Beantwoord

Beeld en geluid lopen niet synchroon

  • 2 January 2024
  • 27 reacties
  • 1341 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

ik lees in verschillende topics dat veel andere  Odido gebruikers hier last van hebben, maar de oplossing kan ik niet vinden. wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 3 January 2024, 11:32

Bekijk origineel

27 reacties

Ik heb ook exact dit probleem. Vaker wel dan niet. Op alle zenders. Soms na pauzeren, soms gewoon tijdens zappen. Als het eenmaal optreedt dan maakt het niet uit welke zender je opzet ze lopen allemaal niet synchroon. 

Box op standby zetten en weer aan zetten, fixt het vaak. Maar soms heb je dan eerst helemaal geen geluid totdat je hem weer opnieuw opstart. Bloedirritant. 

 

Ik zie dit zo vaak terugkomen op het forum dat dit toch wel inmiddels een bekend probleem moet zijn. Kunnen jullie inzicht geven in de oorzaken van dit probleem? Resetten van tv box al geprobeerd. 

 

Het lijkt ook betrekkelijk zinloos om om specifieke programma's te vragen waarbij dit misgaat. Want het gaat zo vaak mis en opnieuw opstarten kan het fixen. De programmering is het probleem dan niet, maar de software van het kastje. 

 

Joost mag het weten waarom jullie er maanden over doen om een softwarematig probleem op te lossen wat zo vaak voorkomt. 

 

Je kunt mensen niet blijven afschepen met reset je tv box, reset je modem, check je kabelverbinding, gewoon oplossen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @oh-die-doos, het klopt inderdaad dat de desync issue's nog aanwezig zijn. We zijn druk bezig om dit op te lossen, echter weten we niet precies waar het telken misgaat. Als nog moet ik voorbeelden aanleveren zodat ze kunnen zien waar en wanneer dit speelt. Graag wil ik je toch vragen om de volgende vragen zorgvuldig te beantwoorden. Alvast bedankt!

 

  • Wat is het MAC-adres en serienummer van het apparaat waarop het speelt? 
  • Welk type en model tv gebruik je? 
  • Welke firmware versie of app versie gebruik je?
  • Op welke zender komt het voor? (Dus niet alle zenders, we hebben een specifiek voorbeeld nodig).   
  • Tijdstip en datum waarop het voorkwam (belangrijk om een specifiek tijdstip te vermelden zodat we dit terug kunnen vinden)
  • Tijdens welk programma?
  • Gebruik je Dolby of een andere geluidsinstelling? 
  • Maak je gebruik van externe geluidsapparatuur of 5.1?

Reageer