Bose soundbar 300 afstandsbediening koppelen

  • 8 April 2024
  • 6 reacties
  • 143 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hi allemaal!

Sinds vandaag ben ik aangesloten op Odido, en  alles werkt naar behoren. Echter heb ik wat vragen over de afstandsbediening, en het eventueel koppelen met de soundbar en vise versa.

Bij mijn pakket zit de SEI Robotics SEI800TFAS android mediabox.

En heb ik een Bose Soundbar 300 aangesloten op mijn Sony TV.

Vraag 1: is het mogelijk om de afstandsbediening van de mediabox te koppelen met de soundbar? Als ik nu het volume verander op deze afstandsbediening, dan verander ik het volume van de televisie ipv soundbar. Wat dus geen effect heeft. Dit was ieder geval wel mogelijk bij de mediabox van Ziggo.

Vraag 2: is het mogelijk om de universele afstandsbediening van Bose te koppelen met de mediabox? Volgens klantenservice van Odido zou de deze mediabox zowel Bluetooth als infrarood moeten kunnen ontvangen.
Ik heb een lijst met alle mogelijke koppelcodes van Bose, maar zie dit merk er niet tussen staan. Iemand ideeen? Als dit zou lukken dan zou ik namelijk enkel deze afstandsbediening kunnen gebruiken 🙂.


Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groet,

Mavex

 

peter-keetfm 20 dagen geleden

@Mavex Hoi

Heb je HDMI CEC aan staan op de Odido TV box.

Om de Bose afstandsbediening aan de TV box te koppelen (universele afstandsbediening infrarood) kunt u het volgende proberen.

Selecteer Nokia box 8000.

Werkt deze niet probeer MagentaTV One.

 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mavex, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik kan me heugen dat @peter-keetfm hier wel het een en ander vanaf weet. Wellicht kan hij je in de goede richting helpen met het koppelen van je afstandsbedieningen.

 

@Mavex Hoi

Heb je HDMI CEC aan staan op de Odido TV box.

Om de Bose afstandsbediening aan de TV box te koppelen (universele afstandsbediening infrarood) kunt u het volgende proberen.

Selecteer Nokia box 8000.

Werkt deze niet probeer MagentaTV One.

 

Hi @Tommie van Odido, dank voor het taggen van @peter-keetfm!

 

@peter-keetfm dank voor je snelle reactie! Helaas nog geen succes.

Bij CEC staat inderdaad alles aangevinkt.

(Let wel, bij Ziggo moest ik apart mijn Bose Soundbar koppelen/vinden in hun instellingen. Was niet direct gekoppeld oid).

 

Ten tweede, bij de lijst met codes zie ik enkel Nokia staan (geen box 8000, en geen Magenta), en deze werken helaas niet. Zowel de codes van Nokia als T-Mobile werken niet.  Zie onderstaande code lijst voor je referentie (vanaf pagina 54).
Zie jij wellicht een mogelijk andere compatibel merk er tussen staan?  

https://assets.bose.com/content/dam/Bose_DAM/Web/consumer_electronics/global/products/speakers/st_300_product_page/pdf/775719_rcb_SoundTouch_300_ml.pdf

@Mavex 

Zorg dat de soundbar op de hdmi arc poort van de TV zit.

Ga in de TV box naar instellingen < Afstandsbedieningen en accessoires < TV Box 4K remote < Bediening tv aanpassen.

Laat het zoeken.

De communicatie gaat dan via hdmi cec.

De (universele) afstandsbediening via infrarood gebruik ik hier een Logitech Harmony hub.

En daar gebruik ik de infrarood code van de Nokia box 8000 en dat werkt goed.

Met de Bose soundbar ben ik niet bekend.

Ik gebruik zelf een Denon en dat gaat via hdmi cec.

Dat moet ook prima kunnen werken met Bose.

Het regelen van volume gaat dan via het tv toestel en via hdmi cec.

 

 

@peter-keetfm dank voor je reactie.

Heb geen melding gekregen van je reactie dus ik zag net pas je reactie.

Het is helaas nog niet gelukt. De afstandsbediening van Odido blijft het geluid aanpassen van de TV ipv de soundbar.

Ik moet daarbij opmerken dat mijn soundbar verbonden is via een aparte digitale audio kabel met mijn TV, niet via HDMI. Wellicht dat ermee te maken heeft.

@Mavex 

Helaas krijg ik ook geen melding van het Odido forum meer.

Zou je eens kunnen proberen de soundbar met een hdmi kabel op de hdmi arc poort van de tv aan te sluiten.

Zo heb ik het hier aangesloten en werkt prima.

Reageer