Skip to main content

Feedback nieuwe TV Anywhere

Feedback nieuwe TV Anywhere

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over TV Anywhere bundelen. Heb je feedback over T-Mobile TV? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe T-Mobile TV.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • Programma Gemist stopt voortijdig - Status: Dit heeft prioriteit en we zijn aan het kijken naar een oplossing, nog niet bekend wanneer deze daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden omdat hier extra ontwikkeling voor nodig is. 
    Dit lijkt alleen te spelen bij gebruik van Chromecast wanneer je toestel is vergrendeld of wanneer je de app hebt afgesloten. De eerdere workaround blijft van kracht: Bij aanklikken van het volgende programma zou de uitzending wel weer door moeten lopen.


Meer informatie nodig:

  • Foutmeldingen/onderbrekingen bij streamen via/naar Chromecast - Status: We hebben dit niet kunnen reproduceren en ontvangen hier nog steeds graag meer informatie over. Welk(e) device(s) gebruik je? Welk type Chromecast? Welk besturingssysteem? In welke situaties gebeurt het? Zijn er specifiek zenders waarbij het gebeurt?


Opgelost/working as designed:

  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • De app crasht bij het opstarten bij gebruik op Chromebook - Chromebooks worden niet ondersteund. Als workaround is www.t-mobiletv.nl te gebruiken in de browser. Hierop is ook alle content beschikbaar. 
  • TVA werkt niet meer op iOS 10 - Dit komt alleen voor bij 32 bit devices die iOS 10 draaien, deze kunnen we helaas niet meer ondersteunen. 64 bit devices met iOS 10 kunnen zonder problemen gebruik maken van TV Anywhere.
  • Zomertijd weergave bij horizontaal afspelen op tablet - Is opgelost, wordt ook in week 51 uitgerold.
  • Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.
     
  • Via sommige browsers is alleen Full Screen nog mogelijk - Status: Sinds vanmiddag (20 nov) is de webversie weer bijgewerkt. Nu met de mogelijkheid om TV te kijken of radio te luisteren binnen het scherm/tab. Je kunt eenvoudig met een knop naar Full Screen modus.
  • Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten - Er is vandaag (6 nov 2020) een nieuwe web client live gezet op t-mobiletv.nl. Hiermee is het probleem opgelost.
  • Android TV support (app beschikbaar op je tv) - Status: De wens is duidelijk en we hopen in de toekomst Android TV support te kunnen bieden. Op dit moment is hier nog geen concrete planning voor bekend.
  • App blijft “hangen” op Magenta startscherm bij gebruik Android Box - Status: Android Box werd en wordt officieel niet ondersteund. Het is natuurlijk wel balen dat het voorheen wel werkte en we zijn ons hier van bewust. Op dit moment dus geen fix maar zal in de toekomst hopelijk opgelost worden met support van Android TV (nog geen planning bekend).
     
  • Niet mogelijk om volledige TV Gids op te roepen tijdens kijken - Status: Er komt een aanvullende variant van de programmagids voor de smartphone versie omdat hier een grote behoefte naar blijkt te zijn.
  • Melding ‘ Er is een technische fout opgetreden’ bij het selecteren van een zender via Chromecast - Status: Zou opgelost moeten zijn bij update van 02-10-2020. Mocht het zich nog voordoen dan horen we het graag!
  • “Hikkend” beeld bij afspelen op PC waarbij het beeld niet stilstaat maar een paar seconden overslaat - Status: Lijkt te maken te hebben met het toestaan van afspelen van beveiligde content. Je kan Chrome hier toestemming voor geven:

 

 

 

@mountainbikert Het ligt inderdaad aan de tvOS zo te zien. We wachten nog op een concrete update vanuit het onderzoeksteam. zodra ik die ontvangen heb, horen jullie het direct. Bedankt voor je toevoeging!

De nieuwe versie in Testflight lost dit probleem op.


Hoi @Hakker9,

Ik ben erg benieuwd of het probleem nog eens is langsgekomen. Een voorbeeld met een tijdstip en datum is dan echt belangrijk. Met deze gegevens kunnen we namelijk samen met de technische dienst kijken. Om een voorbeeld te geven: 14-10-2021, RTL Boulevard, RL4, 19:23. Dit is natuurlijk puur ter illustratie, maar op deze manier kunnen we voor je aan de slag. Ik hoor het graag! 


1x was het met 1 van de James Bond films op RTL7 Ik durf niet te zeggen meer precies welke. Volgens mij nog met Sean Connery de laatste of de eerste met Roger moore.

De tweede keer was 2 dagen geleden en was alle zenders. Eerst out of sync en vervolgens viel het gewoon weg.

Dit was met Live TV en de spullen uit en weer aanzetten na een minuut of 2 hielp helaas ook niet. Sinds die tijd maar weer overgeschakeld op de TV kastjes. Zal nog wel een keer kijken.


Hi @Hakker9, bedankt voor de melding, we zijn dit op het moment aan het onderzoeken en ik heb nog wat vervolgvragen zodat ik je melding door kan zetten:

Gebeurt het met “live” TV kijken, met Terug Kijken, of met On Demand?

Heb je misschien voorbeelden met tijdstippen en de zenders/uitzendingen waarop het gebeurde? Dit kan ons helpen om inzichtelijk te krijgen wat er exact mis gaat. Mocht het bij dezelfde zender/uitzending op andere momenten wel goed gaan heb je hier dan ook het tijdstip en de datum van? Dan kunnen we dit naast elkaar leggen.


Ik heb met een Nvidia Shield waarmee ik nu test soms geluid wat niet synchroon met het beeld loopt tot het compleet missen van geluid.

Andere dagen 0 problemen, maar zoals vandaag weer wel.


@mountainbikert Het ligt inderdaad aan de tvOS zo te zien. We wachten nog op een concrete update vanuit het onderzoeksteam. zodra ik die ontvangen heb, horen jullie het direct. Bedankt voor je toevoeging!


@michiel71@wmuys Ik heb dit probleem al in een ander topic gemeld. Het ligt aan tvOS 15. Het gekke is dat ik er alleen last van heb op de laatste Apple tv 4k, de voorgaan de versie uit 2017 heeft er geen last van.


@michiel71 en @wmuys Het onderzoek is geopend aan de kant van ons overkoepelend, technisch orgaan. We hebben de kwestie in de smiezen en kunnen hopelijk spoedig met een update komen. Ik houd jullie op de hoogte!


@wmuys en @michiel71 Bedankt voor het aanvullen van de gegevens en jullie terugkoppelingen! Excuses voor de verwarring aangaande het checken van type apparaat: we hebben in het verleden weleens issues gehad met sommige TV's/apparaten waarbij de updates op de Apple TV niet altijd lekker liepen met de desbetreffende apparatuur. Geen idee waarom dat zo is/was of zou zijn, maar dat is de uitleg en daarom nemen we dat ook graag mee.

Ik maak voor jullie beide tickets aan zodat het in behandeling genomen wordt en heb regelmatig contact met de specialisten. Zodra ik meer weet, horen jullie het meteen! In de tussentijd: thanks voor het aankaarten en ik hoop dat het snel opgelost kan worden.

Dank @Jason ik kijk uit naar de oplossing. Ik kijk elke avond tv in de slaapkamer via de Apple TV met TV Anywhere app. Dat is nu minder plezierig.


@wmuys en @michiel71 Bedankt voor het aanvullen van de gegevens en jullie terugkoppelingen! Excuses voor de verwarring aangaande het checken van type apparaat: we hebben in het verleden weleens issues gehad met sommige TV's/apparaten waarbij de updates op de Apple TV niet altijd lekker liepen met de desbetreffende apparatuur. Geen idee waarom dat zo is/was of zou zijn, maar dat is de uitleg en daarom nemen we dat ook graag mee.

Ik maak voor jullie beide tickets aan zodat het in behandeling genomen wordt en heb regelmatig contact met de specialisten. Zodra ik meer weet, horen jullie het meteen! In de tussentijd: thanks voor het aankaarten en ik hoop dat het snel opgelost kan worden.


 

Welke Apple TV gebruiken jullie en op welk apparaat kijk je via de app (merk + type graag indien mogelijk).

Apple TV 4k (1st gen). Je vraag op welk apparaat ik kijk snap ik niet zo goed, ik kijk nl. via voornoemde Apple TV. Misschien wil je weten wat het merk TV is  (kan me echt niet indenken waarom dit relevant zou kunnen zijn), maar dat is een LG 49”. Exacte type weet ik niet.


@Jason  Ik heb de Tv Anywhere app verwijdert van mijn Apple Tv en opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft helaas ook niet geholpen. 

Ik heb dit ook gedaan. App verwijderd, opnieuw geïnstalleerd. Factory reset Apple TV, upgrade opnieuw doorgevoerd. Het probleem blijft helaas en ligt toch echt bij de app. Scrollen kan alleen in de zenderlijst niet. Je kunt bijvoorbeeld wel scrollen in de gids of tussen Favorieten, TV Zenders, Radio, etc.

Wat een beetje vreemd is: er zijn wel 5 of 6 beta’s van tvOS 15 geweest. Kennelijk is er door niemand een testje gedaan.


@Jason  Ik heb de Tv Anywhere app verwijdert van mijn Apple Tv en opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft helaas ook niet geholpen. 


@Jason ik heb in de woonkamer een Apple Tv 4k 2021 (model A2169 32Gb) en in de slaapkamer een Apple Tv 3. 

Ik heb die resets uitgevoerd, maar begrijp niet wat dat met de TV Anywhere app te maken heeft. 

 


@michiel71 Om alvast 100 procent uit te sluiten, wil ik graag verzoeken of je het modem en de TV Box kunt herstarten op de volgende manier:

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen.

Omdat het modem nu namelijk al 226 dagen onafgebroken online is en de TV Box 40 dagen, kunnen we niet met absolute zekerheid zeggen dat het hier niet aan ligt - ook al zijn de vermoedens natuurlijk van niet.

Mijn vermoedens gaan uit naar een probleem op app-niveau, maar we gaan dit tackelen, daar ben ik van overtuigd. Alvast bedankt voor je medewerking!

@all: werkt het weer wanneer je de app volledig verwijdert, opnieuw installeert en gebruikt?

Welke Apple TV gebruiken jullie en op welk apparaat kijk je via de app (merk + type graag indien mogelijk).


Hoi @michiel71 en @wmuys, bedankt voor het melden van dit probleem. Ik heb het meteen doorgegeven aan onze specialist zodat het opgepakt kan worden, excuses voor het ongemak!


Vanavond heb ik tvOS geupgrade op mijn AppleTV. Helaas is zappen via het zij-menu nu niet meer mogelijk. Het zender-menu verschijnt nog steeds door op de rechter zijde van de afstandsbediening te tappen, maar scrollen hierin werkt niet meer. Dit probleem doet zich voor bij beide AppleTV’s hier in huis.
 

Hier hetzelfde probleem. @Jason is dit bij jullie bekend? De app is nagenoeg onbruikbaar op deze manier. 


Vanavond heb ik tvOS geupgrade op mijn AppleTV. Helaas is zappen via het zij-menu nu niet meer mogelijk. Het zender-menu verschijnt nog steeds door op de rechter zijde van de afstandsbediening te tappen, maar scrollen hierin werkt niet meer. Dit probleem doet zich voor bij beide AppleTV’s hier in huis.
 


Hi @bmonninkhof, ik heb je zojuist een privébericht gestuurd! Graag wil ik nog wat aanvullende informatie bij je opvragen, zodat mijn collega's dit verder kunnen onderzoeken. Ik heb van mijn collega doorgekregen dat ze hier druk mee bezig zijn achter de schermen. Ik hoop dat wij doormiddel van jouw aanvullende informatie, snel dit probleem kunnen tackelen en definitief de das om kunnen doen! 


Hi @bmonninkhof, tof om te lezen dat jij hier graag meer informatie over wilt! Het liefste had ik natuurlijk gelezen dat jullie veel plezier beleven aan de web browser versie. Ik wil je dan ook graag van een update voorzien - mits die er is. Dus ik heb hiervoor één van mijn collega's van een andere afdeling aan de mouw getrokken met de vraag of hier al meer over bekend is. Zodra ik hier een terugkoppeling op krijg, dan laat ik dat aan je weten! 


Hi @wmuys Hmm het is een tijd geleden dat ik deze voorbij heb zien komen, zou je mij willen laten weten van welk type Macbook je gebruik maakt? Dan heb ik de informatie compleet en zal ik de melding doorzetten naar ons tv team.

Ik zie dit probleem zowel op een iMac 21,5, Late 2013 als op een MacBook Pro Retina Early 2015.

Beide machines draaien Big Sur 11.4 en Safari 14.1.1.

Het kleurenprobleem is even weg geweest, maar nu weer terug.

Het probleem van niet kunnen kiezen van de resolutie is nooit weggeweest. Je krijgt een lage resolutie en als enige optie: auto.

Ook kun je met de rechtermuisknop een “Save as” optie krijgen. Dat kan in Chrome ook niet.

Nogmaal: in Chrome op dezelfde machines geen enkel probleem.

Ik gebruik hier allemaal apple apparaten en kan mij niet meer heugen dat de kleuren nog verspringen in Safari of Chrome. Net getest in OSX Catalina en daar doet het probleem zich niet meer voor.

Probleem van de resolutie kan ik bevestigen, is niet te kiezen, maar geen idee of we een lage resolutie hebben. Meestal begint het beeld wat korrelig, maar wordt dit al snel beter en voor mij acceptabel.


@Brian 

Zou je weer een update willen geven in het forum hoe het staat met de verbeteringen van browser versie van T-mobile tv? Ik moet eerlijk bekennen dat het echt een ramp(je) is om te kijken via de browser. In ons geval kijken we dagelijks het nieuws via de laptop, maar telkens weer ergeren we ons aan de bijzonder slecht werkende app. Live tv wil dan nog wel, maar als je vanaf het begin van een uitzending wilt kijken is het eigenlijk niet te doen.

 

  • de uitzending stopt er mee
  • de uitzending verspringt (tijdsindicatiebalk onderaan het scherm loopt ten einde)
  • de uitzending verspringt en herhaalt zich voor een deel
  • we krijgen foutmeldingen

 

Wat zeker verbeterd is de vele meldingen dat we weer op een ander apparaat (zelfde apparaat maar bijvoorbeeld andere browser) moesten afmelden. Maar je loopt heel snel tegen de beperkingen aan en blijft maar af- en aanmelden en is buitengewoon gebruiksonvriendelijk.

 

Op de AppleTV werkt het goed en hebben we gelukkig minder te klagen.

 

Ik hoop dat T-mobile eens met een goede browser komt zoals jullie concurrent Ziggo dat wel heeft. Wij hebben dan ook ernstige twijfels of we nog wel bij T-Mobile blijven, omdat we nog nauwelijks verbetering zien.


Hi @wmuys Hmm het is een tijd geleden dat ik deze voorbij heb zien komen, zou je mij willen laten weten van welk type Macbook je gebruik maakt? Dan heb ik de informatie compleet en zal ik de melding doorzetten naar ons tv team.

Ik zie dit probleem zowel op een iMac 21,5, Late 2013 als op een MacBook Pro Retina Early 2015.

Beide machines draaien Big Sur 11.4 en Safari 14.1.1.

Het kleurenprobleem is even weg geweest, maar nu weer terug.

Het probleem van niet kunnen kiezen van de resolutie is nooit weggeweest. Je krijgt een lage resolutie en als enige optie: auto.

Ook kun je met de rechtermuisknop een “Save as” optie krijgen. Dat kan in Chrome ook niet.

Nogmaal: in Chrome op dezelfde machines geen enkel probleem.


Hi @wmuys Hmm het is een tijd geleden dat ik deze voorbij heb zien komen, zou je mij willen laten weten van welk type Macbook je gebruik maakt? Dan heb ik de informatie compleet en zal ik de melding doorzetten naar ons tv team.


Hallo T-Mobile,

Hoewel jullie hier aangeven dat de wens voor een Android TV versie van de app duidelijk is, lijkt er maar weinig te gebeuren.
Persoonlijk vind ik het eigenlijk vrij irritant om jullie extra kastje te moeten gebruiken omdat ik met deze:

  • Geen bluetooth afstandsbediening heb, dus kan niet uit het zicht worden geplaatst.
  • überhaupt geen fijne afstandsbediening heb.
  • de User Interface echt om te huilen vind.
  • het kastje op zichzelf ook om te huilen vind.
  • elke keer van input moet wijzigen als ik TV wil kijken. In mijn geval moet ik dan de telefoon erbij pakken om de input van mijn receiver te wijzigen (staat uit het zicht). Jullie afstandsbediening werkt hiervoor namelijk niet. Dit is omslachtig als ook gewoon alles met 1 afstandsbediening mogelijk moet zijn (die van mijn Android TV).

Een extra kastje om TV te kunnen kijken is achterhaald. Je zou denken dat een “gewone” Android app aanpassen naar een andere GUI, die werkt met een afstandsbediening, niet bijster veel werk is. Jullie collega’s in het oostblok hebben de app al lang voor elkaar en zeker nu ook KPN eindelijk de app heeft uitgebracht (en Ziggo die hem al had), kunnen jullie echt niet meer achterblijven. Gas op die lolly zou ik zeggen.

De KPN app is trouwens momenteel de populairste app in de Play Store (en de Ziggo app op 2). Dat zegt volgens mij genoeg over de wens van ons, klanten, van jullie, TV aanbieders... 

 


Reageer