Geen verbinding gevonden Mediabox


Beste Odido,

Sinds kort hebben wij een probleem met de tv verbinding. Als wij de tv, inclusief het kastje van Odido aanzetten, geeft de tv aan dat er geen internetverbinding is. Als we dan een "harde" reset uitvoeren functioneert het weer. Het is natuurlijk niet normaal dat we dit iedere keer moeten doen bij de opstart.

Wat zouden wij hieraan kunnen doen?

Ik hoor graag van jullie.

Cal van Odido 2 maanden geleden

Hoi @Catelijne Gerritsen, handig dat je aan de bel trekt, ik help je graag aan een effectieve oplossing! Zie je wel een blauw lampje aanspringen op de Mediabox als je de TV aanzet of blijft het lampje rood branden? Kan je proberen om de Ecostand uit te zetten via de stand-by instellingen in het menu? Ervaar je dit op beide Mediaboxen of op slechts één van de Mediaboxen?

Ik ben benieuwd, ik weet zeker dat we dit snel kunnen oplossen samen! 🙂

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Catelijne Gerritsen, handig dat je aan de bel trekt, ik help je graag aan een effectieve oplossing! Zie je wel een blauw lampje aanspringen op de Mediabox als je de TV aanzet of blijft het lampje rood branden? Kan je proberen om de Ecostand uit te zetten via de stand-by instellingen in het menu? Ervaar je dit op beide Mediaboxen of op slechts één van de Mediaboxen?

Ik ben benieuwd, ik weet zeker dat we dit snel kunnen oplossen samen! 🙂

Elke dag ervaren wij dit ook nog steeds minimaal 1x op elk van de 2 mediaboxen. Meestal bij aanzetten, soms tijdens kijken zelf. Ik heb ontdekt dat als ik via het menu Apparaatvoorkeuren het apparaat opnieuw opstart, dat ie daarna weer verbinding heeft.  

Ecostand had voor ons geen invloed. Wel de stand-by setting die op 8 uur stond. Die hebben we naar nooit gezet. Hierna is het probleem wel verminderd (maar komt nog steeds voor).

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Gertromeijn 

Helpt het herstarten van de mediaconverter en/of router?

Is de mediabox rechtstreeks bekabeld aangesloten op de router en heb je al eens een andere internetkabel of andere LAN poort op de router gebruikt?

Hoi Waqqas,

Herstarten via apparaatvoorkeuren in de mediabox verhelpt het probleem voor die keer. Router opnieuw starten heb ik ook geprobeerd maar lost het ook niet definitief op.

Het zijn wifi verbonden tv mediaboxen, 1 op zo'n 3 meter van de router. Maar die heeft hetzelfde als degene op zolder. Het extra wifi access punt dat we nu hebben aangeschaft heeft (via Odido) heeft ook niet voor verbetering gezorgd.

Ik snap dat een vaste kabel het wellicht zou kunnen verhelpen, maar ik zie dat niet als oplossing? Dan heb ik weer een kabel extra terwijl wifi wel zou moeten werken.

Reputatie 7
Badge +15

@Gertromeijn 

Kan je het eens testen met een internetkabel naar de mediabox op 3 meter afstand of het dan verholpen is?

Misschien kan je via de Zyxel web interface in het menu bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, de beveiligingsmodus op WPA2-PSK zetten en toepassen om de beveiliging van de WiFi iets te verlagen.

Reputatie 7
Badge +3

@Gertromeijn Dank je wel voor je terugkoppeling!

Ik ben meteen nogmaals het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te meten. Ik zie dat de uptime van het modem (hoelang deze aan staat) te veel verschilt van de WAN uptime (het signaal dat binnen komt). Dit heeft ook invloed op het TV signaal. 

Wil je het modem eens op de volgende manier een herstart geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Laat je mij weten of het is gelukt? Ik sta klaar om je verder te helpen!

Hoi Teresa,

Volgens mij is het gelukt.

Helaas lijkt het geen invloed te hebben. Vanochtend, gisteravond beneden, nu net boven …

Het lijkt erop dat de media boxen en/of de router, na stand-by niet goed met elkaar communiceren omdat het zelfs bij opnieuw verbinden (zowel de geboden optie als via het instellingen menu), lukt het niet. Netwerk en internet geven dan een vraagteken.

Als ik via Apparaatvoorkeuren m dan opnieuw opstart, werkt t wel weer. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Gertromeijn Super bedankt voor je terugkoppeling en de genomen moeite!

Ik ben meteen het systeem ingedoken om de verbinding opnieuw te meten, maar ik krijg inderdaad ook dezelfde melding. Om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. Ik weet zeker dat het dan helemaal goed moet komen! 😊

Hoi @Teresa van Odido

De monteur is geweest. Na uitleg ging hij bellen met de BO. Die vertelden hem dat de lijn nog op DSL stond ipv glasvezel en dat dat per ticket opgelost kon worden. 

Inmiddels bericht gehad dat die is afgehandeld.  Ik zie iig een hogere internetsnelheid dan ik begin april had. Wellicht dat het nu is opgelost.

Ik duim ervoor!

Groeten

Gert

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Gertromeijn, wat super om te zien dat je verbetering ziet, ik duim ook met je mee dat het nu helemaal opgelost is! 😄 Mocht je toch merken dat de problemen weer terugkomen, laat het dan gelijk aan me weten. Ik ga er dan gelijk mee aan de slag voor je. 

Reageer