Skip to main content

foutmelding 214999 buitenland

  • 6 July 2024
  • 7 reacties
  • 119 Bekeken

In het buitenland krijg ik in de tv app de foutmelding 214999. Nou zie ik verschillende topics hierover, maar nergens een oplossing. Hoe zit dit momenteel? Ik kijk via iPad en wifi. Geen VPN en de wifi blokkeert niets. 

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Johanwiltvank,

Welkom op de Community!

In welk land zit je? De app werkt alleen binnen de EU. Gebruik je misschien iCloud Private Relay (privédoorgifte)? Ook dat kan als VPN gezien worden. Verder lees ik hier wel eens verhalen, bijna altijd uit Duitsland, waarbij de app moeite heeft met gastennetwerken, bijvoorbeeld de wifi in hotels. Werkt het via een ander netwerk wel? Zo maar een paar mogelijke oorzaken. Hopelijk zit er een tussen die dit kan verklaren.

Allemaal niet aan de hand. Geen iCloud, niet in Duitsland maar België, geen vpn. Het de vragen en antwoorden gezien, maar geen oplossingen gelezen. Als ik via de nos app streamt goed (kon ik toch nog de voetbalmzien) Netflix en YouTube ook geen probleem. Alleen Odido doet t niet. Lijkt me toch echt Odido probleem. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Johanwiltvank, het kan soms ook aan het wifinetwerk liggen in het buitenland. Is het een beveiligd wifinetwerk met wachtwoord of een openbare? Werkt het bijvoorbeeld wel als je je mobiel instelt als wifihotspot en daarmee je ipad verbindt? Soms wil het ook helpen om de app volledig af te sluiten en daarna opnieuw op te starten.

Sorry dat ik het zeg. Maar kennelijk ligt het sowieso aan iets anders dan de app. Dit soort suggesties heb ik al meerdere keren gezien. Ook in andere threads. Maar nergens lees ik een oplossing. Het ligt aan de app en het zou Odido sieren als ze ermee aan de slag gaan. Al die suggesties heb ik al geprobeerd. Wat rest is de foutmelding. Ben nog niet zolang bij Odido. Bij ziggo - is ook wat op aan te merken - gebeurde dit niet in ieder geval. 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Johanwiltvank, ik wil dit graag verder onderzoeken! Heb je een mogelijkheid om te testen of het op een andere telefoon/tablet wel werkt via Wifi? Mocht dit niet het geval zijn, ontvang ik graag onderstaande gegevens:

  • Merk apparaat:
  • Type apparaat (Voorbeeld: iPhone [X], iPad [X], iPod etc. (vergeet versienummer / toevoeging niet) of Samsung Galaxy S7, Lenovo Tab, HTC one ):
  • iOS of Android versie:
  • Probleem met de app:
  • Welke handelingen/stappen voer je uit tot het probleem zich voordoet: 
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem:
  • Wat heb je zelf al allemaal geprobeerd om het op te lossen: 

Dan kunnen wij dit voor je doorzetten! Groetjes, Ishana

Apple iPad Air

Softwareversie 17.5.1

Wat ik ook doe, zodra ik een programma wil starten of een opname wil starten krijg ik de foutmelding Oeps, er ging iets mis. Probeer het nog een keer 214999

De app start normaal op en laat de gids zien. Zodra je een programma wilt starten ontstaat het problem.

Sinds ik met vakantie in het buitenland ben

App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

 

Nogmaals, ik kan lezen en heb de verschillende soortgelijke problemen langs zien komen en heb alles wat daar als suggestie werd gegeven geprobeerd. Maar het ligt aan de app en niet aan de omgeving. Zoals ik al zei, streamen van de NOS app, netflix en youtube probleemloos. Maar Odido niet.

Reputatie 7
Badge +3

@Johanwiltvank Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik wil graag dat je weer kan genieten van de Online app, ook op vakantie! 

Ik heb deze informatie gelijk doorgespeelt aan mijn collega’s van de technische dienst. Zij zullen dit verder onderzoeken en voor je oplossen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 

Reageer