Skip to main content

Afstanbdsbediening 4k tv box

  • 11 January 2024
  • 12 reacties
  • 182 Bekeken

Hallo, sinds een week of drie de nieuwe 4k tv box ontvangen. Werkte prima tot vandaag. De afstandsbediening lijkt wel totaal de weg kwijt. Als je alles aanzet om televisie te kijken (Netflix, VIki of Prime) heb ik geen geluid tot ik naar de volgende zender ga. De volgende zender opzoeken moet ik met de pijltjestoets doen, niet met de nummerieke toetsen want die werken niet  Volgende issue ; de home toets werkt niet. Verschrikkelijk irritant als je naar de apps-store wilt gaan om geinstalleerde apps gebruiken. Dit omdat de toetsen Netflix en Apps sowieso al niet werken. Ondertussen ook al niet synchroon lopend beeld en geluid gehad, de reden waarom we de andere mediabox retour gestuurd hebben. Dit is gewoon … . Ik snap niet waarom zoiets aangeboden wordt als het niet werkt zoals het hoort. Ik zou graag willen dat er een werkbare oplossing komt, niet alleen voor dit, want alles begint nou wel heel vervelend te worden

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Goed dat je hierover aan de bel trekt! @Odiug 

Ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening voor je besteld, deze komt snel jouw kant op. Ik je ook graag helpen om het beeld en geluid te optimaliseren! Wil je de volgende vragen beantwoorden? Dan kijk ik gelijk met je mee!

  • Werkt het geluid wel zonder externe apparatuur?
  • Is er een zender waarbij het geluid wel werkt? Zo ja, welke?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?
  • Op welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip?
  • Speelt het probleem ook bij andere apps? (bijvoorbeeld Netflix of Videoland)

 

Hallo, sinds een week of drie de nieuwe 4k tv box ontvangen. Werkte prima tot vandaag. De afstandsbediening lijkt wel totaal de weg kwijt. Als je alles aanzet om televisie te kijken (Netflix, VIki of Prime) heb ik geen geluid tot ik naar de volgende zender ga. De volgende zender opzoeken moet ik met de pijltjestoets doen, niet met de nummerieke toetsen want die werken niet  Volgende issue ; de home toets werkt niet. Verschrikkelijk irritant als je naar de apps-store wilt gaan om geinstalleerde apps gebruiken. Dit omdat de toetsen Netflix en Apps sowieso al niet werken. Ondertussen ook al niet synchroon lopend beeld en geluid gehad, de reden waarom we de andere mediabox retour gestuurd hebben. Dit is gewoon … . Ik snap niet waarom zoiets aangeboden wordt als het niet werkt zoals het hoort. Ik zou graag willen dat er een werkbare oplossing komt, niet alleen voor dit, want alles begint nou wel heel vervelend te worden

Goed dat je hierover aan de bel trekt! @Odiug 

Ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening voor je besteld, deze komt snel jouw kant op. Ik je ook graag helpen om het beeld en geluid te optimaliseren! Wil je de volgende vragen beantwoorden? Dan kijk ik gelijk met je mee!

  • Werkt het geluid wel zonder externe apparatuur?
  • Is er een zender waarbij het geluid wel werkt? Zo ja, welke?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?
  • Op welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip?
  • Speelt het probleem ook bij andere apps? (bijvoorbeeld Netflix of Videoland)

 

Geluid werkt zonder externe apparatuur ook pas als je een zender opschuift

De volgende zender doet het dan wel met geluid

Sinds afgelopen week

Live tv kijken

 De allereerste zender die op staat als de televisie aan gaat

Geen idee, dat ga ik niet bijhouden

Nee, want dan is alles al opgestart.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Odiug, zou je de programma's, datum en tijdstip willen bijhouden? Die informatie heb ik namelijk nodig om dit door te zetten naar onze techneuten. Anders kunnen we het niet onderzoeken. Alvast bedankt! 

Goedemiddag, hier maar weer eens een reactie over de weer niet werkende afstandsbediening. Afgelopen weekend verschillende updates gehad maar het is er weer niet beter op geworden. De volgende knoppen werken nu niet meer: Apps en de home knop. Dan vertoond de tv-box ondertussen de volgende problemen; geen geluid bij opstarten van de box na via een app als bv Netflix gekeken te hebben, overschakelen naar een ander net via de up- down button en dan een bevroren/ stilstaand beeld hebben na het overschakelen.

Ben er ondertussen wel klaar mee dat alles waardeloos werkt. En zoals hierboven gevraagd wordt om alles bij te gaan houden ga ik niet aan beginnen. Mag toch hopen dat wij gewoon werkende apparatuur krijgen?

 

Wij hopen dat er nu een oplossing gaat komen en ik wil geen nieuwe tv- box en ook niet weer een nieuwe afstandsbediening

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Odiug, welke versie staat nu op de Mediabox? Zou je de afstandsbediening eens opnieuw willen koppelen? 

 

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

 

Kan niet zien welke versie er op de mediabox staat omdat ik niet in de instellingen kan komen. Afstandsbediening losgekoppeld en opnieuw verbonden maar ook na het opnieuw verbinden van de afstandsbediening werkt de home knop nog steeds niet. Het enige wat nu wel werkt is de Netflix knop maar als ik dan weer terug ga blijft het beeld bevroren.

Reputatie 7
Badge +3

@Odiug Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Wil je eens via de Google spraakfunctie ‘Instellingen’ zeggen. Op die manier moet het ook lukken. Laat je mij weten om welke versie het gaat? Ik sta klaar om je gelijk verder te helpen! 

@Odiug Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Wil je eens via de Google spraakfunctie ‘Instellingen’ zeggen. Op die manier moet het ook lukken. Laat je mij weten om welke versie het gaat? Ik sta klaar om je gelijk verder te helpen! 

Het gaat om de (4k TV box SW version) v12.8.6755, OS versie 12 en beveiligingspatch van 5 mei 2024. Probleem is dat iwe , als er Netflix oid gekeken is, we ook niet direct terug kunnen naar normale televisie. Zou of via deze manier moeten of opnieuw opstarten.

Reputatie 7
Badge +3

@Odiug Super bedankt voor de aanvullende informatie! 

Wanneer je geen geluid hebt en via de spraakfunctie: ‘Max volume’ zegt, werkt het dan wel weer?

Ik heb dit in ieder geval gelijk voor je doorgezet naar onze technische dienst, zij zullen hier samen met het TV Team naar kijken. Wil je mij hiervoor nog een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Ik zet het dan direct voor je door! 

@Odiug Super bedankt voor de aanvullende informatie! 

Wanneer je geen geluid hebt en via de spraakfunctie: ‘Max volume’ zegt, werkt het dan wel weer?

Ik heb dit in ieder geval gelijk voor je doorgezet naar onze technische dienst, zij zullen hier samen met het TV Team naar kijken. Wil je mij hiervoor nog een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Ik zet het dan direct voor je door! 

Gisteren veel problemen ondervonden met het opstarten omdat de afstandsbediening niet herkend werd en  niet gekoppeld kon worden. Dat is uiteindelijk wel gelukt na bijna 40 minuten. Sindsdien gaat het redelijk, er is niet veel televisie gekeken. WEl privebericht verstuurd met alle info die gevraagd is.

Goed, dit is nu de laatse keer dat ik reageer. We worden ondertussen schijtziek van alles. Afstandsbediening die werkt wanneer hij er zin in heeft, beeld hapert, geluid hapert, beeld en geluid lopen niet synchroon signaal om uit te gaan wordt om de haverklap doorgegeven aan de versterker, beeld blijft stil staan. Het wordt nu wel tijd voor Odido om ervoor te zorgen dat alles eens gewoon naar behoren gaat werken anders kunnen jullie die troep op komen halen. Sinds de laatste update van een week geleden is het waardeloos. Telefonisch contact met Odido gehad en daaruit blijkt dat dit dus een bekend probleem is. Nieuwe box wordt opgestuurd in de hoop dat het probleem opgelost gaat worden.

 

Reputatie 7
Badge +9

We hadden gehoopt dat de update het zou verhelpen @Odiug, nu is het afwachten of de nieuwe Mediabox wel goed werkt. Kan je ons op de hoogte houden? 

Reageer