Beantwoord

Gesproken ondertitels


Reputatie 2

Ik zat vanochtend Discovery Channel te kijken en op het moment dat Wheeler Dealers begon, kreeg ik in een keer gesproken ondertitels. Ik heb nergens op gedrukt, sterker nog, ik stond in de open keuken terwijl de afstandsbediening op de salontafel lag. Het is alleen op Discovery en de optie voor doven en slechthorenden staat uit. Ik heb de box al uit gezet en van de voeding gehaald, maar ik krijg het niet weg. 

Iemand enig idee hoe ik dit uit krijg want het is behoorlijk irritant.

icon

Beste antwoord door Bigoak 28 May 2024, 08:34

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Bigoak, dat is inderdaad vreemd! Goed dat je al een aantal punten hebt uitgesloten. Ik vond toevallig dit topic. Hier speelde hetzelfde op Discovery en is uiteindelijk via ons TV team aangepast. Zie antwoord van Lisa. Ik zie van jouw melding nog geen andere die dit ook aangeven. Kan jij eens de Odido Online app testen op een mobiel apparaat? Heb jij het hier wel, of niet? Alvast super bedankt! Als we meer informatie hebben, speel ik het weer door naar ons TV team!

Reputatie 2

Ik heb 's ochtends maar wat anders gekeken en ben daarna naar het voetbal stadion gegaan. Eenmaal terug was alles in orde. Op het andere topic las ik dat het vaker voorkomt bij Discovery. Was alleen jammer dat ik hierdoor geen Wheeler Dealers kon kijken zoals gewoonlijk op zondagochtend. Die op werkdagen zie ik niet omdat ik dan de BBC kijk

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Bigoak, goed dat je dit aangeeft! Ik hoor het graag als je dit nog een keer ervaart. Zou je dan ook een filmpje willen maken en willen delen? Dan kunnen wij dit onderzoeken! Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Het is weer zondag en wederom bij Wheeler Dealers op Discovery gesproken ondertiteling. Het is alleen op zondag en alleen bij Wheeler Dealers. Ik heb het ook op de app op de telefoon en op de tablet. Het is bijzonder irritant. Video uploaden heeft eigenlijk geen nutt want het bestand mag maar 5 MB zijn. Toch een poging gedaan

Reputatie 7
Badge +2

@Bigoak Ik kan mij voorstellen dat dit inderdaad niet lekker kijkt. Begrijp ik goed dat je een filmpje hebt kunnen uploaden, heb je deze naar @Ishana van Odido gestuurd? 

Ik kijk graag met je mee, maar ik kan niet bij haar berichten. Wil je het anders in dit topic plaatsen? Je kunt dit doen middels een WeTransfer link. 

Ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze met ons in het topic. Alvast super bedankt voor de genomen moeite, we waarderen het enorm! 

 

Reputatie 2

ik heb getracht het bij het topic te plaatsen, maar ik zie hem hier niet terug. Ik weet niet wat het toe zal voegen, het enige dat gebeurd is dat de ondertitels en alle teksten in beeld (bijvoorbeeld een bord waarop Antiques staat) worden opgelezen door een mannen- en vrouwenstem. 

Dit is een hulpmiddel voor blinden en slechtzienden zodat zij toch de uitzending kunnen volgen. Normaal gesproken moet je deze instelling aanzetten. Echter, het gebeurd alleen op zondagochtend bij de uitzendingen van Wheeler Dealers op Discovery en op alle apparaten. Als ik dan de instellingen naloop, staat de optie die dit mogelijk zou moeten maken op uit (disabled). Er moet dus iets in de uitzending meegestuurd worden dat deze functie activeert zonder de optie op het apparaat aan te passen. 

Reputatie 7
Badge +2

@Bigoak Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik vermoed dat jouw eigen constatering juist is en dat dit iets is wat specifiek in deze uitzending gebeurd. Gezien de instellingen ook juist staan, vermoed ik niet dat dit binnen ons domein ligt, maar bij de zender/uitzending zelf.

Beste Teresa, 

google dit probleem even en je ziet dat het 2 jaar geleden ook al voorkwam en er nu meerdere topics over zijn. 2 jaar geleden hebben jullie het ook opgelost. Dit ligt wel degelijk bij Odido, andere providers hebben dit niet. 
ik ervaar het nu zelf ook en al enkele maanden telkens bij Wheeler Dealers. Nu bijvoorbeeld de aflevering van maandag 10 juni van 18:30 tot 19:30. Maar ook de herhaling in de avonduren. Dit is zeer irritant! 
wanneer je de audio codec van Stereo naar Dolby Digital (AC3) zet verdwijnt de voice over. Echter vind ik dit geen oplossing aangezien dat het geluid van veel zenders met films totaal niet klinkt. Dus gaarne weer onder de aandacht brengen van de techneuten, want jullie hebben dit al eerder opgelost!

Reputatie 2

Het is een probleem dat niet alleen bij mij voorkomt (zie antwoord Rody01) en ook eerder is voorgekomen. Het zit in de uitzending en iedere keer zoeken naar welke audio codec dit niet heeft is bijzonder hinderlijk. Wheeler dealers is een van mijn favorieten op Discovery, maar ik kan deze nu niet meer kijken omdat ik me ontzettend irriteer aan de gesproken ondertitels. Graag dit zo spoedig mogelijk op lossen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bigoak, ik heb dit vorige week uitgezet naar de technische dienst. Het gaat inderdaad om sommige afleveringen van Wheeler Dealers maar niet allemaal. Jammer genoeg kunnen we hier niks aan doen. Wij krijgen de stream op deze manier aangeleverd en kunnen dit zelf ook niet aanpassen. Mijn excuses voor het ongemak.  

Reputatie 2

Misschien denk ik een beetje te simpel, maar als dit zo aangeleverd wordt, dan denk ik dat jullie gewoon kunnen eisen dat ze dit verwijderen of aanpassen. Jullie zijn de klant die een product afnemen dat niet goed is.  Ze zijn (mede) afhankelijk van inkomsten van de reclameblokken die nu dus geen kijkers meer bereiken.

Een ander punt, waarvoor hebben andere providers (KPN, Ziggo, e.d.) dit dan niet???? De geleverde stream zal hetzelfde zijn. Discovery zal echt niet per provider een aparte stream leveren want dat kost meer geld. Ik vind de opmerking dat er “jammer genoeg niets aan te doen is” dan ook niet op zijn plaats. 

Reputatie 7
Badge

@Bigoak ik ben het met je eens. Ga navragen wat er tot nu toe is uitgezocht en waarom dit nog niet is opgelost.

Reputatie 7
Badge

@Bigoak het probleem is opgelost door een ander audiosignaal voor Stereo-geluid in ons platform te configureren. Ik moet nog navragen waarom er onlangs iets is gewijzigd in het oorspronkelijke audiosignaal dat geconfigureerd stond.

Reageer