1.TV anywhere:
-Ik kan geen programma's opnemen/programmeren via de TV-Anywhere-App
-Ik kan geen regionale-/lokale zender bekijken
-bij het terugkijken van bijvoorbeeld het RTL-nieuws zie ik enkele minuten reclame voorafgaande de uitzending terwijl het nieuws gewoon om 19.30 uur was begonnen. Wordt hier bewust reclame 'voorgeplakt?'.
-Vooruit 'spoelen' bij programma gemist (ook buiten reclame) niet mogelijk.
-Starten vanaf laatste programmapunt niet mogelijk
2.de mediabox:
-Bij het kiezen van het (hoofd-)menu bestaat het grootste deel van het beeld uit reclame voor filmhuur.
-De cursor/muis staat als eerste bij het (zeg maar) submenu, waardoor je eerst weer met de cursor naar boven moet naar het hoofdmenu (als je bijvoorbeeld naar instellingen wilt)
-Vooruit 'spoelen' bij programma gemist (ook buiten reclame) niet mogelijk.
-ronduit hinderlijk is het terugkijken van gemiste programma's: bij Ziggo ging je via de gids gewoon terug in de tijd, terwijl ik nu via het hoofdmenu, submenu en On Demand (??) en tenslotte moet kiezen uit een aantal zendergroepen waar het programma werd uitgezonden (RTL-4 stond er niet bij, dus pech!)
-Favoriete zenders samenstellen, is verre van handig/klantvriendelijk doordat er geen nummering in de favorietenlijst is! Heb je eindelijk een lijst samengesteld zie je dat je volgorde van zenders geen oplopende nummers zijn, maar de originele kanalennummers (236. 724, 350 -ik noem maar wat... en geen 1 t/m 40 of zo) waardoor je dus 3-cijferige kanaalnummers moet onthouden. Natuurlijk kun je dan 'zappen', maar ook dat is onlogisch ingedeeld: als je begint bij (bijvoorbeeld) NPO1 (nummer 1) en je wilt naar 'boven' of 'omhoog' naar NPO2, moet je op de afstandbediening het pijltje 'naar beneden' drukken...... Zap je vervolgens ij je favorietenlijst, wordt het helemaal verwarrend omdat voor de zendernamen de originele kanalennummers van T-Mobile Thuis staan.....
Kortom: de verhuizing van Ziggo naar T-Mobile is tot nu toe met behoorlijk wat frustratie verlopen. Inmiddels is de mediabox afgelopen zondagmiddag ook vastgelopen en na meerdere restarts (stroom er af, want er zit geen aan/uit of restart button op) bleef het beeld 'zwart' en kon ik de mediabox niet eens meer gewoon uitzetten. Klantenservice was na 18.00 uur zondag niet meer bereikbaar......
Ik hoop dat mijn begin-/opstartproblemen binnenkort voorbij zijn, ik ben ook graag bereid mee te denken in een logische bediening van diverse onderdelen van T-Mobile Thuis.
Beste antwoord door TAVL
Bekijk origineel