Playstation 4 NAT Type aanpassen

  • 10 April 2024
  • 5 reacties
  • 51 Bekeken

Hallo,

Ik kan niet gebruik maken van de online services van CoD WWII & BO III. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt bij Activision, en zou ook contact op moeten nemen met onze provider.

Bij GTA V kan ik wel in een lobby komen met vrienden, maar ze niet horen via VioP, vandaar dat ik gok dat het aan de NAT Type ligt.

De NAT Type staat op 2 en ik zou deze op 1 willen zetten om te kijken of dit het probleem zou moeten zijn.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks lijkt te werken.

UPnP staat aan

DMZ ingesteld

Firewall (tijdelijk) uitgezet

Poortdoorschakeling aangezet

Statisch IP adres aan PS4 gegeven

PS4 via WiFi en vaste kabel maakt geen verschil

Database gerebuild

Cache gecleared

Save files verwijderd

Volgens Sanne van Odido staat er geen limiet voor NAT Type op ons adres.

Heeft iemand de gouden tip om dit wel voor elkaar te kunnen krijgen?

Teresa van Odido 19 dagen geleden

Welkom op onze Community! @ComradeFuze 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je weer ongestoord kunt gamen! 

Ik ben direct gaan kijken in de instellingen van jouw modem en zie hier nog de oude firmware staan. Er zijn inderdaad issues met de verbinding, gelukkig hebben wij hier een oplossing voor. Ik heb je daarom meteen op de lijst gezet voor de nieuwe firmware update. Ik verwacht dat je deze later vandaag zult ontvangen!

Ik vermoed dat je dit zelf ook al hebt gedaan zoals je beschrijft, maar ik heb op deze website nog wat extra informatie gevonden over het aanpassen van het NAT-type. Wellicht dat je er nog eens naar kan kijken, mocht de firmware update niet de oplossing zijn. Hoe stel je het juiste NAT-type in op je PS4? | Gamer.nl

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @ComradeFuze 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je weer ongestoord kunt gamen! 

Ik ben direct gaan kijken in de instellingen van jouw modem en zie hier nog de oude firmware staan. Er zijn inderdaad issues met de verbinding, gelukkig hebben wij hier een oplossing voor. Ik heb je daarom meteen op de lijst gezet voor de nieuwe firmware update. Ik verwacht dat je deze later vandaag zult ontvangen!

Ik vermoed dat je dit zelf ook al hebt gedaan zoals je beschrijft, maar ik heb op deze website nog wat extra informatie gevonden over het aanpassen van het NAT-type. Wellicht dat je er nog eens naar kan kijken, mocht de firmware update niet de oplossing zijn. Hoe stel je het juiste NAT-type in op je PS4? | Gamer.nl

Welkom op onze Community! @ComradeFuze 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je weer ongestoord kunt gamen! 

Ik ben direct gaan kijken in de instellingen van jouw modem en zie hier nog de oude firmware staan. Er zijn inderdaad issues met de verbinding, gelukkig hebben wij hier een oplossing voor. Ik heb je daarom meteen op de lijst gezet voor de nieuwe firmware update. Ik verwacht dat je deze later vandaag zult ontvangen!

Ik vermoed dat je dit zelf ook al hebt gedaan zoals je beschrijft, maar ik heb op deze website nog wat extra informatie gevonden over het aanpassen van het NAT-type. Wellicht dat je er nog eens naar kan kijken, mocht de firmware update niet de oplossing zijn. Hoe stel je het juiste NAT-type in op je PS4? | Gamer.nl

Hallo Teresa,

 

Dank je wel voor het nakijken van de firmware van de modem. Hoe kan ik zien of deze al staat op de nieuwste/juiste firmware zodat ik kan testen of dit de juiste oplossing is geweest?

 

Met vriendelijke groet,

ComradeFuze.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ComradeFuze 

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Bij firmware versie moet er b10 ipv b8 staan.

Ik raad het je af om de DMZ te activeren of poorten open te zetten naar je PlayStation.

Hallo,

 

De firmware staat op b10. Ik heb de router ook een fabriek reset moeten geven, omdat de systeeminformatie pagina niet wilde laden.

 

Nu heb ik goed en minder goed nieuws. Het goede nieuws is dat de online services van COD WWII & BO III nu eindelijk werken en ik weer gebruik kan maken van de multiplayer modus.

 

Het slechte nieuws is dat de PS4 nog steeds een NAT type 2 verbinding blijft houden, ook al staat de UPnP standaard al aan en dat het IP-adres van de PS4 te zien is hierin.

 

Nu weet ik alleen nog niet of de VoIP het nu wel of niet doet.

Reputatie 6
Badge +2

@ComradeFuze Super fijn om te lezen dat je weer gebruik kunt maken van de online services van COD WWII en BO IIII! 😀

@Waqqas Weet jij misschien nog een andere manier om het NAT-type aan te passen? Alvast bedankt voor het meekijken!
 

Reageer