Nairamnavnemmo
Goed dat je hier nogmaals over aan de bel trekt middels dit topic. Mijn excuses dat je nu niet kan genieten van TV. Ik help je graag verder om dit op te lossen!
Ik ben benieuwd naar het volgende:
- Ervaar je wanneer het beeld wegvalt ook geen geluid meer?
- Gebeurt dit alleen bij Live TV kijken of ook bij Terug kijken en Opnemen?
- Wat doe je om dit probleem tijdelijk op te lossen?
Op dit moment ervaren sommige klanten met de Mediabox stilstaand of zwart beeld (voor een aantal seconden) bij Live TV kijken. Hierbij valt ook het geluid weg tot het beeld weer verderloopt. Mijn collega’s van de technische dienst en het TV Team zijn druk bezig om dit euvel op te lossen. Indien jij dit probleem ook ervaart, wil ik dit graag voor verder onderzoek doorzetten naar onze technische dienst.
Laat je het mij weten? Ik sta klaar om verder te helpen!
Hallo @Nairamnavnemmo
Ervaar je ook problemen met het internet op andere apparaten? Neem hier ook eens een kijkje:
https://community.odido.nl/televisie-536/ik-heb-geen-zwart-beeld-348803
Hoihoi..
Het is inderdaad alleen bij het live tv kijken. Alles ( geluid en beeld ) staat of stil 3 seconden, of het is helemaal zwart ook zonder geluid. Internet, de apps en terug kijken doet het goed.
Wat ik doe ? Niks.. de ervaring met resetten was dat ik toen niet meer bij de apps kon dus dat ga ik niet doen. Ik ga maar Netflix kijken ipv live tv en de volgende dag terug kijken. Maar 't blijft irritant.
En nu ? Wat gaat er nu gebeuren? Moet ik maar gewoon zitten afwachten tot er iets gebeurt.. ooit een keer ?
Marjan
Hi @Nairamnavnemmo, zou je alles willen voorzien van een volledige powerflip? Ik zie dat alles al een lange tijd aanstaat. Dit kan voor een verse herstart zorgen en hopelijk je problemen oplossen!
Powerflip
- Haal de stekker van het modem, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en Mediabox en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Hoi @Nairamnavnemmo,
Ik heb dit probleem ook en wat bij mij helpt, is om het live TV-beeld even 5 seconden te pauzeren. Daarna kijk je dus met 5 seconden vertraging en dat werkt bij mij wel. Hopelijk bij jou ook en kun je zo de tijd overbruggen tot het gefikst is.
@TMTV Ik wacht steeds ff een minuutje en dan klik ik op programma kijken vanaf het begin.. dat werkt ook.
Jouw oplossing is net iets sneller dus dankjewel voor de tip.
@Tommie van Odido Nee want zoals ik al aangaf in mijn bericht heb ik dat de vorige keer ook gedaan en toen werkten diverse functies op de afstandsbediening niet meer. ( apps en bv het tv overzicht. )
Toen kreeg ik een nieuwe tv box . Dat ga ik dus niet nog een keertje doen. Daarbij lijkt het me toch niet de bedoeling om de 3 weken alles te moeten gaan resetten enz. Nee jullie zullen toch echt met een betere oplossing moeten komen, gezien het feit dat ik niet de enge ben bij wie dit gebeurt.
Marjan
@Tommie van Odido Ik heb dit probleem ook sinds 2 dagen met de TV Box op de slaapkamer. Met de TV Box woonkamer geen problemen. Dit ervaar ik bij 'normaal' tv kijken en niet via terugkijken. Ik heb het (tijdelijk) opgelost door de oude Amino TV Box aan te sluiten.
Ik begreep van Cheyenne van Odido dat dit bekend was, daarom snap ik even niet waarom het hier niet bekend is.
De Android TV Box zit (nog steeds) vol kinderziektes en had beter getest moeten worden voordat ze werden uitgedeeld.
@Teresa van Odido
Het probleem word steeds erger. Op de meeste zenders verschijn nu de melding er ging iets mis probeer je het nog een keer.. maar nog een keer proberen lost niks op. De zwarte stukken duren steeds langer en vaker. Live tv kijken is onmogelijk geworden.
Over 4 maanden moet ik daar voor gaan betalen... dat doe ik niet als dit dan niet is opgelost hoor.
Het is echt heel irritant.
Marjan
Hey @Nairamnavnemmo, kan je eens een volledige powerflip uitvoeren? Ik zie dat het modem en Mediabox al 5 weken aan staan. Kan je de Mediabox ook eens op een andere poort in het modem stoppen? Wellicht helpt dat!
Powerflip
- Haal de stekker van het modem, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en Mediabox en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Zoals ik al eerder zei/ vertelde..... toen ik dat een vorige keer deed werkte er diverse functies niet meer bv kon ik niet meer op de apps komen via de afstandsbediening en de tv gids.
Daarbij kan het toch niet zo zijn dat ik om de paar weken de boel moet gaan resetten?
Ik heb jaren lang kastjes van ziggo gehad die altijd op stand-by stonden en nooit problemen gaven.
Marjan
@Tommie van Odido
Op hoop van zegen... na wat gedoe met WiFi verbinding lijkt het te werken.
Maar dat moet ik dus nu iedere 3 a 4 weken gaan doen ?
Daar wordt ik niet vrolijk van nl.
@Nairamnavnemmo Super fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat. Ik heb er vertrouwen in dat het nu blijft werken!
Ik leg je graag uit hoe het precies zit met het herstarten van het modem. Het is niet per se dat je dit om de 3/4 weken moet doen. Echter als je merkt dat de verbinding niet optimaal werkt en je weet dat je dit al even niet meer hebt gedaan, is dit altijd de eerste beste stap tot een oplossing.
Mocht je na een herstart merken dat de verbinding toch niet optimaal werkt, dan kijken we natuurlijk verder.
Laat je het mij weten als ik nog ergens anders bij kan helpen? Ik sta altijd paraat!
Wat ik nog wel graag wil weten is waarom ik ineens 81 en 67 cent extra moet betalen voor de media box.. van 27 augustus tot 4 september
Vr gr Marjan
@Teresa van Odido
@Tommie van Odido
2 weken... nu begint t weer .. beeld staat steeds stil..
Zou nu toch graag een echte oplossing zien.
Marjan
Hi @Nairamnavnemmo, dank voor de melding! Jammer dat het toch weer terug is. We geven echter niet op. Ik heb je Mediabox meteen bekeken, ik zie echter dat de stream een kwaliteit van 100% heeft. Dat is echt extreem hoog. Is het mogelijk het probleem in beeld te brengen via een video? Ik wil heel graag de technische dienst aansturen, maar wil wel laten zien dat je hier last van hebt. De technische dienst ziet dan exact wat het probleem is. Als je dit filmpje hebt gemaakt, kun je deze met ons delen via een Wetransfer link. Deze is gratis te gebruiken en mag je hier delen. Alvast ontzettend bedankt!
@Cheyenne van Odido
Inmiddels is het weer oké. Het beeld doet het weer gewoon.
Wat dat dan precies is ? Ik zal een volgende keer ( hopelijk nooit) dat filmpje maken.
Marjan