Beantwoord

Beeld en geluid van de zender Spike loopt niet synchroon



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

220 reacties

Reputatie 1

@Lisa  en dan maakt het ook nog eens uit hoe laat je een test doet.. maar max heb ik net 615 behaald.

Helaas Lisa, Het klonk te mooi om waar te zijn. 

De opnamen lopen nog steeds vast. Zowel SBS 6 (Vandaag Inside) die op dat moment bezig was als RTL 4 (Jinek) die afgelopen was. Echt heel vervelend. 

De beelden op SBS6 lopen wél synchroon, tot nu toe….

 

Reputatie 7

Hi @eelloe, super dat je alvast één van de TV Boxen hebt geretourneerd! Dat hoop ik ook echt onwijs. Ik ga vandaag bij een tv-meeting weer de druk opvoeren over dit onderwerp. Dit moet echt gefixt worden! 

Reputatie 7

Hi @eelloe, toen ik dit zag heb ik gelijk aan de bel getrokken bij mijn collega’s! Ik ben nog in afwachting van de beargumentatie waarom er opnieuw een TV Box jouw kant op is gestuurd. Excuses hiervoor. Ik geef je gelijk meer duidelijkheid als ik hier een reactie op heb gekregen!

Hi @Vandenbroekgo, hartstikke bedankt dat je hiermee aan de slag bent gegaan! Kan je alleen nog aangeven of je dit probleem op beide TV Boxen ervaart? Super dat je ook alvast een helder voorbeeld hebt doorgegeven. Mocht je nog een extra voorbeeld hebben, geef die dan vooral door. Ik hoor het graag van je, zodat ik een onderzoek kan starten! 💪

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @eelloe,

Sorry dat het probleem nog steeds speelt, wij hadden ook absoluut gehoopt dat we al een oplossing hadden gevonden. Ik kan je verzekeren dat Lisa hier nog bovenop zit en dat het onderzoek nog in volle gang is. Jammer genoeg hebben de wijzigingen die wij tot nu toe hebben doorgevoerd geen vruchten afgeworpen. Hopelijk kunnen wij je snel het verlossende antwoord geven, daar gaan wij in ieder geval hard voor aan de slag!

Reputatie 1

@Lisa 

 

begin middag.. RTL Z loopt niet synchroon…

 

net mail ontvangen dat ik apparatuur retour moet sturen …

 

welke set ??? de oude die nog steeds online is ? de 1ste nieuwe levering ? of de 2de onzinnige levering ??

ik wilde nog even wachten tot het probleem eens opgelost is met terug sturen van alles in 1 doos namelijk..

 

ik hoor graag nog ff van jullie..

 

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, heel erg bedankt voor de aanvulling! Ik ben in ieder geval heel blij dat de problemen met het live tv-kijken verholpen lijken te zijn. Nu gaan we de opnames nog aanpakken, want die horen het ook zonder problemen te doen. De opnames die op dat moment nog bezig zijn en daardoor niet te bekijken zijn, dat is een bug die gefixt gaat worden. Ik heb aan de tv-specialisten gevraagd of zij kunnen aangeven wanneer dit wordt verholpen.

Voor de opnames die al zijn afgelopen, ga ik een nieuw verzoek indienen. Kan je hiervoor nog aangeven op welk tijdstip je deze opname van Jinek terugkeek? En ervaar je dit enkel met programma's op RTL 4 of ook bij andere zenders? Ik ga hier voor je achteraan!

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, ik geef je meteen een seintje als ik de vergoeding heb geregeld! Ik wacht eerst nog heel even het onderzoek af, maar weet dat de vergoeding eraan komt. Je hoort het als ik een update terugzie. We gaan ons best doen voor een hele mooie uitkomst!

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, hopelijk heb je ook zoveel zin in het weekend! Ik heb een extra vraag gekregen vanuit het onderzoeksteam. Als je de opname(s) opnieuw start, heb je dan nog steeds het probleem dat beeld en geluid niet synchroon lopen? Wanneer mijn collega's de aflevering die je als voorbeeld noemde afspelen op afstand, zien zij geen issue met het geluid en beeld. Ik hoor het graag van je.

Het vastlopen dat je daarnaast ook ervaart, is opnieuw in onderzoek bij onze leverancier. Hopelijk komt daar snel meer uit. 

Hi @Vandenbroekgo, hartstikke bedankt dat je hiermee aan de slag bent gegaan! Kan je alleen nog aangeven of je dit probleem op beide TV Boxen ervaart? Super dat je ook alvast een helder voorbeeld hebt doorgegeven. Mocht je nog een extra voorbeeld hebben, geef die dan vooral door. Ik hoor het graag van je, zodat ik een onderzoek kan starten! 💪

@Lisa Beide boxen hebben hetzelfde probleem. Voor nu zou ik alle Nederlandse uitzendingen op SBS 6 kunnen doorgeven op alle tijden van de dag. Zowel bij het terugkijken als bij het live kijken.

Reputatie 6

Hoi @johnfeijen, er is een update over jouw onderzoek: het blijkt dat jouw probleem valt onder een algemeen probleem waarbij dit soort issues voorkomen, welke betrekking hebben op het vooruitspoelen in de opname. Er wordt aan dit probleem gewerkt!

@eelloe, goed dat je dit onder de aandacht brengt. Ervaar jij dit bij live tv, terugkijken of bij een cloud opname? Hoe meer informatie ik heb, hoe sneller ik jou van een oplossing kan voorzien!

Reputatie 7

Hi @eelloe, thanks voor de super snelle aanvulling! Ik heb dit aan het onderzoek toegevoegden houd zelf ook graag een oogje in het zeil op de uitkomst, zodat ik zeker weet dat er een passende oplossing voor komt. Hopelijk kan ik na het weekend een update hierover met je delen! 

Reputatie 7

Hi @eelloe, ik heb gelijk weer werk gemaakt van jouw terugkoppeling! Mijn collega is hiervan op de hoogte en is gelijk weer verder gegaan met het vinden van de permanente oplossing. Ik krijg het door, zodra ik een andere uitkomst van het onderzoek met je kan delen. Ik blijf je weer op de hoogte houden! 

Hi @Vandenbroekgo, hopelijk heb je ook zoveel zin in het weekend! Ik heb een extra vraag gekregen vanuit het onderzoeksteam. Als je de opname(s) opnieuw start, heb je dan nog steeds het probleem dat beeld en geluid niet synchroon lopen? Wanneer mijn collega's de aflevering die je als voorbeeld noemde afspelen op afstand, zien zij geen issue met het geluid en beeld. Ik hoor het graag van je.

Het vastlopen dat je daarnaast ook ervaart, is opnieuw in onderzoek bij onze leverancier. Hopelijk komt daar snel meer uit. 

30 dagen geleden heb ik in dit topic gereageerd dat mijn beeld weer synchroon liep en inderdaad voor toen was opgelost. Alleen het loopt iedere keer vast. Verschillende keren tijdens het terugkijken. Het kan kloppen dat het onderzoeksteam niks ziet. Synchroon lopen is geen issue meer, zoals jij dat iedere keer noemt. Het vastlopen daarentegen is wél een issue. De voorbeelden die ik geef gaan over dit probleem, wat super irritant is. 

Reputatie 1

Ik ervaar dit bij life tv kijken ..opnemen en cloud nog niet gebruikt en getest … gisteravond ook bij History het probleem ervaren 

Reputatie 7

Hi @eelloe, ik had echt gehoopt na het weekend een update te lezen waarin de monteur bij je is langsgeweest! Ik wil je graag laten weten dat ik vandaag met Guidion ga bellen om hier achteraan te gaan. Is er al een nieuw moment ingeschoten? Weet dat ik mijn uiterste best voor je ga doen om de afspraak zo snel mogelijk plaats te laten vinden met de garantie dat het wél doorgaat. Nogmaals excuses hiervoor, want dit is zeker niet de bedoeling! ❤

Hi @BeMu, yes het klopt inderdaad! Ik durf eigenlijk niet te zeggen waar de lokale en regionale zenders vanuit komen. Helemaal super, leuk om te lezen! 😊

 

Reputatie 7
Badge +1

@Lisa Mag ik uit je reactie concluderen dat er op het nieuwe platform een andere leverancier komt voor de tv streams, althans dat maak ik er op uit,  ik dacht te weten dat de lokale en regionale zenders komen vanuit de mediagateway in ?? Hilversum.

Mocht het inderdaad zo zijn dat er een andere hopelijk betere toeleverancier komt voor het nieuwe platform wacht ik eerst de reacties op dit forum af alvorens ik ga besluiten over te gaan naar het nieuwe platform.

Reputatie 1

@Lisa … nee ik heb alleen een mail gehad dat ze weer eens vertraging hadden ondanks dat de telefoniste duidelijk tegen mij vertelde dat de monteur echt zou komen op zaterdag… waar ik persoonlijk al mijn bedenkingen bij had ….

Reputatie 1

@BeMu glasvezel hier is van Tele2 dat geeft het tv-kastje van T-mobile aan

Reputatie 7

Hi @Vandenbroekgo, merci voor de snelle aanvulling! Check, helemaal helder nu. Zojuist heb ik onze monteursservice voor je aangestuurd om dit issue aan te pakken. Binnen enkele minuten ga je een sms/e-mail krijgen daarin onze afspraaktool. Ik hoop dat er snel een plekje vrij is en dat jij na het bezoek direct probleemvrij bent. Houd je ons hier op de hoogte? 

Hi @Vandenbroekgo, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Het onderzoek is nog in volle gang, dus ik kan jammer genoeg nog niet de oplossing met je delen. Mijn collega's hebben geconstateerd dat dit probleem zich op alle commerciële zenders voordoet. De leverancier is momenteel druk bezig om samen met ons naar een oplossing te zoeken. Excuses voor het ongemak. Ik hoop dat de oplossing heel snel aan het licht komt, zodat alle zenders perfect synchroon lopen met beeld en geluid! 

Hi@Lisa, inmiddels zijn we weer een maand verder. Eigenlijk had ik gehoopt dat jij met nieuws zou komen. Je vraagt om te laten weten wanneer ik probleemvrij ben, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Een update van jou kant zou dus af en toe wenselijk zijn zodat ik weet dat jullie nog druk aan het oplossen zijn...

Reputatie 7
Badge +1

@eelloe Heeft u in het verleden misschien Tele 2 als provider gehad?  dat zou het verklaren, hier in de Achterhoek is het glasvezelnetwerk aangelegd door Reggefiber (nu KPN netwerk) dit is het bekende KPN WBA netwerk waarover ik momenteel nog mijn streams krijg, de streams komen (nog) van KPN vandaar dat de kwaliteit vele malen beter is dan de huidige streams die T-Mobile levert op het eigen platform.

Hi @Vandenbroekgo, heel erg bedankt voor de aanvulling! Ik ben in ieder geval heel blij dat de problemen met het live tv-kijken verholpen lijken te zijn. Nu gaan we de opnames nog aanpakken, want die horen het ook zonder problemen te doen. De opnames die op dat moment nog bezig zijn en daardoor niet te bekijken zijn, dat is een bug die gefixt gaat worden. Ik heb aan de tv-specialisten gevraagd of zij kunnen aangeven wanneer dit wordt verholpen.

Voor de opnames die al zijn afgelopen, ga ik een nieuw verzoek indienen. Kan je hiervoor nog aangeven op welk tijdstip je deze opname van Jinek terugkeek? En ervaar je dit enkel met programma's op RTL 4 of ook bij andere zenders? Ik ga hier voor je achteraan!

Jinek was dinsdag rond 23:30uur.

Weet je wat het is Lisa, ik wil hier eigenlijk helemaal niet mee bezig zijn. Ik betaal iedere maand netjes en dan wil ik onbezorgd tv kijken en niet dat ik iedere dag moet bijhouden wat ik precies kijk en wanneer er problemen zijn. Ik snap dat jij info nodig hebt, maar bij mij blijft het constant hetzelfde. Nu is het synchroniseren opgelost, de vorige keer was het stilstaand beeld opgelost. Het is iedere keer iets anders, maar komt ook weer terug. Jij gaat er telkens achteraan. Heel fijn natuurlijk. Na een maand wachten neem ik zelf maar weer eens contact op, blijkt het volgens dit topic opgelost…., behalve bij mij? Zijn wij weer over en weer aan het mailen en ondertussen ben ik bijna een jaar verder zonder dat ik probleemvrij gekeken heb. Ben ik de enige? Of biedt T-Mobile iets aan wat ze niet waar kunnen maken? Want dat "maximaal genieten” is nog ver te zoeken. 

Reputatie 1

@Lisa ,

 

extra info :   National Geographic 14:55 kanaal 51

 

geluid niet synchroon 

ondertiteling knippert en is onleesbaar 

@Lisa

 

heden avond GTST op RTL4 wederom synchronisatie probleem 

Hetzelfde probleem bij Jinek RTL 4. Beeld blijft stil staan. Na een paar seconden gaat het weer verder om daarna weer te stoppen. Bij andere zenders op dat moment niet aan de orde, alleen bij RTL 4. Ben maar gestopt met kijken. Niet te doen.
Ook loopt het geluid van SBS 6 niet synchroon bij willekeurige programma's. Bij andere zenders is het mij nog niet opgevallen.