Afstandsbediening stopt met werken

  • 25 May 2024
  • 7 reacties
  • 82 Bekeken

Sinds een maandje of 2 hebben wij Odido maar sinds dag één stopt de afstandsbediening vaak met functioneren. Als ik vanuit een andere source naar de Mediabox terug schakel is het het ergst, dan reageer hij een paar minuten nergens op, zowel volume van de Playbar als de tv zelf  zoals zappen/gids, etc en het source knopje doet het gewoon helemaal niet meer en heb ik die van de tv nodig. Het lijkt wel alsof de afstandsbediening in een soort sleep gaat. Opnieuw koppelen of instelling anders heb ik al geprobeerd maar hielp helaas niet.

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Welkom op onze community! @Steephsel 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik wil graag dat je weer optimaal gebruik kan maken van TV! 

Er speelt op dit moment inderdaad een issue met de sourceknop van de afstandsbediening. Na het indrukken van de dSource] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. 

Mijn collega’s van het TV Team hebben gelukkig de oorzaak van dit probleem gevonden en er wordt aan een oplossing gewerkt. Deze zal worden meegenomen met de nieuwe software update. Ik durf alleen niet te zeggen wanneer deze wordt uitgerold. Ik adviseer je om dit topic in de gaten te houden, hier plaatsen wij alle updates omtrent de Mediabox: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

 

 

 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze community! @Steephsel 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik wil graag dat je weer optimaal gebruik kan maken van TV! 

Er speelt op dit moment inderdaad een issue met de sourceknop van de afstandsbediening. Na het indrukken van de [Source] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. 

Mijn collega’s van het TV Team hebben gelukkig de oorzaak van dit probleem gevonden en er wordt aan een oplossing gewerkt. Deze zal worden meegenomen met de nieuwe software update. Ik durf alleen niet te zeggen wanneer deze wordt uitgerold. Ik adviseer je om dit topic in de gaten te houden, hier plaatsen wij alle updates omtrent de Mediabox: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

 

 

 

Welkom op onze community! @Steephsel 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik wil graag dat je weer optimaal gebruik kan maken van TV! 

Er speelt op dit moment inderdaad een issue met de sourceknop van de afstandsbediening. Na het indrukken van de [Source] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. 

Mijn collega’s van het TV Team hebben gelukkig de oorzaak van dit probleem gevonden en er wordt aan een oplossing gewerkt. Deze zal worden meegenomen met de nieuwe software update. Ik durf alleen niet te zeggen wanneer deze wordt uitgerold. Ik adviseer je om dit topic in de gaten te houden, hier plaatsen wij alle updates omtrent de Mediabox: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

 

 

 

Hoi @Teresa van Odido bedankt voor het antwoord! Is dat dan ook gelijk de oplossing dat de source knop helemaal niet meer werkt? 

Reputatie 7
Badge +3

@Steephsel Ik snap niet goed wat je bedoelt, wil je dit toelichten? 

Ik ga er van uit dat met de update alle knoppen weer werken naar behoren. De werking van de sourceknop is sowieso afhankelijk van het TV type dat je in gebruik hebt. Op sommige TV’s is dit namelijk niet mogelijk. Voor nu staat dit wel los van het issue wat nu bij jou speelt. 

@Steephsel Ik snap niet goed wat je bedoelt, wil je dit toelichten? 

Ik ga er van uit dat met de update alle knoppen weer werken naar behoren. De werking van de sourceknop is sowieso afhankelijk van het TV type dat je in gebruik hebt. Op sommige TV’s is dit namelijk niet mogelijk. Voor nu staat dit wel los van het issue wat nu bij jou speelt. 

De source knop op de afstandsbediening werkt gewoon niet, ook niet na te wachten en de anderen het weer wel doen blijft de source het gewoon consequent niet doen. Batterijen eruit halen helpt niet, sóms helpt het als ik de mediabox helemaal van de stroom af haal, maar vaak ook niet.

Reputatie 7
Badge +3

@Steephsel Heeft deze het in het begin wel gedaan? 

Het kan namelijk dat de sourceknop niet compatible is met jouw TV. Je kan het volgende nog proberen:

Ga naar Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires  > Bediening TV aanpassen. 

@Steephsel Heeft deze het in het begin wel gedaan? 

Het kan namelijk dat de sourceknop niet compatible is met jouw TV. Je kan het volgende nog proberen:

Ga naar Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires  > Bediening TV aanpassen. 

Hij heeft het wel gedaan ja en doet het ook sporadisch weer, maar merendeel van de tijd niet.

Reputatie 7
Badge +9

Dan ben ik bang dat je moet wachten tot dit opgelost is door de technische dienst @Steephsel. Houd het algemene topic in de gaten, dit zal geupdate worden zodra er meer informatie over is! Een work-around is om de afstandsbediening van je tv te gebruiken.

Reageer