Beantwoord

geen tv gids

  • 1 March 2024
  • 14 reacties
  • 138 Bekeken

We hebben sinds een dag opeens geen tv gids. Niet als we de tv box aanzetten niet als die uit staat.  De tv gids functie werkt niet op onze eigen samsung afstandsbediening en niet op de afstandsbediening van de tv box.

icon

Beste antwoord door anvadij 7 March 2024, 22:39

Bekijk origineel

14 reacties

Bij ons werkt de gids functie ook niet meer.

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @aruiver 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Er spelen inderdaad issues omtrent de nieuwe Samsung update. Mijn collega’s zijn druk bezig om dit op te lossen. Wil je met mij delen welk modeltype Samsung jij hebt? Ik verneem het graag!

@anvadij Maak jij ook gebruik van een Samsung TV? In dat geval, ontvang ik graag dezelfde informatie. 

Welkom op onze Community! @aruiver 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Er spelen inderdaad issues omtrent de nieuwe Samsung update. Mijn collega’s zijn druk bezig om dit op te lossen. Wil je met mij delen welk modeltype Samsung jij hebt? Ik verneem het graag!

@anvadij Maak jij ook gebruik van een Samsung TV? In dat geval, ontvang ik graag dezelfde informatie. 

SAMSUNG TV model QE65Q70BAT

Het viel me vandaag op dat er meer problemen zijn dan alleen geen TV gids. Ook het geluid geeft probemen: als ik overschakel naar een andere zender door het intoetsen van een nummer valt het geluid weg. Als ik dan via de KANAAL-toets vooruit/achteruit doe heb ik wel geluid.
We zijn net overgestapt, maar dit is wel erg verveldend.

Hopelijk snel opgelost. Groet, Anthon

Reputatie 7
Badge +8

Hi @anvadij we hebben gisteren de update van Samsung TV teruggedraaid naar een vorige versie. De problemen die je benoemt, spelen deze op de nieuwe update of op de vorige update? De oude update is versie v1.0.20.

Hi @anvadij we hebben gisteren de update van Samsung TV teruggedraaid naar een vorige versie. De problemen die je benoemt, spelen deze op de nieuwe update of op de vorige update? De oude update is versie v1.0.20.

Dit lijkt het probleem verholpen te hebben. Dank.

De tv gids doet het weer

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @anvadij & @aruiver, super fijn om te horen! Laat gerust een reactie achter als jullie nog vragen hebben of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik jullie een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Wel nog geluidsproblemen. Bv bij opnames soms heel zacht zodat volumeknop voluit moet om wat te horen. Ook als je soms switcht tussen zenders via de gids zacht geluid. Als je dan een zender vooruit en weer terug gaat is het geluid weer normaal.

Helaas is het probleem weer terug. Weer geen gids via de knop op de ab. Wel als via de OK-knop op de ab het menu openen en naar het topmenu bovenin het scherm gaan en daar voor de gids kiezen.

Wordt hier nu een beetje moedeloos van. Spijt van de overstap...

De tv gids werkt bij ons ook niet. Tevens het menu is oproepbaar, maar daarna niet te kiezen

Reputatie 6
Badge +2

@anvadij @Fam.lakke Ik had graag gelezen dat dit probleem niet zo terugkeren. Hoe dan ook, ik help graag bij het vinden van een werkende oplossing! 

Willen jullie mij de volgende informatie geven? Dan kijk ik gelijk mee.

  • Welk Samsung model heb je?
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV?
  • Wat is de software versie?
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd (ga in de app naar Account > Instellingen > Over)?

Ik heb geen samsung televisie, maar heb gisteren avond het kastje harde reset gegeven. Daarna was t opgelost.

Dag ervoor ook harde reset gegeven, vanwege haperingen in het beeld. Dat gaf wel beter beeld, alleen geen gids en menu.

Vanavond krijgen we opeens weer een niet invulbaar inlogscherm te zien. Totaal onbruikbaar echt, ik ben nog nooit zo’n slechte software gezien als bij Odido. Gewoon tv kijken via glasvezel. Hoe moeilijk kan dat zijn in 2024?

Reageer