Skip to main content

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over TV Anywhere bundelen. Heb je feedback over T-Mobile TV? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe T-Mobile TV.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • Programma Gemist stopt voortijdig - Status: Dit heeft prioriteit en we zijn aan het kijken naar een oplossing, nog niet bekend wanneer deze daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden omdat hier extra ontwikkeling voor nodig is. 
    Dit lijkt alleen te spelen bij gebruik van Chromecast wanneer je toestel is vergrendeld of wanneer je de app hebt afgesloten. De eerdere workaround blijft van kracht: Bij aanklikken van het volgende programma zou de uitzending wel weer door moeten lopen.


Meer informatie nodig:

  • Foutmeldingen/onderbrekingen bij streamen via/naar Chromecast - Status: We hebben dit niet kunnen reproduceren en ontvangen hier nog steeds graag meer informatie over. Welk(e) device(s) gebruik je? Welk type Chromecast? Welk besturingssysteem? In welke situaties gebeurt het? Zijn er specifiek zenders waarbij het gebeurt?


Opgelost/working as designed:

  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • De app crasht bij het opstarten bij gebruik op Chromebook - Chromebooks worden niet ondersteund. Als workaround is www.t-mobiletv.nl te gebruiken in de browser. Hierop is ook alle content beschikbaar. 
  • TVA werkt niet meer op iOS 10 - Dit komt alleen voor bij 32 bit devices die iOS 10 draaien, deze kunnen we helaas niet meer ondersteunen. 64 bit devices met iOS 10 kunnen zonder problemen gebruik maken van TV Anywhere.
  • Zomertijd weergave bij horizontaal afspelen op tablet - Is opgelost, wordt ook in week 51 uitgerold.
  • Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.
     
  • Via sommige browsers is alleen Full Screen nog mogelijk - Status: Sinds vanmiddag (20 nov) is de webversie weer bijgewerkt. Nu met de mogelijkheid om TV te kijken of radio te luisteren binnen het scherm/tab. Je kunt eenvoudig met een knop naar Full Screen modus.
  • Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten - Er is vandaag (6 nov 2020) een nieuwe web client live gezet op t-mobiletv.nl. Hiermee is het probleem opgelost.
  • Android TV support (app beschikbaar op je tv) - Status: De wens is duidelijk en we hopen in de toekomst Android TV support te kunnen bieden. Op dit moment is hier nog geen concrete planning voor bekend.
  • App blijft “hangen” op Magenta startscherm bij gebruik Android Box - Status: Android Box werd en wordt officieel niet ondersteund. Het is natuurlijk wel balen dat het voorheen wel werkte en we zijn ons hier van bewust. Op dit moment dus geen fix maar zal in de toekomst hopelijk opgelost worden met support van Android TV (nog geen planning bekend).
     
  • Niet mogelijk om volledige TV Gids op te roepen tijdens kijken - Status: Er komt een aanvullende variant van de programmagids voor de smartphone versie omdat hier een grote behoefte naar blijkt te zijn.
  • Melding ‘ Er is een technische fout opgetreden’ bij het selecteren van een zender via Chromecast - Status: Zou opgelost moeten zijn bij update van 02-10-2020. Mocht het zich nog voordoen dan horen we het graag!
  • “Hikkend” beeld bij afspelen op PC waarbij het beeld niet stilstaat maar een paar seconden overslaat - Status: Lijkt te maken te hebben met het toestaan van afspelen van beveiligde content. Je kan Chrome hier toestemming voor geven:

 

 

 

Hi @Esdamion, heel goed dat je dit laat weten! Wat balen dat de App niet goed werkt op jouw telefoon. Graag wil ik checken of je de onderstaande stappen ook al hebt uitgevoerd. Als streamen in hoge beeldkwaliteit ingeschakeld is, kan het zijn dat er geen beeld is omdat er niet voldoende capaciteit op de netwerkverbinding zit. Ik wil dan ook controleren of het wel goed werkt wanneer jij dit uitzet:

  1. Open een willekeurig programma
  2. Klik op het tandwieltje rechtsonderin
  3. Hier kan de klant de beeldkwaliteit instellen

Standaard is dit 'Auto'. Is het iets anders, dan mag je 'Auto' selecteren en de App opnieuw op te starten. Kun je hiermee uit de voeten? Daarnaast hoor ik graag of je misschien ook kunt testen of het op een andere telefoon op hetzelfde wifi-netwerk en mobiele netwerk wel goed werkt? Mocht je dit niet kunnen testen of het antwoord op deze vragen is 'nee', dan wil ik graag de volgende informatie bij je opvragen:

  • Welke Android telefoon heb je? (Bijvoorbeeld Samsung Galaxy S7)
  • Welke Android versie heb je?

Ik wil dit graag voor je oplossen, thanks alvast! ✨


De app werkt heel slecht op m'n android mobiel. Die is een paar maanden oud dus voldoet qua OS aan de vereisten. Ik heb 17mb snelheid via wifi, van T-Mobile. M'n bereik is uitstekend. Maar de app hapert meerdere keren per seconde, op iedere zender. Zowel qua beeld als geluid. Ik heb geen vpn, de app al opnieuw geïnstalleerd, alle andere stappen ook doorlopen. Wat kan ik nog doen?


Hi @Borssie, heel graag gedaan! Ik zie dat het onderzoek inmiddels is afgerond en deel graag de uitkomst met je. De technische dienst heeft dit uitvoerig getest en alles werkt aan onze kant zoals het zou moeten en het loopt synchroon. Klopt dat jij de afgelopen dagen ook weer probleemloos hebt kunnen genieten? Mijn collega van de technische dienst laat weten dat het mogelijk een hardware issue is bij je als blijkt dat je hier nog steeds last van hebt. Kan je aangeven of de issues inderdaad voorbij zijn?

Super tof dat je graag deel wilt nemen aan de testgroep! Ik heb jouw verzoek doorgezet naar mijn collega. Zou jij alvast jouw e-mailadres naar mij willen doorzetten in een privébericht (door op mijn naam te klikken)? Dan kan ik dat direct doorzetten! 😊

Hi @Gladstone, ik wil je graag ook het volgende laten weten! Mogelijk heb je al een terugkoppeling gekregen van mijn collega die het verzoek heeft ingeschoten bij de technische dienst, maar zojuist heb ik ook de status hiervan gecheckt. Ik zie dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling om hierbij te helpen. Het kan dan ook wat langer duren voordat hier wat uitrolt, maar ik hoop dat zij tot een geschikte oplossing zullen komen! 


Hi @Gladstone, heel goed dat je dat hier hebt aangegeven! Ik wilde dit verder doorzetten, maar ik zie dat mijn collega van de klantenservice mij net voor is geweest. Ik hoop dan ook dat hier binnen enkele dagen een update op binnenkomt die mijn colllega met je kan delen. Houd je ons hier op de hoogte, zodra alles weer goed werkt? Fingers crossed! 😊

Hi @Borssie, top dat je deze heldere aanvulling hebt gegeven! Zojuist heb ik een verzoek voor je ingediend bij de technische dienst om hier een oplossing voor te vinden. Kan je enkel nog wat voorbeelden noemen van programma's en zenders waar dit bij voorkomt en of dit echt een structureel probleem is of af en toe voorkomt? Dan voeg ik dat ook aan het onderzoek toe. Ik zeg altijd maar: hoe meer informatie, hoe beter. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik houd graag een oogje in het zeil en laat het aan je weten, zodra ik iets met je kan delen! 💪

 

@Lisa Dank je wel! Ja het komt voor bij, voor zover ik heb kunnen checken, alle zenders, en wel af en toe, dus niet altijd. Lastig te zeggen wanneer wel/niet.... Hopelijk kunnen jullie hier iets mee! 

 

Ik wacht het even af…

 


Hi @Gladstone, heel goed dat je dat hier hebt aangegeven! Ik wilde dit verder doorzetten, maar ik zie dat mijn collega van de klantenservice mij net voor is geweest. Ik hoop dan ook dat hier binnen enkele dagen een update op binnenkomt die mijn colllega met je kan delen. Houd je ons hier op de hoogte, zodra alles weer goed werkt? Fingers crossed! 😊

Hi @Borssie, top dat je deze heldere aanvulling hebt gegeven! Zojuist heb ik een verzoek voor je ingediend bij de technische dienst om hier een oplossing voor te vinden. Kan je enkel nog wat voorbeelden noemen van programma's en zenders waar dit bij voorkomt en of dit echt een structureel probleem is of af en toe voorkomt? Dan voeg ik dat ook aan het onderzoek toe. Ik zeg altijd maar: hoe meer informatie, hoe beter. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik houd graag een oogje in het zeil en laat het aan je weten, zodra ik iets met je kan delen! 💪


Goedemiddag @Borssie, bedankt voor het delen van jouw ervaring en sorry dat het nog niet geoptimaliseerd is naar jouw verwachtingen - daar brengen we natuurlijk graag verandering in, zolang het mogelijk is.

Vraagje: je geeft aan dat het geluid niet synchroon loopt: is dit op specifieke zenders of tijdens specifieke programma's het geval? Ook spreek je van vertraging; synchroniciteit en vertraging in de stream zijn twee verschillende items. Het eerste moet bij bepaalde zenders verholpen worden, het tweede is een basisvertraging die op korte termijn niet meer aangepast kan worden (live TV loopt zo'n twaalf tot maximaal achttien seconden achter ten opzichte van de live uitzending).

Als jij kunt specificeren waar het probleem ligt, dan pak ik het graag zo snel mogelijk voor je op!

Hi Jason!

 

Bedankt voor je reactie. Het gaat in dit geval om synchroniciteit, dus dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Ik zie op dit community al meerdere mensen die hetzelfde ervaren. Ik heb sowieso alles geupdate, opnieuw geïnstalleerd en heb mijn geluidinstellingen nagekeken, deze staan allemaal op standaard (niet dolby) dus daar ligt het niet aan. Ook is mijn internet snelheid goed (1gigabit/s) en is mijn Chromecast met Google TV bedraad aangesloten.

 

Ik hoor graag van je, en of ik deel kan nemen aan een beta programma :) 

 

Grt Jeroen


Goedemiddag @Borssie, bedankt voor het delen van jouw ervaring en sorry dat het nog niet geoptimaliseerd is naar jouw verwachtingen - daar brengen we natuurlijk graag verandering in, zolang het mogelijk is.

Vraagje: je geeft aan dat het geluid niet synchroon loopt: is dit op specifieke zenders of tijdens specifieke programma's het geval? Ook spreek je van vertraging; synchroniciteit en vertraging in de stream zijn twee verschillende items. Het eerste moet bij bepaalde zenders verholpen worden, het tweede is een basisvertraging die op korte termijn niet meer aangepast kan worden (live TV loopt zo'n twaalf tot maximaal achttien seconden achter ten opzichte van de live uitzending).

Als jij kunt specificeren waar het probleem ligt, dan pak ik het graag zo snel mogelijk voor je op!


Goedemorgen,

 

Sinds een kleine week overgestapt van KPN naar T-mobile. Ik ervaar inderdaad wisselende ervaringen als het gaat om de T-Mobile TV app op mijn Chromecast met Google TV alsmede met de TV Anywhere app op mijn mobiel. Het geluid loopt totaal niet synchroon, zowel met live tv als programma gemist. 

 

Het veranderen van de bitrate helpt niet, en ook het geforceerd stoppen en opnieuw opstarten van de app veranderd niks aan de vertraging…

 

Ik gebruik een Pixel 5 met Android 12, allebei up to date 

Versie van de T-Mobile Anywhere app: 

Versie A 2.4.3

 

Graag hoor ik of er een beta programma is en of ik daaraan kan deelnemen :)

 

Bedankt! 


Hi @Gladstone, zoals beloofd heb ik het onderzoek voor je in de gaten gehouden! Voor jullie allebei geldt hetzelfde. Je kunt iOS naar 15.2 upgraden. Kunnen jullie hiermee uit de voeten? Ik hoor heel graag of dit het probleem heeft verholpen! 😁

Hi @Lisa, ik zit inmiddels op iOS 15.2 en na de update kon ik succesvol een live tv-stream openen, maar een programma terugkijken weer niet. Nu geeft ook de live tv weer code 314022, ook na het wederom herinstalleren van de app. Helaas.

Bij mij werkt live kijken inderdaad. Terugkijken gebruik ik niet.


Hi @Gladstone, zoals beloofd heb ik het onderzoek voor je in de gaten gehouden! Voor jullie allebei geldt hetzelfde. Je kunt iOS naar 15.2 upgraden. Kunnen jullie hiermee uit de voeten? Ik hoor heel graag of dit het probleem heeft verholpen! 😁

Hi @Lisa, ik zit inmiddels op iOS 15.2 en na de update kon ik succesvol een live tv-stream openen, maar een programma terugkijken weer niet. Nu geeft ook de live tv weer code 314022, ook na het wederom herinstalleren van de app. Helaas.


Hi @Gladstone, zoals beloofd heb ik het onderzoek voor je in de gaten gehouden! Voor jullie allebei geldt hetzelfde. Je kunt iOS naar 15.2 upgraden. Kunnen jullie hiermee uit de voeten? Ik hoor heel graag of dit het probleem heeft verholpen! 😁


Iphone 12

IoS15.1.1


Hi @hans peeters, goed om te weten! Graag zou ik dan ook een verzoek voor je willen indienen bij de technische dienst. Kan je terugkomen op de volgende punten? Dan kan ik voor je aan de slag:

  • Van welk merk is het apparaat waar je de App op gebruikt (bijvoorbeeld de iPhone X of Samsung Galaxy S7)?
  • Welke IOS of Android versie gebruik je? 

Ik hoor het graag van je, alvast bedankt! 😊

Hi @Gladstone, top dat jij hier ook voor aanklopt en ook gelijk dezelfde stappen hebt uitgevoerd! Heel fijn dat je ook alvast de iOs versie en het merk apparaat hebt gedeeld, want zo heb ik gelijk een verzoek voor je kunnen indienen bij onze technische dienst. Ik ga dit nauwlettend voor je in de gaten houden en hoop dat ik jou en @hans peeters snel van de oplossing kan voorzien. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond! 🎈


Hi @hans peeters, heel goed dat je dit hier aangeeft! Goed om te weten dat jij de App ook al opnieuw hebt geïnstalleerd. Als jij op de volgende vragen terug kunt komen, dan ga ik graag weer verder voor je aan de slag:

  • Krijg jij deze melding terwijl jij op de wifi zit of op jouw mobiele netwerk?
  • Als jij op de wifi zit, dan wil ik graag dubbelchecken of dit de wif van T-Mobile Thuis is?
  • Als streamen in hoge beeldkwaliteit ingeschakeld is, kan het zijn dat er geen beeld is omdat er niet voldoende capaciteit op de netwerkverbinding zit. Kun je controleren of het wel werkt als jij dit uitzet? Dit doe je als volgt:
  1. Open een willekeurig programma
  2. Klik op het tandwieltje rechtsonderin
  3. Hier kan de klant de beeldkwaliteit instellen

Standaard is dit 'Auto'. Is het iets anders, dan mag je 'Auto' selecteren en de App opnieuw op te starten. Kan je hiermee uit de voeten? Ik wil dit graag zo snel mogelijk voor je oplossen! 💪

Hi @Lisa ,

Ik heb hetzelfde probleem als @hans peeters beschrijft: foutcode 314022 op iPhone Xs met iOS 15. App meermaals opnieuw geïnstalleerd, zit op wifi via T-mobile netwerk 100 mbps (ook via 4G zelfde probleem). Krijg soms heel even een stream als ik mijn iPhone opnieuw heb opgestart, maar kan dan niet terugspoelen zonder dat de stream weer wegvalt en 314022 weer verschijnt.


Dank voor je bericht Lisa. Op de wifi. Dezelfde wifi die ervoor zorgt dat het op mijn laptop wel werkt.

Het tandwieltje krijg ik helaas niet eens, dus kan ook niets instellen.

Via mobiele verbinding krijg ik dezelfde foutmelding

 


Hi @hans peeters, heel goed dat je dit hier aangeeft! Goed om te weten dat jij de App ook al opnieuw hebt geïnstalleerd. Als jij op de volgende vragen terug kunt komen, dan ga ik graag weer verder voor je aan de slag:

  • Krijg jij deze melding terwijl jij op de wifi zit of op jouw mobiele netwerk?
  • Als jij op de wifi zit, dan wil ik graag dubbelchecken of dit de wif van T-Mobile Thuis is?
  • Als streamen in hoge beeldkwaliteit ingeschakeld is, kan het zijn dat er geen beeld is omdat er niet voldoende capaciteit op de netwerkverbinding zit. Kun je controleren of het wel werkt als jij dit uitzet? Dit doe je als volgt:
  1. Open een willekeurig programma
  2. Klik op het tandwieltje rechtsonderin
  3. Hier kan de klant de beeldkwaliteit instellen

Standaard is dit 'Auto'. Is het iets anders, dan mag je 'Auto' selecteren en de App opnieuw op te starten. Kan je hiermee uit de voeten? Ik wil dit graag zo snel mogelijk voor je oplossen! 💪


afspelen mislukt. probeer opnieuw of neem contact op met de klantenservice. (314022)

 

krijg ik op mijn iphone 12; app meedere keren gedeinstalleerd en geinstalleerd, maar bied geen oplossing

Dit is bij live kijken en bij terug kijken


afspelen mislukt. probeer opnieuw of neem contact op met de klantenservice. (314022)

 

krijg ik op mijn iphone 12; app meedere keren gedeinstalleerd en geinstalleerd, maar bied geen oplossing


@sjorscremers Fijn dat het allemaal weer werkt! De nieuwe update is inderdaad recent uitgerold, blij te horen dat dit het gewenste effect meegebracht heeft. Thanks voor de herstelmelding! 😊


@Jason ik merk nu dat het weer werkt :) 

wellicht afgelopen week de update geweest?


@Jason ik doel op het issue van niet kunnen scrollen door de zenderlijst sinds apple tvos 15


@sjorscremers Doel je op het issue waarbij beeld en geluid niet synchroon lopen? 

 

Hi, ik maak sinds kort gebruikt van de TV anywhere app op de Apple TV, voorheen maakte ik gebruik van de Ziggo go app. Wat ik graag op de Apple TV app zou terug zien, is dat je net zoals online en bij de Ziggo app, door alle  zenders kan scrollen zoals hieronder te zien is. Dat gaat nu niet, mocht het wel kunnen, dan is dit naar mijn inzicht niet duidelijk.  Tevens zou ik graag reminders willen zetten voor bepaalde programma's zodat deze automatisch overspringt naar die zender wanneer het begint. 

 

Voorbeeld Tv anywhere app online (Safari)

 

@VOne Dat zou een mooie verbetering/aanpassing zijn, thanks voor je feedback! Ik voeg deze wens toe aan het Wensen & Suggesties topic: 

 


Hi, ik maak sinds kort gebruikt van de TV anywhere app op de Apple TV, voorheen maakte ik gebruik van de Ziggo go app. Wat ik graag op de Apple TV app zou terug zien, is dat je net zoals online en bij de Ziggo app, door alle  zenders kan scrollen zoals hieronder te zien is. Dat gaat nu niet, mocht het wel kunnen, dan is dit naar mijn inzicht niet duidelijk.  Tevens zou ik graag reminders willen zetten voor bepaalde programma's zodat deze automatisch overspringt naar die zender wanneer het begint. 

 

Voorbeeld Tv anywhere app online (Safari)

 


Is er nog nieuws m.b.t. de oplossing? Vind het namelijk best lang duren voor een erg irritant probleem.


Hi @wmuys, wat super om dit te lezen! Merci dat je dit terugkoppelt, want dit ga ik intern doorgeven zodat dit bekend wordt. Als ik je nog ergens anders mee kan helpen, laat het dan vooral weten. 


Reageer