Wifi extenders niet (meer) zichtbaar in app, maar werken wel

  • 30 April 2024
  • 7 reacties
  • 51 Bekeken

Hoi, hoop dat jullie mij kunnen helpen. Na een zeer moeizame glasvezel installatie, had ik een werkend systeem.

Echter valt dagelijks minimaal wel één keer onze verbinding uit.

Dan staat er op onze telefoons “Wifi verbonden zonder internet”.

De ene keer blijft alles groen op modem en extenders en soms komt verbinding vanzelf na 10-15s weer terug.

Soms blijft alles groen en komt verbinding niet terug. Alleen UIT en AAN zetten modem helpt dan.

Soms gaat na een minuut het wereldbolletje op het modem op rood. En ook dan helpt alleen het modem UIT en weer AAN zetten.

Begint beetje irritant te worden.

 

Ik heb inmiddels denk ik wel 6x met support aan de telefoon gehangen. Iedere keer krijg ik ander verhaal. Kundigheid medewerker varieert van totaal geen kennis tot veel kennis, maar niks heeft nog geholpen.

Er is me al twee keer beloofd dat ze 2e lijns support gaan inschakelen en er een monteur langs komt, maar dat wordt steeds afgewezen. En ik krijg daar gen terugkoppeling van. Dus moet daar zelf achteraan bellen…

 

Wat ik al gedaan heb:

Modem gereset.

Wifi extenders gereset.

Gasten wifi uitgezet.

2.4Ghz wifi tijdelijk uit gezet.

Hardware reset gedaan op modem met daarna ook hardware reset van de wifi extenders en ze opnieuw via modem aangemeld kabeltje.

Alles werkte daarna prima. Maar we blijven lasthouden van dagelijks uitvallende verbinding.

 

Wat me nu opvalt, is dat het admin portal van de modem en in de Zyxel Mesh app “MPro Mesh” ik alleen het modem zie en geen wifi extenders en het is net of alle apparaten aan de modem hangen. Zie afbeeldingen.

 

Dus app op mijn telefoon al keertje verwijdert en opnieuw geinstalleerd. Maar wifi extenders blijven weg. 

Het vreemde is dat ik wel gewoon op alle plaatsen waar ik wil Wifi heb, dus dat de extenders wel moeten werken.

Kan iemand mij vertellen waarom ik na de hardware reset en nieuwe installatie van de wifi extenders ze niet kan zien in de MPro Mesh app noch online in de admin portal van het modem?

 

Ik heb een Zyxel modem en 3 Zyxel wifi extenders van Odido. Installatie en onderdelen zijn van maart dit jaar. Dus zo goed als nieuw.

Tommie van Odido 15 dagen geleden

Hi @kikkegek, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

Door de nieuwe firmware op het modem lijken onze wifipunten niet helemaal lekker te communiceren waardoor de topologie niet klopt. Dit is zowel in de WebGUI van het modem als in de Mpro app. Daarom zie je ook staan: MESH: Offline.

Daarnaast geef je aan drie wifipunten te hebben. Het Zyxel modem ondersteund officiëel maar drie acces points, dit is inclusief het modem zelf. Dus een maximum van twee wifipunten wordt ondersteund. Ik raad je aan om het derde wifipunt uit je netwerk te halen en terug te sturen. Ik gok dat je verbinding dan ook een stuk stabieler gaat zijn.

 

We werken op dit moment aan de fix voor de topologie. Wanneer dit opgelost is kan ik echter nog niet zeggen. Als je verder nog vragen of problemen hebt, laat het gerust weten! 

Bekijk origineel

7 reacties

afbeeldingen

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @kikkegek, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

Door de nieuwe firmware op het modem lijken onze wifipunten niet helemaal lekker te communiceren waardoor de topologie niet klopt. Dit is zowel in de WebGUI van het modem als in de Mpro app. Daarom zie je ook staan: MESH: Offline.

Daarnaast geef je aan drie wifipunten te hebben. Het Zyxel modem ondersteund officiëel maar drie acces points, dit is inclusief het modem zelf. Dus een maximum van twee wifipunten wordt ondersteund. Ik raad je aan om het derde wifipunt uit je netwerk te halen en terug te sturen. Ik gok dat je verbinding dan ook een stuk stabieler gaat zijn.

 

We werken op dit moment aan de fix voor de topologie. Wanneer dit opgelost is kan ik echter nog niet zeggen. Als je verder nog vragen of problemen hebt, laat het gerust weten! 

goedemorgen Tommie,

dank voor je reactie. Helaas is die informatie niet bekend bij jullie call center. Gisteren voor de zoveelste keer lang aan de telefoon gezeten. Dit keer trouwens met een hele lieve geduldige mevrouw. Zij wist hier niet van.

Zelfde geldt voor de MPro Mesh app waar ze ook nog nooit van gehoord had. 

Ik heb namelijk een lang slepend probleem met een verbinding die dagelijks een of meerdere keren tijdelijk of permanent uitvalt. En we kunnen we de oorzaak niet vinden.

We hebben nu mijn TP-LING 5 ports Gigabit switch (supersimpel ding) die ik gebruikte om 3 computers en een printer met een LAN poort van de modem te verbinden losgekoppeld, zodat we kunnen controleren of dat leidt tot het wegvallen van de internet verbinding.

Ik hoop het echt van harte.

Zou trouwens fijn zijn als jullie ergens dit soort dingen, als topologie die niet meer goed is actiever delen, zodat mensen niet urenlang met support aan de lijn hangen om dit te proberen op te lossen ;-) 

Dat derde punt eruit halen is niet nodig volgens support. Mits die bekabeld aangesloten is op het modem. Ook hier heb ik in de verschillende keren dat ik heb gebeld ook verschillende verhalen over gehoord. Zou fijn zijn als er een duidelijk verhaal ligt, waar iedereen over kan beschikken.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @kikkegek, bedankt voor je terugkoppeling. 

Zoals ik al eerder aangaf in mijn vorige bericht: Daarnaast geef je aan drie wifipunten te hebben. Het Zyxel modem ondersteund officiëel maar drie acces points, dit is inclusief het modem zelf. Dus een maximum van twee wifipunten wordt ondersteund. Ik raad je aan om het derde wifipunt uit je netwerk te halen en terug te sturen. Ik gok dat je verbinding dan ook een stuk stabieler gaat zijn.

 

Kan je het 3e wifipunt loskoppelen?

Tuurlijk kan dat. Maar dan heb ik ergens onvoldoende wifi dekking. Dat is waarom ik 3 wifi extenders had besteld.

Ze staan zo verdeeld:

1. Modem meterkast voordeur 

2. Extender draadloos: Woonkamer aan achterzijde woning (hierdoor heb ik wifi in de tuin en garage)

3. Extender draadloos: overloop 1e verdieping

4. Extender bedraad: zolder (2e verdieping). Mijn thuiswerkplek.

 

Ik begreep juist dat je er wel 3 kunt aansluiten, mits er dan 1 bekabeld, zodat doe niet in RP maar AP modus werkt. Toch? 

De dekking van de extenders is helaas te slecht/zwak om met minder voor voldoende dekking te zorgen. Heb je daar advies voor?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @kikkegek, nee dit is niet het geval. De Zyxel werkt uitsluitend met 2 extra acces point, dit wordt door ons ondersteund, een 3e niet. Deze zorgt voor verstoring op het netwerk namelijk.

Als je naar je werkplek een kabel getrokken hebt dan zal ik je aanraden om de kabel in een switch te stoppen en bedraad te werken. Dat werkt altijd het beste.

ok, tijd voor feedback.

Ik heb nu sinds bijna een week mijn twee switches die ik achter de Odido (Zyxel) modem router had zitten losgetrokken. Alles is nu draadloos verbonden, behalve de TV,  de Eufy Homebase en één Zyxel wifi punt. 

En heb sindsdien geen uitval meer gehad van internet signaal. 

Dus tot nu toe blijft de configuratie, waar jullie het intern niet over eens zijn, met 2 draadloze en 1 bedrade wifi extender probleemloos werken.

 

Reageer