Beantwoord

VPN portforwarding HG659 poort1701

  • 16 April 2024
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Dag,

 

Lees geen recente posts hierover meer,
Maar ik krijg poort 1701 niet open

Heb m nodig om VPN L2TP via Synology NAS op te zetten.

Maar lukt dus niet

Waarom is dat?

Is dat niet in strijd met de netneutraliteit??

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/internet-keuze-netneutraliteit-en-snelheid/vrije-toegang-tot-internet

 

Iemand een idee?

icon

Beste antwoord door Pieter_B 16 April 2024, 22:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AlexT72 

Portforwarding is zeker mogelijk bij Odido alleen weet ik niet precies hoe dat werkt op de Huawei.

Reputatie 7
Badge +3

Maar lukt dus niet

Waarom is dat?

Is dat niet in strijd met de netneutraliteit??

 

Toch wel opvallen hoe snel mensen grijpen naar de term ‘netneutraliteit’, zeker als ze tegen schijnbaar gesloten of niet werkende poort forwarding regels aan lopen.

Meestal begrijpt men niet de term ‘client’ en ‘server’, met vooral wat deze 2 onderscheid en wat ze wel en niet kunnen en waarop ze reageren als ze ‘aangeroepen’ worden.

Maar al snel krijgt de ISP de schuld, die is de boosdoener omdat een port forwarding weigert te werken volgens de hobby ICT-er.

Ik weet zelf een heel klein beetje van netwerken, maar ben tot nu toe eigenlijk bij geen enkele ISP port blocking tegengekomen.

Wel poort 25, maar die heeft wereldwijd al voor zoveel ellende gezorgd in het SMTP verkeer.

Need i say more …

En @AlexT72 , ik had ook gereageerd in je begin topic over hetzelfde probleem .. miet bij je folder kunnen komen op je NAS .. maar toch wel verbinding hebben met de VPN. (DSM update???)

@AlexT72 

Heb je de poorten 500 en 4500 ook open.

Ik gebruik zelf openvpn.

Zie ook dit stukje van Synology.

Kijk even onder L2TP.

 

Reageer