Beantwoord

Opnames bewaren

  • 11 February 2024
  • 9 reacties
  • 113 Bekeken

Ik ga een serie pas kijken als alle afl. zijn opgenomen. Soms duurt het gaan kijken wat langer door tijdgebrek. Bij kpn bleven al mijn opnanes bewaard. Bij odido zag ik tot mijn schrik dat de eerste afl. waren verdwenen en en bij twee opvolgende  afl.s tond dat ze na 1 dag waren verlopen. Iemand enig idee hoe opnames gewoon bewaard kunnen blijven todat het mij uitkomt om te kijken? 

@odido kunnen jullie ervoor zorgen dat opnames gewoin bewaard blijven 

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 12 February 2024, 16:13

Bekijk origineel

9 reacties

@Margo49302Hoi

Opnames kun je een jaar bewaren.

En tot 200 uur opnemen.

Zie ook deze link voor info over het opnemen pakket.

 

bedankt

inmiddels zelf ook wat meer infi gevonden 

Een opname van een Belgische zender wordt maar 30 dagen bewaard. Bbc 90 dagen. Heel bijzonder. Bij kpn is dit niet. Waarom dit bij odido zo is geen idee

Het staat ook hier vermeld onder. :

“Hoe lang kan ik mijn opnames bewaren?”

Dat het bij bepaalde zenders korter is zal denk ik met rechten te maken hebben.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Daarom is het aloude systeem zoals dat was in het verleden met een harddisk recorder zonder meer beter, in het verleden toen ik nog bij UPC (ZIGGO) was had ik een LG harddiskrecorder met DVD speler/recorder.

De opnames werden op een 80GB harde schijf opgeslagen, en wat je echt wilde bewaren brande je op een DVD en b.v. reclames kon je er uit filteren, en uiteindelijk veel goedkoper dan wat je extra betaal(de) bij een provider voor cloud opnemen,  helaas kan dat nu niet meer.

Bij kpn speelt dit ook niet. Daar zat ik tot 2 maanden geleden. Alle opnamen werden gewoon bewaard.

Ben wel voordeliger uit nu 🙂 . Ik weet het nu en zal er rekening mee houden en wie weet wordt het nog wel aangepast in de toekomst.

Bedankt voor de reacties 

 

 

Reputatie 5
Badge +4

bedankt

inmiddels zelf ook wat meer infi gevonden 

Een opname van een Belgische zender wordt maar 30 dagen bewaard. Bbc 90 dagen. Heel bijzonder. Bij kpn is dit niet. Waarom dit bij odido zo is geen idee

Dit heeft inderdaad met de rechten per zender te maken. Mocht de zender hier geen maximum aantal dagen voor hebben ingesteld, dan kan je zoals eerder aangegeven de opnames een jaar lang bewaren en tot 200 uur opnemen! 

 

Het is natuurlijk in het kader van concurrentie niet handig om de bewaartijd te verkorten als dat bij Ziggo en KPN niet zo is. Hebben die dan andere afspraken met bijvoorbeeld VRT 1?

Kan zomaar een reden zijn om weer terug te gaan naar Ziggo. Dus Odido, zorg ervoor dat alles een jaar bewaard wordt!

Reputatie 7
Badge +14

Dat zijn nu eenmaal de contractuele afspraken. Ik denk dat niet heel veel mensen behoefte hebben om liniaire TV een jaar lang terug te kijken.

Nee, dat zal wel niet maar 30 dagen is wel heel kort als je een complete serie wil opnemen. 

 

Reageer