Skip to main content

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over TV Anywhere bundelen. Heb je feedback over T-Mobile TV? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe T-Mobile TV.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • Programma Gemist stopt voortijdig - Status: Dit heeft prioriteit en we zijn aan het kijken naar een oplossing, nog niet bekend wanneer deze daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden omdat hier extra ontwikkeling voor nodig is. 
    Dit lijkt alleen te spelen bij gebruik van Chromecast wanneer je toestel is vergrendeld of wanneer je de app hebt afgesloten. De eerdere workaround blijft van kracht: Bij aanklikken van het volgende programma zou de uitzending wel weer door moeten lopen.


Meer informatie nodig:

  • Foutmeldingen/onderbrekingen bij streamen via/naar Chromecast - Status: We hebben dit niet kunnen reproduceren en ontvangen hier nog steeds graag meer informatie over. Welk(e) device(s) gebruik je? Welk type Chromecast? Welk besturingssysteem? In welke situaties gebeurt het? Zijn er specifiek zenders waarbij het gebeurt?


Opgelost/working as designed:

  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • De app crasht bij het opstarten bij gebruik op Chromebook - Chromebooks worden niet ondersteund. Als workaround is www.t-mobiletv.nl te gebruiken in de browser. Hierop is ook alle content beschikbaar. 
  • TVA werkt niet meer op iOS 10 - Dit komt alleen voor bij 32 bit devices die iOS 10 draaien, deze kunnen we helaas niet meer ondersteunen. 64 bit devices met iOS 10 kunnen zonder problemen gebruik maken van TV Anywhere.
  • Zomertijd weergave bij horizontaal afspelen op tablet - Is opgelost, wordt ook in week 51 uitgerold.
  • Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.
     
  • Via sommige browsers is alleen Full Screen nog mogelijk - Status: Sinds vanmiddag (20 nov) is de webversie weer bijgewerkt. Nu met de mogelijkheid om TV te kijken of radio te luisteren binnen het scherm/tab. Je kunt eenvoudig met een knop naar Full Screen modus.
  • Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten - Er is vandaag (6 nov 2020) een nieuwe web client live gezet op t-mobiletv.nl. Hiermee is het probleem opgelost.
  • Android TV support (app beschikbaar op je tv) - Status: De wens is duidelijk en we hopen in de toekomst Android TV support te kunnen bieden. Op dit moment is hier nog geen concrete planning voor bekend.
  • App blijft “hangen” op Magenta startscherm bij gebruik Android Box - Status: Android Box werd en wordt officieel niet ondersteund. Het is natuurlijk wel balen dat het voorheen wel werkte en we zijn ons hier van bewust. Op dit moment dus geen fix maar zal in de toekomst hopelijk opgelost worden met support van Android TV (nog geen planning bekend).
     
  • Niet mogelijk om volledige TV Gids op te roepen tijdens kijken - Status: Er komt een aanvullende variant van de programmagids voor de smartphone versie omdat hier een grote behoefte naar blijkt te zijn.
  • Melding ‘ Er is een technische fout opgetreden’ bij het selecteren van een zender via Chromecast - Status: Zou opgelost moeten zijn bij update van 02-10-2020. Mocht het zich nog voordoen dan horen we het graag!
  • “Hikkend” beeld bij afspelen op PC waarbij het beeld niet stilstaat maar een paar seconden overslaat - Status: Lijkt te maken te hebben met het toestaan van afspelen van beveiligde content. Je kan Chrome hier toestemming voor geven:

 

 

 

Hallo, ik was gewend TV te kijken via mijn laptop via Chrome en ondertussen ook mail te checken of andere websites te bekijken. Nu via de nieuwe TV app  kan dit niet. Ik kan het scherm niet kleiner maken waardoor ik kan switchen in de browser. Klopt dit of doe ik iets verkeerd?


Dan de laatste post uit mijn topic nu hier:

 

Brian schreef:

Hi @AndredeJong3, jammer om te lezen dat het neit gelukt is in het contact met de klantenservice. Feedback over hoe iets bevalt is voor onze telefonisch klantenservice wat lastiger omdat die vooral problemen oplossen maar gelukkig hebben we daarvoor deze community, hier kan je je feedback zeker kwijt!

 

Om hier alvast op in te haken, het gebruiksgemak van de nieuwe app heeft onze aandacht en we blijven deze verbeteren.

 

Waarom is dit op voorhand niet getest? De nieuwe app heeft echt 0 gebruiksgemak en is totaal onoverzichtelijk. 

 

 

 

Echter bedoelde ik natuurlijk het nieuwe tv platform via het kastje. Al in meerdere topic aangegeven wat er allemaal mis mee is, en vele andere klanten met mij, maar dat lijkt maar niet door te dringen bij jullie, het enige antwoord wat er vanuit T-Mobile komt is; we zijn ermee bezig. Graag een duidelijk antwoord.

 

Brian schreef:

Ook de tv stream zal naar waarschijnlijkheid nog wat aangepast worden, ook dit is een doorlopend proces.

 

Zou ik tot die tijd terug gezet kunnen worden naar het oude platform wat wel fijn werkte?

 

Brian schreef:

Wat betreft je Wifi ben ik wel nieuwsgierig, het nieuwe TV paltform zou hier namelijk geen invloed op moeten hebben. Bedoel je met geen Wifi verbinding dat de TV Anywhere app geen verbinding krijgt via Wifi of krijgen je apparaten in het algemeen geen verbinding met de Wifi? In dat geval zal het een andere oorzaak hebben en dan loop ik graag wat zaken met je na!

 

Ik heb het inderdaad over de apparaten in het algemeen. De laatste tijd wel een wifi icoontje te zien op telefoon/iPad maar geen Internet. Een herstart van de modem is dan nodig. Echter als het tv kastje ook aan staat, slaat die op hol, geeft een bepaalde foutmelding die niet weg te krijgen is en heeft het kastje ook een herstart nodig (stekker eruit).  

 

 

 

Ik vind het echt schandalig wat voor slechte software we krijgen voorgeschoteld om televisie te kunnen kijken. Dit is echt zeker niet de €43,75 per maand waard.

 

 

Kan ik gelijk eraan toevoegen dat als je (snel) zapt het kastje vastloopt. Reageert nergens meer op, gaat na een tijdje wel uit maar is niet meer aan te krijgen. Weer een reset nodig in de vorm van de stekker eruit en erin. 

 

 

 

 

 


Mijn voorstel is om voor zover technisch mogelijk om voorlopig te stoppen met de uitrol van de update van het tv platform, uiteraard beslis ik dit niet alleen maar T-Mobile thuis. 

Ik zou me kunnen voorstellen dat de klanten die nog niet zijn overgezet liever een goed werkend platform hebben al is dit nog de uitlopende versie.


Ik wacht met spanning af.. Hopelijk gaat de optie komen waarmee ik in een window tv kan kijken met Chrome ipv full screen zodat je lekker kan doorwerken :)


Hallo 

 

Ik heb nu het probleem met de nieuwe app dat hij niet opstart op me Android box (android 10) 

 

De oude app heeft altijd zonder problemen gewerkt. 

 

Al meerdere keren verwijderd en opnieuw gedownload maar geen verandering. Maar kom niet voorbij het roze tmobile scherm en dan gooit hij me eruit 😒😒 zwaar irritant nieuwe app die niet werkt

 

Iemand een oplossing want de oude app werkt ook niet meer kijk nu via me Browser maar zou graag de app gebruiken. 

 

Ik kijk uit naar de oplossing

 

Thanks in advance 


ls,

sinds vandaag 01-10-2020 werkt de tv anywhere app niet meer op mijn ipad 4 met iOS 10.

de nieuwe app is al enige tijd beschikbaar in de AppStore maar deze kan niet geïnstalleerd worden omdat mijn ipad daarvoor niet geschikt zou zijn. Ik betaal voor deze dienst en mag dus verwachten dat dit net als de oude versie gewoon werkt.

ik wil graag snel een reactie over hoe en wanneer jullie dit gaan oplossen ?

gr 

dik


Ik heb soortgelijke (gemengde) ervaringen als een hoop andere gebruikers. Een aantal problemen (met name het verlies van sessie) is vervelend maar “acceptabel” en ik verwacht dat deze binnenkort worden opgelost in opvolgende versies.

Misschien was het handig geweest om iets meer te testen voordat er wordt uitgerold ... voel me een beetje een proefkonijn …

Ik heb echter een probleem dat ronduit storend is en TV kijken zo goed als onmogelijk maakt:

  • Glasvezel thuis, 1Gbps
  • TV afspelen via topbox werkt prima (sluit internet/glas probleem uit)
  • TV afspelen op Android werkt prima (sluit beschikbaarheid/bandbreedte uit)
  • TV afspelen op de PC (Windows 10, Chrome 85)
    • geeft iedere 2 a 3 seconden een kleine maar zo vervelende hik (niet stilstaan maar overslaan) waardoor je eigenlijk niet meer kan kijken!
    • bijzonder hierbij is dat NL1-2-3 vlekkeloos afspeelt, maar andere zenders (4+)  het hikje vertonen (sluit app probleem uit?)
    • Edge: zelfde
    • Andere PC: zelfde gedrag
    • Gaat ook door na reboot alle internet apparatuur (lag niet voor de hand, maar toch maar gedaan)

Zijn er meer gebruikers die dit probleem kennen/hebben?

Ik kan meer onderzoek doen of zaken aanpassen/testen als dit nodig is/helpt om dit opgelost te krijgen.


App beschikbaar maken voor Android TV (en wellicht ook LG / Samsung televisies) zodat je geen tv kastje meer nodig hebt


Hallo ik kijk tv via mijn laptop met Chrome. Nu kon ik voorheen de TV aanzetten op mijn laptop en ondertussen switchen naar mail of andere websites. Nu lukt me dat niet want ik kan het scherm niet klein maken en wanneer ik ESC doe dan gaat de TV uit. Hoe kan ik toch 2 dingen tegelijk doen?


Volgens de mail die ik had ontvangen die de nieuwe app aankondigde zou deze op 1 oktober worden geactiveerd. Niet dus. Ik wordt al sinds gisteren gedwongen de nieuwe app te gebruiken, maar de favoriete zenders die ik vorige week heb ingesteld zijn wel verdwenen.


Vanaf gisteren (28-9) heb ik problemen met TV anywhere online, betreft de vernieuwde website. (In de app (iPhone) staat inmiddels ook de nieuwe, die doet het perfect)

Inloggen lukt, vaak ook nog wel een beeld kijken, maar dan volgen onderstaande meldingen met daaropvolgende de uitlog en de boodschap om opnieuw in te loggen. Soms blijft de pagina laden, zonder succes.

Mijn online gaat via Lenovo laptop, Windows 10, Chrome versie 85.0.4183.121. Adblocker aan/uit maakt geen verschil, heb ook Edge geprobeerd, maar die geeft dezelfde meldingen. 

Gisteren laptop helemaal leeggehaald, systeemopruiming, browsergeschiedenis, modem refresh en opnieuw opstarten, maar ‘probleem’ blijft.  

Opvallend: na inlog geeft mijn account “Admin”

Nooit eerder problemen gehad met TV anywhere, en ik draai al even mee …

Nieuwigheid? Instelling? 

Ik hoor/zie graag, dank alvast

 

 


Helaas bevat de vernieuwde app nog wel wat kinderziekten.

  1. Zo kan je enkel in fullscreen kijken op PC,
  2. niet de TV-gids inzien tijdens het kijken (de overlay is verdwenen en je kan als je fullscreen kijkt geen ander window openen want dan stopt de stream)
  3. en mijn favoriete zenders (die eerst met een hartje bovenin de gids waren gezet zijn plots verdwenen.

Ik vermoed dat dit met de update van de vernieuwde app te maken heeft (die overigens 2 dagen te vroeg is aangezet) De technische dienst is al opgetrommeld, maar als iemand al een idee heeft hoe ik dit kan oplossen, dan houd ik mij aanbevolen.


Reageer