Beantwoord

Problemen met router enorme spikes

  • 26 April 2024
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 13 reacties

Hi,

 

Sinds dat T-Mobile nu Odido is geworden heb ik heel veel problemen gehad met mijn thuis WIFI. Ik wil ook graag mededelen dat ik met deskundigen network packets getraversed heb, om de actuele probleem te vinden. Samen zijn we op de conclusie gekomen dat het probleem afkomstig is van de ISP (internet service provider). Dit zijn experts in hen vak en leiders van de industriële markt. Dus het is niet zomaar een conclusie.

 

Nu ik een introductie in het probleem heb beschreven, kunnen we door gaan met wat meer details Zodra ik een spel speel, bijvoorbeeld League of Legends zit ik continue op de 50-200ms ping latency. De servers van dit spel liggen allemaal in WEST Europa, vlakbij Nederland en zonder interne breaches/netwerk problemen. Dus dat is wel raar dat ik problemen ervaar. Want dit enkel spel en network traversing packets zijn maximaal 5mb per interval. Wel apart dat mijn internet (DSL) van 100 MBPS dat niet aan kan. 

 

Ik heb hetzelfde spel nog eens geprobeerd, dit keer in de achtergrond een programma dat network packets stimuleert, en dat resulteerde in 28ms ping. Met telkens om de 2-5 ~ minuten een hoge ping spike er tussen. Verschillende soluties als port forwarding voor het specifieke game geprobeerd, ports waren compleet open, alles goed nagecheckt en nog geen solutie.

 

Allerlei networking tests uitgevoert zoals ping plotter (trace route) en het was op te merken dat bepaalde packets hen destination niet goed kon bereiken. Er zijn grote routings problemen.

 

Ik zie ook op mijn router staan dat 2.4 en 5 GHZ icoontjes niet branden, ik heb wel gewoon internet (met  allerlei problemen). Wanneer ik 2.4 en 5 GHZ aan probeer te doen via de router paneel ( 192.168.1.1 )lukt dit ook niet, het blijft eindeloos laden, zelfs na uren. 

 

In de bijlage allerlei screenshots om het duidelijker te maken.

 

Hopelijk word ik geholpen. Danku!

 

Bijlage:

loopt uren, zonder uberhaupt in te laden, kan niks configureren om band aan te zetten?...

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 26 April 2024, 16:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 3

die netwerk experts zijn natuurlijk ook begonnen  met bekabeld meten? Want bij dit soort problemen ga je eerst uitsluiten en dat betekent dus even geen wifi maar focussen op de dienstverlening zelf. Die uitschieters binnen je traceroute zeggen niet zoveel, kan een ack pakket zijn die lang onderweg was. Gewoon een ping voor een uur laten lopen kijken wat er uit gem/max voor waarden komen.

pas als deze ping tijden normale waarden geven dan kun je via wifi gaan meten. En daarvoor hoort natuurlijk dat je je kabels even moet controleren en vervangen.

die netwerk experts zijn natuurlijk ook begonnen  met bekabeld meten? Want bij dit soort problemen ga je eerst uitsluiten en dat betekent dus even geen wifi maar focussen op de dienstverlening zelf. Die uitschieters binnen je traceroute zeggen niet zoveel, kan een ack pakket zijn die lang onderweg was. Gewoon een ping voor een uur laten lopen kijken wat er uit gem/max voor waarden komen.

pas als deze ping tijden normale waarden geven dan kun je via wifi gaan meten. En daarvoor hoort natuurlijk dat je je kabels even moet controleren en vervangen.

Ik vind je reactie wel waardeloos,uit de ping plotter results zie je enorme packet loss, en in de traverse packets van tracert ook, het feit dat een ping test van 6u result met 2.6k ping spikes max, bewijst de consistente ping spikes. Dus ik vind je opmerking niet toepassend.

Reputatie 3

dat mag, geen probleem, succes verder.

je weet dat dit een community is waar klanten elkaar proberen te helpen? En dus moeite voor elkaar doen?! 

dat mag, geen probleem, succes verder.

je weet dat dit een community is waar klanten elkaar proberen te helpen? En dus moeite voor elkaar doen?! 

erg bedankt maar onder de context en alle foto's vind ik dat je reactie niet gepast is, want in de screenshots zijn duidelijke bewijzen dat er problemen zijn met de wijze hoe de router de network packets traversed. en enorme spikes in het prive netwerk wat nooit hoort. een ping result van 6uur dat 2.5k ping max laat zien met consistente spikes.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Efdal., het is niet toegestaan om twee topics te starten over hetzelfde issue. Als je niet bekend bent met onze huisregels, neem ze gerust een keertje door:

 

 

Andere topic is beantwoord. Bij deze sluit ik dit topic.