Skip to main content

Ik heb wel TV, maar in de diverse apps geen geluid of veel te zacht. Volume moet naar 100 en dan nog is het matig. Op tijd volume weer terugzetten of ik blaas mijn speaker op.
Alle oplossingen die in de community vermeld zijn uiteraard uitgeprobeerd. Resultaat = NUL.

Hi @TikaHa, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad bekend bij ons sinds de laatste firmware update. Dit is op te lossen gelukkig. Kan je de volgende handelingen uitvoeren? Als het goed is moet het daarna opgelost zijn.

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

Zoals ik al zei: alle mogelijke trucs die in de community genoemd zijn al uitgetest, ook deze. NUL resultaat.

Doe je deze instructie wel bij de app waar het geluid zachter is @TikaHa?

Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je Dolby op Stereo zet bij geluidsinstellingen. 

Inmiddels ook alles uitgeprobeerd, overal is het geluid zacht.

Bij mij helaas hetzelfde en Odido reageert niet op mijn bericht hier over. Slechte firma op deze manier. 

@Irma194 Dank je wel jouw terugkoppeling en genomen moeite. Ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Wil je mij vertellen om welke apps/zenders het specifiek gaat? Daarnaast ben ik benieuwd of je dit alleen ervaart bij Live TV Kijken of ook bij Terug Kijken en/of Opnemen?

Laat je het mij weten? Dan kan ik gelijk een ticket voor je aanmaken naar onze technische dienst om dit verder te onderzoeken. 

@Elisabeth-46 Ik heb zojuist op jouw bericht gereageerd in een ander topic. Spreek ik je daar verder? 

Ik ervaar (al een maand) dezelfde problemen, met name in de NPO start app. Ik heb meerdere stappen gevolgd net zoals bovenstaande binnen de thread, maar tevergeefs. Ik heb overigens het idee dat de microfoon van de afstandsbediening überhaupt niet werkt. Kunnen we niet een hard reset doen oid? Ik heb een reset geprobeerd te doen met de reset knop op de achterkant van de mediabox maar die werkt ook niet 💀. Zelfs met 2 minuten ingedrukt houden.

Hi ​@ramonjaspers, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken. Kan je mij iets meer informatie geven? Is het alleen in de NPO app of ook met live tv kijken? Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten? Zo ja, is dit probleem er ook als je die loskoppelt en het geluid via de tv speakers laat lopen? 

Ik kan de Mediabox niet op afstand resetten, hij zou het moeten doen als je het knopje 30 seconden ingedrukt houdt met een tandenstoker.

Hi Tommie,

Dit is het geval voor alle apps zo ver ik kan zien, behalve live tv kijken. Daar is het volume wel normaal na de 1e keer zender wisselen. Als ik geluid over HDMI arc of optical doe blijft hetzelfde gebeuren. 

Verder lijkt de reset niks te doen 🥲.

@ramonjaspers Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik wil graag dat je weer optimaal kan genieten van TV, goed geluid is daarin essentieel. Ik help je graag om dit te realiseren! 

Wil je eens proberen om de instellingen als volgt aan te passen?

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Als alternatieve oplossing kan je dit ook proberen- Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Pas dit aan aan naar 'Passthrough'.

Laat je mij weten of het is gelukt? Mocht dit niet zo zijn, kijk ik natuurlijk opnieuw met je mee! 

Ha ​@Teresa van Odido, excuses voor mijn late reactie. Ik heb ondertussen je twee oplossingen geprobeerd maar helaas tevergeefs. Zou er anders een monteur oid langs kunnen komen? 

Hier hetzelfde probleem. TV moet op zijn hardst staan om een programma op Netflix te kunnen horen. Bij normale zenders is het geluid een stuk harder.

Correctie! Dit laatste alternatief werkt bij mij door hem op Passthrough te zetten. Dank!

Reageer