Skip to main content

Odido TV op de camping

  • 25 July 2024
  • 6 reacties
  • 72 Bekeken

Beste Odido,

Er zijn diverse topics mbt problemen om Odido TV te kijken op TV in caravan/camper op de camping met WiFi service. Ik heb hier nog geen duidelijke oplossing in gezien.

Jullie vermelden wel groots dat je Odido TV via app in heel Europa kan kijken, maar de beperking van een app op een TV vond ik (als nieuwe klant) te laat in de kleine lettertjes. Je begrijpt, teleurstellingen alom. Waarom deze beperking?

Graag een uitgebreid artikel op jullie website over kijken van Odido TV op de camping!! Wat de beste oplossing is (en kom niet aan met z’n vieren naar een iPhone scherm kijken), wat ook werkt, wat er nodig is, en wat niet werkt.

ik zit nu met een nieuwe LG TV en een nieuw Odido Internet+TV abonnement dat niet werkt in de caravan 😞.

Alvast bedankt.

Ab

 

 

 

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @adekwant, welkom op onze Community!

Voor de app op je Smart TV dien je verbonden te zijn met een Odido DSL of glasvezelverbinding. Je kunt wel via je telefoon streamen naar je tv. We kondigen inderdaad aan dat je in heel europa kunt kijken maar dit gaat niet over de tv app maar de app op je mobiel. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @adekwant,

Welkom op de Community!

Odido maakt onderscheid tussen grote en kleine schermen. Onder grote schermen vallen de verschillende TV-apps (Samsung, LG, Android TV), Apple TV, de TV- en Mediabox. Kleine schermen zijn mobiele telefoons, tablets en de browserversie. Op kleine schermen kun je in de hele EU kijken, op grote schermen alleen via een vaste internetverbinding van Odido. Dat heeft te maken met de rechten van de zenders. Je kunt wel vanaf een klein scherm streamen naar een groot scherm, bijvoorbeeld met een Chromecast. Zo kun je via een omweg toch de zenders op TV krijgen.

Hmm.

Het zou mij hebben geholpen bij de keuze voor een nieuwe service provider als dit duidelijker op de web site van Odido was vermeld.

> Dat heeft te maken met de rechten van de zenders

Jullie TV app beperking is er ook als je in Nederland bent.

De NLZiet zegt geen beperking te hebben voor de smart TV app. Waarom die app wel en Odido niet?

 Erg jammer allemaal.

> streamen naar een groot scherm, bijvoorbeeld met een Chromecast

Dan moet je wel een prive netwerkje op zetten in je caravan. Wordt al snel complex.

Reputatie 7
Badge +14

Nlziet levert geen internet verbindingen. Dus die maken andere afspraken met de TV zenders. Odido heeft gewoon een app voor op native tv's en verkoopt dat als add on op hun internet abonnementen. Voor tv buitenshuis is de app voor android en Ios telefoons. Je kunt ook Odido tv via een webbrowser bekijken. Misschien geeft dat nog mogelijkheden bij jullie?

Dat is duidelijk. Ik kan natuurlijk ipv Odido TV optie van 12,50/mnd een abonnement nemen op NLZiet van 9,95/mnd Iets minder zenders, maar 40 HD zenders is voor mij voldoende. Ik ga NLZiet eens proberen.

Reputatie 7
Badge +14

Ja, dat is ook mogelijk! Let wel even op wanneer je de TV add on bij Odido kan beëindigen.

Reageer