Beantwoord

wat is de meeste recente firmware van de zyxel ex5601 t1

  • 14 February 2024
  • 36 reacties
  • 1027 Bekeken

Kan iemand mij vertellen wat de meeste recente firmware is van de zyxel 5601 router?

 

Groetjes

 

MeneerEnk

icon

Beste antwoord door TMTV 14 February 2024, 17:30

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @MeneerEnk,

De nieuwste firmwareversie voor de T56 is b10. Op veel routers draait nog versie b8, maar daar zijn wat problemen mee die ervoor zorgen dat sommige apparaten geen verbinding krijgen. Die mensen kunnen met voorrang versie b10 aanvragen. Mocht dat ook voor jou gelden, meld je dan in dit topic:

 

Ik wil me ook graag aanmelden voor de update naar b10. Ik krijg mijn Loqed deursloten niet verbonden met de wifi. Miin T-56 draait nog op b08.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @vdheijdenh, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb je meteen op de lijst gezet. Ik ga er vanuit dat de firmware vandaag nog geupgraded wordt! 

Bedankt voor de snelle upgrade. Helaas werkt het nu nog niet.

Reputatie 7
Badge +9

Dan ligt het niet aan de firmware @vdheijdenh. Ik heb wat instellingen aangepast op het modem. Zou je het modem 30 seconden stroomloos willen maken en rustig laten opstarten? Kan je daarna kijken of je de apparaten kan verbinden?

Ik ga het vanavond proberen. 

Hallo, 

Ik heb het modem stroomloos gemaakt maar het werkt nog steeds niet.

Als ik het probeer met een hotspot werkt het meteen dus zou ik denken dat het toch aan het modem of de instellingen ligt.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @vdheijdenh, ik wil het graag verder onderzoeken! Kunnen je deursloten met alle soorten verbindingen verbinden? Of is het bijvoorbeeld alleen mogelijk met een 2.4 Ghz verbinding? Groetjes, Ishana

De deursloten kunnen alleen op 2,4Ghz 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @vdheijdenh, ik zag dat de instellingen niet opgeslagen waren. Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet. Als het goed is moet het nu werken! 

Hallo,

Ik heb dit zelf teruggezet naar wpa3 omdat de wifi op mijn telefoon niet werkt. Wpa3 vereist.

Maar op wpa2 kan ik nog steeds geen verbinding maken met wifi en loqed.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @vdheijdenh, apparaten vinden het niet leuk als je plotseling de beveiliging veranderd. Je dient dan op het apparaat, dus je telefoon, het wifinetwerk te vergeten en opnieuw te verbinden. Dan kan je telefoon weer verbinding maken met je netwerk.

We hebben echt alle geprobeerd, WPA-3 op WPA-2, Wifi 6 uitgeschakeld en een nieuwe firmware op het modem. Dan wil ik je toch adviseren om contact op te nemen met de fabrikant. Het enige wat nog zou kunnen is dat je in het wachtwoord van je Wifi een moeilijk herkenbaar teken hebt staan, zoals een vraagteken (?). Apparaten kunnen dit soms moeilijk herkennen en geen verbinding tot stand krijgen. Als dit het geval is zou ik WPA-3 weer op WPA-2 zetten en het wachtwoord aanpassen. Hopelijk lukt het dan!

Het wachtwoord zijn alleen maar letters en cijfers.

Via een hotspot lukt het meteen. Ik weet het dus ook niet. Ik ga contact opnemen met loqed. In elk geval zover bedankt.

Reputatie 4
Badge

Sommige routers kunnen ook niet overweg met spaties in wachtwoorden.
Mijn vorige Zyxel was er zo een.
Geen idee hoe deze Zyxel ermee omgaat.

 

goedendag,

Ik wil me ook graag aanmelden voor de update naar b10.
wij hebben het probleem dat sommige apparaten niet automatische meer verbinden.

Met vriendelijke groet,
W. Blokzijl

Reputatie 7
Badge +9

Hey @WBlokzijl, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Ik heb net deze zyxel modem gekregen en zie dat deze nog op b7 firmware zit. Graag krijg ik ook de b10.

 

Alvast bedankt.

@Tommie van Odido 

Graag zou ik mij ook voor deze FW-upgrade aan willen melden.

Hoi ik wil mij ook graag aanmelden voor de b10 firmware update voor de EX5601-T1 modem ik zit nog op de oude b8 versie. Momenteel heb ook nog steeds last van trage upload snelheid met mijn ps5. Dit is ook bij odido bekent en zou opgelost zijn met de nieuwe firmware versie. UPnP had ik al uitzet in de settings maar heeft probleem nog niet opgelost en hopelijk wel deze firmware update. Las ook over poort aanpassen 50605 maar dat nog niet gedaan als deze firmware update het probleem oplost

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Waterkonijn, @RPhilipsen & @hgoedemoed, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal jullie internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.  

Beste,

Ten eerste Belachelijk van Odido dat deze update niet standaard gepushed wordt… Ik zit al 3 dagen voor een klant een basisstation werkend te krijgen.. en kreeg maar geen ip…
 

Zou ik aub de firmware update mogen? 

voor serienummer: 

  • S230Y33064555 klantnummer: RTK93383

    en 
  • S230Y24038610 Klantnummer: 5426035334

Graag vandaag nog eigenlijk als het kan? Het is voor onderzoek bij dieren. 

Reputatie 4
Badge

Beste,

Ten eerste Belachelijk van Odido dat deze update niet standaard gepushed wordt… Ik zit al 3 dagen voor een klant een basisstation werkend te krijgen.. en kreeg maar geen ip…
 

Zou ik aub de firmware update mogen? 

voor serienummer: 

  • S230Y33064555 klantnummer: RTK93383

    en 
  • S230Y24038610 Klantnummer: 5426035334

Graag vandaag nog eigenlijk als het kan? Het is voor onderzoek bij dieren. 

Tweede klantnummer gaan ze niet kunnen plaatsen, want begint niet met drie letters en dan vijf cijfers. Is dat een mobiel of zakelijk klantnummer?

@Tommie van Odido Beste Tommie, ik zou mij ook graag aanmelden voor de firmware upgrade. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @jaricool & @oz59, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. 

Ook ik wil graag een update van mijn modems firmware, krijg met enige regelmaat de melding op tv dat de mediabox geen verbinding kan maken met mijn bekabelde internet.

wil graag uitsluiten dat een oude firmware van het modem de boosdoener is + evt exploits voorkomen en modem weer up to date hebben.

Reageer