Skip to main content
Beantwoord

Meerdere problemen bij terugkijken tijdens opnemen

  • 3 June 2024
  • 9 reacties
  • 127 Bekeken

Beste Odido Community,

Wij ondervinden sinds we over zijn gestapt naar Odido zo’n 1,5 maand geleden, problemen met het terugkijken van programma’s die nog aan het opnemen zijn.

Vaak kijken we een programma terug die nog bezig is met opnemen, bijvoorbeeld een programma die al een uur aan het opnemen is, zodat we makkelijk  de reclames kunnen doorspoelen.


Maar daar zit het probleem, zo goed als altijd de loopt besturing vast. De box reageert op acties op de afstandsbediening, maar gebeurt in feite niks. We kunnen terug naar het hoofdscherm, maar op de achtergrond hoor je het programma doorspelen bijvoorbeeld. Als we die 4K TV Box aan en uitzetten zien we dat de hele box volledig restart, gezien we het Odido logo zien.

Wij hebben ondertiteling aan staan voor slecht horenden, die hangt ook 99 van de 100x vast.

 

Als een programma volledig is opgenomen, verloopt het een stuk soepeler, en hebben we hier minder last van.

We kijken dus TV op de 4K TV Box, en niet via de Odido App.

Is dit een bekend probleem? Zien hier eventueel oplossing voor?

 

Groet,

Max

9 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Mavex, ik wil je allereerst van harte welkom heten bij ons! 😄 Het is inderdaad bekend bij ons dat de Mediabox vast kan gaan lopen als je een lopende opname wil bekijken. Dit wordt met de volgende software update opgelost! Een tijdelijke oplossing is om de Mediabox te herstarten door deze 10 seconden van de stroom te halen. Je kan in dit topic de status van de lopende issues op de Mediabox inzien: 

 

Beste @Nora van Odido ,

Dank voor je snelle reactie! Helemaal duidelijk, dan wachten we de volgende update even af! 😊

Beste @Nora van Odido ,

Dank voor je snelle reactie! Helemaal duidelijk, dan wachten we de volgende update even af! 😊

Beste @Nora van Odido ,

Dank voor je snelle reactie! Helemaal duidelijk, dan wachten we de volgende update even af! 😊

     Har schrijft:

    ​​​​​​@Nora van Odido 

     De genoemde update is nog niet uitgevoerd, aangezien ik het geschetste  probleem nu ervaar!!

9 juli 2024

 

Loewe TV Bild 3.43 dr.+ met Mediabox (Loewe heeft geen functie voor de TV APP)

 

Perfect werkend:

Huistelefoon;

Internet;

Computer;

TV;

TV, slaapkamer via Chrome Cast;

Opnamen, die volledig zijn opgenomen in de Cloud en eerst daarna afgespeeld worden.

 

Een Structureel probleem:

Aanwezig bij gedeeltelijk opgenomen programma’s (b.v. 0,5 uur) die vervolgens bekeken worden en vervolgens bij reclame doorgespoeld worden.

 

Tijdens het doorspoelen blijkt dat er tijdens het doorspoelen middels de knop, er geen daadwerkelijk doorspoelen plaats vindt en meteen in het beeld de melding verschijnt “Er gaat iets mis, probeer het nog een keer”!!

 

Tijdens het proberen blijkt dat dit niet helpt en het programma geblokkeerd is!!

 

Door de stroom van het modem en de mediabox te halen, vervolgens de stroom op het modem te zetten en volledig nadat alle lichtpuntjes weergegeven worden, vervolgens de mediabox aan te sluiten start het programma weer op.

 

Bij Ziggo bleek het reeds kijken voor de volledige opname en probleemloos doorspoelen over de reclame mogelijk en ontstond nooit een blokkade!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mavex, handig dat je zo uitgebreid het probleem kon beschrijven, dankjewel! Zoals Nora aangeeft wordt dit probleem met de volgende software versie, namelijk 2.0.4221, opgelost. Vanwege het EK zijn er momenteel geen software updates. Daarom verwacht ik dat de update in de weken na 14 juli op je Mediabox ingeladen zal worden.

Hierdoor is de oplossing in zicht, ik verwacht dat je snel zorgeloos kan genieten! 

Hoi @Mavex, handig dat je zo uitgebreid het probleem kon beschrijven, dankjewel! Zoals Nora aangeeft wordt dit probleem met de volgende software versie, namelijk 2.0.4221, opgelost. Vanwege het EK zijn er momenteel geen software updates. Daarom verwacht ik dat de update in de weken na 14 juli op je Mediabox ingeladen zal worden.

Hierdoor is de oplossing in zicht, ik verwacht dat je snel zorgeloos kan genieten! 

Hi @Mavex, ik wil je allereerst van harte welkom heten bij ons! 😄 Het is inderdaad bekend bij ons dat de Mediabox vast kan gaan lopen als je een lopende opname wil bekijken. Dit wordt met de volgende software update opgelost! Een tijdelijke oplossing is om de Mediabox te herstarten door deze 10 seconden van de stroom te halen. Je kan in dit topic de status van de lopende issues op de Mediabox inzien: 

 

 

Bedankt voor de informatie 😁

Reputatie 7
Badge +3

@harrie.dieteren Uiteraard graag gedaan! 😀

Zoals beloofd is de update betreffende het door mij genoemde probleem (Kijken ging niet  tijdens de opname) perfect opgelost!!

Dus nu veel plezier en geen problemen tijdens het gebruiken van alle onderdelen!

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Fijn om te horen @harrie.dieteren

Reageer