Probleem met het bekijken van live uitzendingen of uitzending gemist op tv.odido.nl

  • 8 April 2024
  • 10 reacties
  • 101 Bekeken

Ik wil graag een probleem met je delen dat ik ervaar bij het bekijken van live uitzendingen of uitzendingen gemist op tv.odido.nl.

Telkens wanneer ik probeer een programma te bekijken, loop ik vast op een spinnerbeeld - een icoon dat aangeeft dat ik moet wachten. Helaas blijft dit scherm met de spinner weergegeven worden en start de uitzending niet. Ik heb dit probleem getest op verschillende internetbrowsers, waaronder Chrome, Edge en Firefox. Het lijkt erop dat dit probleem zich voordoet in alle drie de browsers. Bovendien heb ik zowel met wifi als bedraad internetverbinding geprobeerd, maar helaas bood dit geen oplossing.

Ik ben erg gefrustreerd omdat ik graag de tv-uitzendingen op mijn laptop wil kunnen bekijken. Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen om dit probleem op te lossen? Alle suggesties of stappen die ik kan ondernemen om dit probleem te verhelpen, zijn van harte welkom.

 

Teresa van Odido 21 dagen geleden

Welkom op onze Community! @jeroenvanswambagt 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je binnenkort weer kunt genieten van TV Kijken via de laptop! 

Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan kijk ik direct met je mee!

  • Welk besturingssysteem gebruik je?
  • Welke browserversies heb je gebruikt van de genoemde browsers?
  • Welke schermresolutie heb je ingesteld?
  • Krijg je een foutmelding?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @jeroenvanswambagt 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je binnenkort weer kunt genieten van TV Kijken via de laptop! 

Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan kijk ik direct met je mee!

  • Welk besturingssysteem gebruik je?
  • Welke browserversies heb je gebruikt van de genoemde browsers?
  • Welke schermresolutie heb je ingesteld?
  • Krijg je een foutmelding?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Hoi @Teresa van Odido 

Wat fijn dat je me verder wilt helpen.

Hieronder tref je de info van de gestelde vragen.

  • Welk besturingssysteem gebruik je?

     

  • Welke browserversies heb je gebruikt van de genoemde browsers?

Chrome Versie 123.0.6312.106
Edge Versie 123.0.2420.81
Firefox 124.0.1 (64-bits

  • Welke schermresolutie heb je ingesteld?

1920x1080

  • Krijg je een foutmelding?

Ik krijg geen foutmelding ik blijf alleen een spinnerscherm zien.

  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Dit is mijn eerste keer dat ik https://tv.odido.nl/ heb gebruikt omdat buiten tv wilde kijken.

 

Ik hoop dat je voldoende informatie hebt om me verder te kunnen helpen.

Groeten Jeroen

Reputatie 6
Badge +2

@jeroenvanswambagt Dank je wel voor je snelle en duidelijke terugkoppeling! 

Ik heb direct een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen en dat je binnenkort weer overal kunt genieten van Odido TV! 😀

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan doen? Ik help je graag verder!

 

Reputatie 7
Badge +6

@jeroenvanswambagt In afwachting van de technische dienst nog 1 vraag: heb je dit probleem ook met NPO-zenders? Zo niet, dan zit het probleem in de versleuteling van de zenders. Niet dat ik daar direct iets aan kan doen, maar dan is de oorzaak in elk geval duidelijk.

Ik ervaar hetzelfde probleem maar ik kijk via kpn  dus dit is niet alleen bij odido  ,

tv verbonden met wifi en laptop ook.

Ik stream vanaf de laptop naar Chromecast  en ik zie ook dat het beeld regelmatig moet laden/bufferen.     ik ben ook  wel benieuwd  of dit enigszins kan worden opgelost.

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@rolandjee Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder! 

Bedoel je dat je internet hebt van KPN en dat je gebruik maakt van de Odido TV app? 

@TMTV Ik heb net getest en Ik ervaar de problemen ook met de NPO zenders.

Ik zie alleen een spinner draaien de live uitzending wordt niet gestart. 

@rolandjee Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder! 

Bedoel je dat je internet hebt van KPN en dat je gebruik maakt van de Odido TV app? 

Goede middag!   Ik heb de internet verbinding via Odido en kijk via een kpn account.

 

Ik ben sinds feb 2024 overgegaan op glasvezel 400 mb en had eigenlijk verwacht dat het hiermee opgelost was maar helaas doet die dit nog steeds. maar ik heb zelf het idee dat het vaker gebeurd bij live uitzendingen maar durf dat niet met alle zekerheid te zeggen.

Nu tijdens de formule 1 in china om de 5 min zowat als het helpt kan ik wel een kort filmpje maken?

Dit gebeurd ook als ik de laptop alleen met kabel aansluit    Ik stream dan wel naar eengoogle  Chromecast. 

Reputatie 7
Badge +5

Thanks @rolandjee! Het gaat dus niet om ons eigen TV product, maar die van KPN? Ik begrijp je punt, maar ik kan je hier dan niet helpen. Zolang je internetverbinding goed zijn werk doet, moet ik je dan wel doorverwijzen naar KPN. Hopelijk kunnen zij hiermee aan de slag!

P.S Mocht je in de toekomst hulp nodig hebben met je Internet product, zorg dan dat de juiste gegevens in je Community profiel staan. Nu staat er een oud klantnummer van een opgezegd abonnement. Als de juiste gegevens er staan, kan ik je sneller helpen! 😁

@Cheyenne van Odido  Dat snap ik!    Ik had het eigelijk even anders moeten verwoorden!

 

Ik heb het aangepas! het was me nog niet opgevallen 😉

Reageer