Lag spikes tijdens gamen na laatste update van 14 maart.

  • 22 March 2024
  • 5 reacties
  • 50 Bekeken

Sinds kort hadden we na de laatste firmware update van de modems minder last gehad van lag spikes maar na de afgelopen nacht op 14 maart werd het verbinding geupdated en vervolgens was er geen internet tussen 01:00 - 07:00. Nou na deze update lijkt dat het lag spikes terug zijn gekomen. Zou iemand er naar willen kijken hoe dat zit want we hebben al een tijdje last gehad ervan en iedereen dat dit niet fijn is tijdens gamen.

Tommie van Odido 28 dagen geleden

Zou je eens een bekabelde pingtest voor mij willen uitvoeren @CrazYShardC? Zorg ervoor dat er verder geen apparatuur bekabeld is aangesloten op het modem.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @CrazYShardC, ik heb het meteen nagekeken! In de metingen zie ik ook wat foutmeldingen. Ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes, Ishana

Hoi @CrazYShardC, ik heb het meteen nagekeken! In de metingen zie ik ook wat foutmeldingen. Ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes, Ishana

Nou ishana die ingezette technische dienst is gekomen. En als dat een technische dienst is weet ik het ook niet maar als je mij zou zeggen zou ik ook wifi kunnen meten van uit mijn woonkamer en slaapkamer. In iedergeval heeft deze persoon modem op fabrieks instellingen gezet waardoor het game ervaring en lag spikes verergert is. Zou iemand het laatste firmware op mijn t-56 zyxel willen verzenden beter zonder zo een technische dienst dan maar maken van het beste wat mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @CrazYShardC, we hebben Guidion voor je aangestuurd om alles te controleren! Wil je mij daarna een terugkoppeling geven? Alvast bedankt. 

@Tommie van Odido zoals ik al verteld hebt is die gene gekomen modem een factory reset gegeven en aan de hand van 2 wifi metingen en een bekabelde meting is die weggegaan( kon ik ook doen). Ik liet ook het bericht van Ishana laten lezen maar hij vond dat allemaal uitstekend was en volgens die gene is het welke code ? Daar schiet je weinig mee op. ik dus gister na zijn bezoek modem weer opnieuw moest installeren etc.

Reputatie 7
Badge +9

Zou je eens een bekabelde pingtest voor mij willen uitvoeren @CrazYShardC? Zorg ervoor dat er verder geen apparatuur bekabeld is aangesloten op het modem.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Reageer