Mediabox gaat (willekeurig) spontaan in standby

  • 18 January 2024
  • 17 reacties
  • 203 Bekeken

Ik heb de nieuwe Mediabox bekabeld aangesloten. Automatische standby bij inactiviteit op 8 uur.

Toch gaat de Mediabox op willekeurige momenten in standby, kan wel direct weer aan worden gezet met de afstandsbediening en gaat dan weer door. 

Gebeurt soms meerdere keren per dag, soms helemaal niet en soms al binnen een half uur na het inschakelen (dus zeker ook korter dan de ingestelde 8 uur).

Iemand die dit herkent en weet of er een oplossing is? Of is er iets mis met mijn Mediabox?

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Welkom op onze Community! @TheMek 

Goed dat je gelijk aan de bel trekt, het is namelijk niet de bedoeling dat de Mediabox willekeurig op standby gaat. Ik heb dit direct doorgegeven aan het TV Team, zij gaan dit in onderzoek nemen. Ik wil je alvast heel erg bedanken voor je geduld! 

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @TheMek 

Goed dat je gelijk aan de bel trekt, het is namelijk niet de bedoeling dat de Mediabox willekeurig op standby gaat. Ik heb dit direct doorgegeven aan het TV Team, zij gaan dit in onderzoek nemen. Ik wil je alvast heel erg bedanken voor je geduld! 

@Teresa van Odido Is hier al iets meer over bekend? Het probleem treedt nog steeds op en we zijn al bijna 3 weken verder. Heb ook nog geprobeerd (n.a.v. telefonisch contact met Odido) om de stroom er even af te halen en weer op te zetten, maar dat heeft ook geen uitkomst gebracht.

Normaal gesproken zou ik een factory reset proberen, maar als ik het goed begrepen heb doet daarna de afstandsbediening het niet meer. Dus dat doen we maar niet.

Als het geen bekend probleem is, is het dan misschien een idee om de mediabox om te wisselen voor een ander exemplaar? 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TheMek, welkom op onze Community!

Zou je eens kunnen kijken naar de besparingsmodus op de Mediabox? Ik heb op dit moment geen toegang tot een Mediabox om dit te proberen maar ik gok dat je daar mere zult vinden hierover. 

Hi @TheMek, welkom op onze Community!

Zou je eens kunnen kijken naar de besparingsmodus op de Mediabox? Ik heb op dit moment geen toegang tot een Mediabox om dit te proberen maar ik gok dat je daar mere zult vinden hierover. 

Dag @Tommie van Odido,

Bedankt voor je reactie. Zoals ook in mijn initiele post al gezegd: ongeacht de instellingen voor het automatisch op standby gaan (of dat nu op 8 uur staat of op ‘nooit’) gaat hij willekeurig in standby. Vaak zelfs al binnen een half uur.

Verder valt daar volgens mij niet veel aan in te stellen (eco-modus staat overigens uit).

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Gaat de tv dan ook uit of is het alleen de Mediabox @TheMek

@Tommie van Odido 

Nee, de televisie blijft wel gewoon aan, het is alleen de Mediabox (rode lampje gaat aan, 1x op de aan-knop op de afstandsbediening drukken en hij gaat weer aan en dan kan ik weer verder kijken).

De laatste tijd is het regelmatig al binnen het eerste half uur na inschakelen, maar ik heb het ook wel eens een paar keer per dag op willekeurige momenten gehad (er lijkt dus niet een bepaald ‘vaste’ tijdsduur te zijn voordat hij standby gaat).

Reputatie 7
Badge +6

@TheMek Voor de zekerheid: gebruik je de adapter die bij de Mediabox werd geleverd?

@TMTV Jazeker, ik gebruik de mediabox helemaal standaard, met de adapter die is meegeleverd. Verder ook geen extra apps op geinstalleerd die de boel zouden kunnen verstoren. 

@Tommie van Odido , @Teresa van Odido We zijn nu ruim een maand verder, en het probleem treedt nog steeds op. Ik zie verder ook geen reacties van soortgelijke problemen bij andere mensen. Is het een idee om de mediabox eens om te wisselen?

Of is het tegenwoordig ‘veilig’ om eens een fabrieksreset te doen, zonder dat de afstandsbediening verloren gaat? Dan zou ik dat nog eens kunnen proberen.

Reputatie 6
Badge +2

@TheMek Ik heb dit gelijk nogmaals voor je nagevraagd, zodra ik een antwoord heb, laat ik het je direct weten! 

Je kunt de Mediabox een factory reset geven, zonder dat de afstandsbediening verloren gaat. Echter raad ik dit nog steeds af. 

Reputatie 1

@TheMek Je bent hier niet de enige in. Hier gaan ze (zowel boven als beneden) ook om de haverklap uit. Heel irritant.

@gratefull_mom Bedankt voor het melden, ‘goed’ om te weten dat ik niet de enige ben. 

Gisteren ging de mediabox zelfs in standby terwijl ik de intensiteit van de led van de mediabox aan het bijstellen was met de afstandsbediening (want dat wordt ook niet altijd onthouden...).

Reputatie 1

@TheMek Ja joh… sinds het Odido is, gaat het zó enorm goed met ze… 🙄

Reputatie 6
Badge +2

@gratefull_mom @TheMek Ik had het zelf graag gelijk voor jullie opgelost en zodra ik meer weet zal ik dat ook gelijk laten weten in dit topic. Ik heb het nogmaals nagevraagd, maar het is echt nog in onderzoek. Ik beloof jullie dat er echt hard aan wordt gewerkt, heel erg bedankt voor jullie geduld! 

@Teresa van Odido Even een kleine update van mijn kant. Gisteren toch maar eens de mediabox teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ging gelukkig zonder problemen en ook de afstandsbediening kon netjes weer opnieuw worden gekoppeld.

Helaas heeft het niet geholpen om het probleem van het automatisch standby gaan te verhelpen: vanmorgen was het meteen al weer raak en ging hij na een minuut of 20 al weer uit.

Reputatie 6
Badge +2

@TheMek Dank je wel dat je de moeite neemt om dit aan ons terug te koppelen. Ik hoop dat hier op korte termijn een oplossing kan worden gevonden. Ik hou je in ieder geval op de hoogte, zodra ik meer weet! 

@Teresa van Odido Heb nog wat geexperimenteerd met de settings en ik denk dat het aan de HDMI CEC-settings ligt. Het is alsof de mediabox een signaal van een andere apparaat doorkrijgt waardoor hij denkt dat hij standby moet gaan. 

Als ik de CEC in de settings van de mediabox compleet uitzet (ik had in de settings alleen de bovenste switch aan staan) lijkt de mediabox niet meer automatisch op standby te gaan. 

Dat heeft dan helaas wel weer al nadeel dat ik de mediabox ook niet meer via de afstandsbediening van de tv kan bedienen, omdat die signalen dan ook niet meer via CEC worden doorgegeven. Dus ook dit is niet ideaal.

Reageer