Beantwoord

kinderslot verwijderen

  • 30 July 2021
  • 55 reacties
  • 15223 Bekeken

Ik heb bij een aantal zender een slotje in beeld en moet ik regelmatig mijn pincode invullen.

Terwijl ik geen zenders geselecteerd heb voor het kinderslot.

Dit is zeer irritant.

Moderator edit: gebruikersnaam gewijzigd - graag geen 06-nummers of andere persoonlijke info gebruiken in je gebruikersnaam.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 30 July 2021, 10:06

Bekijk origineel

55 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @arctbliz2021, van harte welkom op de Community!

Moderator edit: is het account met een andere leeftijdsclassificatie wellicht nog actief? Wanneer er vaak om een pincode wordt gevraagd, is het ook altijd slim om te testen of je op het juiste profiel kijkt. Als dit niet de boosdoener is, volg dan de stappen hieronder: 

Cristien heeft je al geholpen, dus mijn toevoeging is alleen bedoeld om te verduidelijken waar je dit precies kunt aanpassen:

Druk op de menu-knop van je afstandsbediening menu.png. Ga naar de categorie 'THUIS' en klik dan links in het scherm op 'Wissel Profiel'.

wissel-profiel.png

Kies het gewenste profiel en navigeer vervolgens naar de leeftijdsgrens met de pijltjestoetsen op je afstandsbediening. Je kunt kiezen uit de leeftijdsgrenzen: AL (Alle Leeftijden), 6, 9, 12, 16. Dit zijn de leeftijden gegeven door Kijkwijzer. Kies de gewenste leeftijdsgrens en druk daarna op “Bevestigen”.

EDIT: Wil je dat geen enkel programma meer afgeschermd wordt met een pincode, stel dan de leeftijdsgrens in op 18! 😉

Reputatie 7
Badge +6

@Jan06 Als je de stappen uit mijn vorige bericht volgt, zou je dit scherm moeten zien (afbeelding afkomstig uit een ander topic):

Van die 15 minuten kun je volgens mij maximaal 2 uur maken. Lukt het zo?

Reputatie 7
Badge +6

@Jan06 Daar zou het ook op die manier moeten kunnen, tenzij je al de nieuwe interface hebt. In dat geval ziet het er zo uit:

Je komt op deze pagina via je profielafbeelding linksboven. Mocht het niet lukken, kun je dan een foto van het menu maken dat je op de TV ziet?

Reputatie 7
Badge +14

Dat kan je aanpassen in je profiel volgens mij.

Waarschijnlijk heb je nu alle leeftijden gekozen. Zet dat op 18 jaar.

succes

fghfg

Foutje.

Het zijn de zenders 561, 560, 559, 557 en 555. Heeft het TV team al mee kunnen kijken?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jan06, als je de Odido app opent en vervolgens op “Oke” klikt met de afstandsbediening of de middelste knop dan zie je de programma informatie. Dan moet je een tandwiel zien rechtsboven zien staan. Klik daarop, dan moet je het menu openen. 

Reputatie 6
Badge +2

Goed dat je gelijk opnieuw aan de bel trekt @Jan06. Super fijn om te lezen dat je het bevroren beeld inmiddels hebt kunnen oplossen! 

Heb je het al eens via je kijkprofielen geprobeerd? Je gaat naar het TV Menu middels het huisje op de afstandsbediening > Links boven in de hoek zie je jouw kijkprofiel > Klik hier op > Bewerken > Ouderlijk toezicht > hier kun je per profiel bepalen welke leeftijdsgrens je wilt. Dit geldt voor alle zenders, mits je met het desbetreffende profiel kijkt. 

Laat je mij weten of het is gelukt?

Dit is mijn Tv App c.q. menu. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Jan06, ik help je graag verder! Zie je wel de optie op de app om naar je profiel te gaan? Groetjes, Ishana

Heb last van een kinderslot op kanaal1 (NL1)

Alleen een Admin profiel (!8 jaar)

TV box factory reset, niets helpt

Bedankt dat je me wilt helpen. Ik ben hier al vanaf 7 februari mee bezig!!!

Nee die optie zie ik niet. Als ik op de ODIDO App ‘ga staan’ en ik toets ‘menu’ dan krijg ik het menu van de TV.

Heel vreemd, dit is het menu wat ik heb bij ODIDO TV. Heel anders dan jouw afbeelding. Wat doe ik verkeerd?

Reputatie 7
Badge +6

@Jan06 Dit is de app op de tablet. Daar kun je het pretpakket sowieso niet op kijken. De instellingen uit mijn afbeelding vind je op de TV-box.

Reputatie 7
Badge +6

@Mdegraauw Voordat je overstapt, kun je ook nog kijken bij Account > Mijn zenders of ze niet vergrendeld zijn. Je kunt ze daar eventueel ook ontgrendelen.

Ik kan het kinderslot niet verwijderen van erotische zenders. Ik heb al 3 keer telefonisch contact gehad met ODIDO maar alle tips en adviezen hebben niet geholpen.

HOE KRIJG IK DAT KINDERSLOT ERAF?????????????

Ik heb een Samsung QLED TV, ik heb geen TV box maar een kabel welke direct naar de router gaat.

Wie kan mij helpen?

Bedankt weer voor je antwoord.

Ik heb dus geen TV-box maar een kabel van m'n Tv naar de router, een LAN verbinding heet dit dacht ik. Hoe nu verder?

Heb dat probleem ook.

Naast geblokkeerde zenders ook geen info in de gids als het 18+ (16) is.

Onhandig en je zou ook zonder pin door alle zenders moeten kunnen!

Graag jullie oplossing T-mobile !

 

Mvg GJ

Reputatie 7
Badge +6

@Jan06 Daarvoor zouden dezelfde stappen moeten gelden. Welk merk TV heb je?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Blurp99, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zag het euvel direct. Je had namelijk NPO 1 vergrendeld, deze heb ik nu verwijderd bij je vergrendelde zenders.  Als je naar Odido Online TV Web gaat en op je profiel klikt, zie je links in het menu de optie vergrendelde zenders staan. Hier kun je zenders aan toevoegen en verwijderen. 

 

Ik heb een Samsung TV type QE55QN90BAT

Reputatie 6
Badge +2

@Jan06 Fijn dat het is gelukt om van het kinderslot te halen in het ene menu. Ik help je graag verder om dit ook voor elkaar te krijgen in het andere menu. 

Wil je eens op profielen klikken? Als het goed is vind je hier de instellingen. Je kunt het kinderslot echter niet helemaal verwijderen, alleen de tijdsduur bepalen.

Wat je aangeeft heb ik geprobeerd. Bij ouderlijk toezicht heb ik 18 ingevuld. De erotiek zenders hebben echter nog steeds een kinderslot. 

Vervolgens heb ik wel ontdekt dat ik via de knop ‘guide’ op mijn afstandsbediening (als ik via Odido Tv kijk) een Odido menu kan openen. 

 

Ik krijg dan onderstaand menu. 

 

Ik kan echter weinig in dit menu. Heb je nog andere tips?

Reputatie 6
Badge +2

@Jan06 Het klopt dat de Erotiek zenders na het verwijderen van het kinderslot nog steeds op slot staan, dit is een extra beveiliging. Als je in hetzelfde menu naar dezelfde pagina gaat als waar je het kinderslot aan/uitzet en vervolgens naar beneden scrolled, vind je de optie ‘Laat erotische inhoud zien’. Je kunt deze hier aan/uitzetten. 

Reputatie 7
Badge +6

@Jan06 Voor zover ik weet is het niet mogelijk om de stoute zenders permanent van het kinderslot te ontdoen. Na ontgrendelen blijft dat 2 uur zo, daarna moet je de pincode weer invoeren.

Reageer