Skip to main content
Beantwoord

Strato.nl en strato diensten niet bereikbaar vanaf Odido thuis

  • 2 July 2024
  • 7 reacties
  • 73 Bekeken

Goedemorgen allemaal,

via de Odido klantenservice ben hierheen gestuurd met mijn vraag omdat de klantenservice geen antwoord had op mijn vraag…

wanneer ik via mijn Odido thuisverbinding naar strato.nl of een van mijn websites (gehost bij strato) wil gaan dan werkt dit niet. Zodra ik via een willekeurig apparaat mijn 5G verbinding (KPN) gebruik ondervind ik geen problemen en ook als ik een andere verbinding (5G of vast) gebruik is alles gewoon bereikbaar.

ik heb al contact opgenomen met Strato maar deze geven aan geen storingen te hebben en hebben blokkeren ook geen specifieke IP adressen…

Probleem speelt sinds vandaag (2 juli), gisteravond had ik deze problemen nog niet.

Iemand die mij hierbij kan helpen?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @EnricovD 

Hier werkt het via Odido WiFi. Misschien dat jouw IP adres op een blacklist staat?

Blacklist check

Hallo @Waqqas,

Bedankt voor je supersnelle antwoord en hulp. Ik heb de check uitgevoerd, gelukkig is alles groen en is deze nergens geblokkeerd.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @EnricovD ,
Hier werkt het ook gewoon via de WiFi van Odido. Heb het geprobeerd met Firefox en met Google Chrome.
Werkt het inmiddels weer? 

Welke browser gebruik je, en kan de ook eens proberen om cookies en dat soort gegevens te verwijderen uit je browser en het daarna opnieuw proberen?

Hoi @soepkip67,

ik heb het geprobeerd via Edge en Safari en op meerdere apparaten (iPhone, MacBook, iPad) maar op alle apparaten hetzelfde probleem…

Cookies al gewist en ook via Private tabs geprobeerd maar niks lijkt te helpen…

Ik heb zelf een IT achtergrond (+ 15 jaar) dus had al het een en ander geprobeerd… Ook DNS servers aan de router (WAN) kant al aangepast van “Auto” naar Cloudflare en Google maar zelfs dit helpt niet…

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @EnricovD ,

Dan weet ik het ook even niet verder, heb je de meest simpele test ook al gedaan power reboot van de Zyxel? Of eventueel een reset?

 

Reputatie 7
Badge +15

@EnricovD 

En als je een VPN opzet, dan werkt het ook of niet?

Even het modem resetten @EnricovD, wat gebeurt er dan?

Reageer