Ik heb een aantal problemen met de bij T-Mobile Thuis geleverde Entone TV box (bij voornamelijk opnames). Het is een heel lijstje geworden welke ik in de afgelopen periode heb samengesteld. Wellicht herken je een van de onderstaande problemen. Let's go!
Blokjes bij afspelen van opnames
Wanneer dit gebeurt moet je het afspelen stoppen en het afspelen helemaal opnieuw starten, de blokjes zijn dan meestal verdwenen. De blokjes zijn dus niet opgenomen, maar worden tijdens het afspelen van een opname zichtbaar, overigens niet altijd maar wel regelmatig. Voor- en achteruit spoelen heeft geen invloed, de blokjes blijven dan zichtbaar.
Sporadisch blokjes bij live TV
Soms zijn er blokjes zichtbaar bij live TV kijken, meestal is dit op te lossen door even te zappen naar een andere zender. Overigens komt dit probleem sporadisch voor, maar lijkt dit zich vaker te herhalen wanneer het eenmaal is voorgekomen. De TV box dient dan opnieuw opgestart te worden (stroom van het apparaat).
Problemen bij herhalende opnames
Ingestelde opnames voor programma's blijven opgenomen worden ook al is het programma afgelopen en niet meer op de buis. Het lijkt alsof de opname puur op een vaste tijd op herhalen per week is ingesteld en er niet naar de gids en/of naam van het programma gekeken wordt of het programma überhaupt nog wel in de gids staat. Als je vervolgens via 'Gepland > Programma > Verwijderen alle herhalende opnames' het programma’s wilt verwijderen, dan werkt deze optie niet en dus moet je stuk voor stuk de geplande opnames voor dit programma verwijderen.
Dit werkt nogal frustrerend en dus kies ik er vaak voor om ALLE geplande opnames te verwijderen waardoor de lijst leeg is en alle op te nemen programma’s weer toegevoegd moeten worden. Maar als je vervolgens na een dag/paar dagen weer in de lijst met geplande opnames kijkt, dan staan er soms weer een aantal programma’s tussen die zijn verwijderd en die zeker niet meer op de buis zijn en ook niet in de gids staan vermeld.
Daarnaast worden niet alle ingeplande opnames weergeven in de lijst met geplande opnames, want bij het instellen van een programma wordt er soms de melding gegeven dat er al een opname is ingepland van het programma met dezelfde informatie… ofwel, de opname lijkt wel ingepland maar deze is niet zichtbaar in de lijst bij Gepland.
Programma’s worden soms dubbel opgenomen
De ene opname volgt dan de begin- en eindtijd van de gids en de andere opname neemt volgens de door ons zelf ingestelde extra tijd voor en na het programma op (5 minuten voor en 15 minuten na).
Mediabox is traag met met voor- en achteruit spoelen
Wanneer je bij het voor- en achteruit spoelen op PLAY drukt dan schiet je vaak 10 seconden verder voordat het afspelen begint. Dit verbetert niet na het opnieuw opstarten (stroom van het apparaat). Overigens gebeurt het ook vrij regelmatig dat het zappen tergend traag gaat, maar dit lijkt niet altijd een probleem te zijn.
Geen informatie bij de omschrijving van de opname
Dit terwijl deze informatie wel in de gids stond op het moment van opname. De titel en tijdstip wordt overigens wel goed weergegeven. Is de omschrijving toe te voegen bij de opnames?
Beste antwoord door Glassertje
Bekijk origineel