Mediabox groen beeld

  • 19 February 2024
  • 7 reacties
  • 75 Bekeken

De media box geeft regelmatig groene strepen of groen beeld. Van stroom af, modem van stroom af, eerst modem starten dan media box, het helpt voor even, na een paar dagen weer groen beeld. Heel irritant, wat is een oplossing? Media box die boven staat en tegelijk is geleverd, geen problemen mee.

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @MirandavdH, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart. Heb je toevallig al de HDMI-kabel vervangen? Ik ben erg benieuwd hoe het beeld eruit ziet, zou je een foto willen maken van het scherm en hier met mij willen delen? Als de HDMI-kabel niet werkt dan weet ik in welke richting ik moet zoeken. Alvast bedankt. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MirandavdH, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart. Heb je toevallig al de HDMI-kabel vervangen? Ik ben erg benieuwd hoe het beeld eruit ziet, zou je een foto willen maken van het scherm en hier met mij willen delen? Als de HDMI-kabel niet werkt dan weet ik in welke richting ik moet zoeken. Alvast bedankt. 

Goedenavond, 

ik heb sinds kort hetzelfde probleem. 
Het doet zich alleen voor als ik de media box opstart. Zelfs als ik overschakel naar de app(of andere app zoals Netflix) terwijl de box nog aanstaat gaan de strepen/balken mee. 

Als de mediabox niet aanstaat werkt alles naar behoren. Al 2 HDMI kabels geprobeerd.. 

Groeten Michael 

 


 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Zii999, goed dat je aan de bel trekt, wat een opmerkelijk verhaal! Wil je anders proberen om het modem en de glasvezel Media Converter kort van het stroom af te halen zodat de Mediabox ‘vers’ signaal krijgt? Ik zie namelijk dat het niet helemaal lekker gaat op je glasvezelverbinding. Heb je de internetkabel naar de TV Box nog vervangen / verwisseld?

Ik ben benieuwd, ik heb er vertrouwen in dat dit op te lossen is! 

Goedemiddag, 

Zowel het modem als de converter aan/afgesloten en kabel verwisseld. 
Na een aantal dagen zonder problemen, momenteel dezelfde problemen qua beeld. Ook het geluid hapert nu of doet het soms helemaal niet.

 

met vriendelijke groet, 

Michael  

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Zii999, je geeft aan dat als je van app wisselt de strepen daar ook zijn? Dan ben ik bang dat er een defect zit in jouw tv. 

Dag Tommie, 

 

dit gebeurt alleen als ik de media box aanzet. 
Zodra ik deze uitschakel werkt de tv optimaal. 
Bij het aanzetten van de media box ontvang ik strepen, problemen met geluid en werkt het overschakelen van kanalen/apps een stuk trager. 
Gisteren mijn mediabox afgesloten en geen problemen meer gehad.

 

Groeten Michael

Reputatie 7
Badge +9

Heb je het dan over de apps op de Mediabox of op je tv @Zii999? Als dit nog een keer voorkomt kan je dan eens alleen de HDMI-kabel uit de tv halen en de Mediabox aan laten staan? Zou je willen doorgeven wat er dan gebeurt? 

Reageer