Skip to main content
Beantwoord

wpa3 verbinding is vereist

  • 30 December 2023
  • 10 reacties
  • 912 Bekeken

Ik heb de Zyxel T50 vervangen met de T56 en sindsdien kan mijn telefoon niet meer verbinden met de wifi. Ik krijg de melding dat er een WPA3 verbinding is vereist en dat deze is geblokkeerd door de beheerder.

Wat kan ik hier aan doen?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt in de t56 inloggen en onder wifi de security verlagen naar wpa-2.

Reputatie 4

De beheerder (admin) ben je zelf.

Dus zoals Eric schrijft inloggen met de gegevens achter op de modem en veranderen..

Succes, moet lukken nog voor de jaarwisseling!

 

Bedankt voor de reacties, het is gelukt!

 

Fijne jaarwisseling allemaal!

Reputatie 7
Badge +14

Bedankt voor de reacties, het is gelukt!

 

Fijne jaarwisseling allemaal!

Graag gedaan en ook.een goed Nieuwjaar.

Je kunt in de t56 inloggen en onder wifi de security verlagen naar wpa-2.

Hallo, ik heb hetzelfde issue; Vandaag ODIDO T56 ontvangen. Heb minj KPN WiFi versterkers (SuperWifi2) daar bedraad aan gekoppeld na harde reset. Wifi staat aan op die apparaten met WPA2 (recommended) en kan niet gewijzigd worden.  Ik ben in de T56 ingelogd en zie in de interface geen plek waar ik de security van WPA3 naar WPA2 kan zetten. 

Vraag me sowieso af of er een een override vanuit de T56 is op de instellingen van de wifi versterkers. Wifi op de T56 heb ik uit staan (aan zetten maakt niets uit voor mogelijkheid naar WPA2 te switchen)

Ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn. Nu geen WiFi door hele huis….)-: 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @FrankMaartense 

Hiervoor ga je in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga vervolgens naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Ik heb het zelfde probleem op mijn Samsung S23 ULTRA.

Wanneer ik wil verbinden met mijn Wifi krijg ik de melding WPA-3 VERBINDING VEREIST.

Nu heb ik mijn router ( Zyxel T-56) op WPA-2 gezet, maar helaas komt de internetsnelheid van de speedtest van Google nu ineens een stuk lager. Ipv 650megabits per sec. Heb ik nu nog maar 110 megabits perseconde..

 

Graag even een oplossing. Heb sinds kort nooit problemen gehad met het connecten van mijn telefoon op m'n thuis wifi. Nooit eerder de melding WPA3 gehad.

 

PS5 met lan kabel ook geen problemen en TV is met wifi verbonden hapert heel af en toe.. 

 

Groetjes

 

Ruben

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rubenmennink 

Netwerk vergeten en opnieuw verbinden zou het moeten oplossen maar deze instelling zou je snelheid niet moeten beïnvloeden.

Hallo @Rubenmennink 

Netwerk vergeten en opnieuw verbinden zou het moeten oplossen maar deze instelling zou je snelheid niet moeten beïnvloeden.

Vreemd. Aangezien ik ' altijd op WPA2/WPA3 Had staan.

Heb de T-56 gereset.  Nogsteeds lage Download en Upload.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Rubenmennink 

Kan je eens een laptop of pc bekabeld op de router aansluiten en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Reageer