Beantwoord

Tweak overstap naar Odido, Eigen Modem/router

  • 18 March 2024
  • 6 reacties
  • 254 Bekeken

Goedemiddag Allen,

Na jaren klant geweest te zijn bij Tweak ga ik nu over naar Odido. Ik heb een glasvezel internet only 8GB abbonement afgesloten. Ik heb begrepen dat je bij Odido ook vrije modem/router keuze hebt zoals ik dat had bij Tweak.

Bij tweak was het destijds Plug & Play, ik sloot mijn eigen modem/router aan via UTP kabel op de Media converter en ik had gelijk internet. De IP instellingen in mijn eigen router staan op DHCP/Automatisch.

Router/modem in kwestie Asus ROG Rapture GT-AX11000 Pro Wifi 6E en deze ga ik binnenkort vervangen voor de ROG Rapture GT-BE98 Wifi 7

 

Moet ik in de router nog wat instellingen aanpassen, zo ja wat? Ik had het aan de THD/Klantenservice van Odido gevraagd maar die waren erg kort door de bocht. Die zeiden wij bieden geen ondersteuning aan op eigen modems/routers. Wat merkwaardig is gezien je wel vrije modem/router keuze aanbied. Dien je ook informatie te verstrekken wat men zou moeten instellen om hun eigen modem/router te kunnen laten werken.

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 March 2024, 14:53

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Emreak053 

Kan je eigen router de snelheid van 8 Gbps aan? Een eigen router moet VLAN ondersteuning hebben om hem te gebruiken voor Odido internet.

De meeste Asus routers hebben VLAN ondersteuning, sluit je eigen router aan op de mediaconverter, ga naar de router interface, klik links op LAN en vervolgens op IPTV. Vul 300 in bij internet VID en pas dit toe. Na het herstarten van de mediaconverter moet internet werken.

Hallo @Emreak053 

Kan je eigen router de snelheid van 8 Gbps aan? Een eigen router moet VLAN ondersteuning hebben om hem te gebruiken voor Odido internet.

De meeste Asus routers hebben VLAN ondersteuning, sluit je eigen router aan op de mediaconverter, ga naar de router interface, klik links op LAN en vervolgens op IPTV. Vul 300 in bij internet VID en pas dit toe. Na het herstarten van de mediaconverter moet internet werken.

Hi Waqqas,

 

Dank je wel voor je antwoord, dat was de informatie waar ik naar zocht.
Mijn Router heeft inderdaad VLAN ondersteuning dus dan ga ik dat zo instellen op de activatie datum.

PS: Mijn Router ondersteunt tot 10GB.

Goedenavond,zou dit ook werken op Netgear die ook vlan heeft ?? Ik werk momenteel met Delta die vlan is 100 .dus die veranderen naar 300 ? 

Mvg 

 

Reputatie 7
Badge +14

Als jij je router op vlan300 kan programmeren en aan de Odido ONT aansluit, dan kan dat vast werken.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hayman 

Hier een voorbeeld :

 

Hallo @Hayman 

Hier een voorbeeld :

 

Perfect dank je wel.

Reageer