Skip to main content

GPON Huawei HG8010H ONT verliest regelmatig verbinding met pon analyse rood 7.26 (groen is tussen 0.5-7)

  • 28 May 2024
  • 4 reacties
  • 90 Bekeken

Hallo,

 

ik gebruik sinds enige tijd glasvezel van odido over odf, hiervoor heb ik de Huawei media converter in gebruik en de utp gaat in een Unifi Ubiquiti Dream Machine SE, dit werkt goed alleen zie ik regelmatig packet loss met als gevolg een disconnect, enige wat dan helpt is een power cylce van de media converter.

Contact met odido support, die hebben gekeken naar de lijn en kunnen beperkt helpen omdat ik niet het originele modem gebruik, die kan ik er wel tussenplaatsen om alsnog te gaan meten maar eerst even delen met deze community, resultaat van de lijnmeting is:

demping is goed

ont pon analyse rtx 7.26 (rood) hoog dus

(Groen is tussen 0.5 en 7)

 

Wanneer connection loss:

Date Time Remark
01/05/2024 10:27 opgelost met power cycle van Huawei media converter
03/05/2024 16:58 opgelost met power cycle van Huawei media converter
13/05/2024 15:51 opgelost met power cycle van Huawei media converter
24/05/2024 20:33 packet loss, verbinding offline
25/05/2024 20:33 offline
26/05/2024 20:21

disconnected, na restart huawei mediabox weer online

4 reacties

Hallo,

 

ik gebruik sinds enige tijd glasvezel van odido over odf, hiervoor heb ik de Huawei media converter in gebruik en de utp gaat in een Unifi Ubiquiti Dream Machine SE, dit werkt goed alleen zie ik regelmatig packet loss met als gevolg een disconnect, enige wat dan helpt is een power cylce van de media converter.

Contact met odido support, die hebben gekeken naar de lijn en kunnen beperkt helpen omdat ik niet het originele modem gebruik, die kan ik er wel tussenplaatsen om alsnog te gaan meten maar eerst even delen met deze community, resultaat van de lijnmeting is:

demping is goed

ont pon analyse rtx 7.26 (rood) hoog dus

(Groen is tussen 0.5 en 7)

 

Wanneer connection loss:

Date Time Remark
01/05/2024 10:27 opgelost met power cycle van Huawei media converter
03/05/2024 16:58 opgelost met power cycle van Huawei media converter
13/05/2024 15:51 opgelost met power cycle van Huawei media converter
24/05/2024 20:33 packet loss, verbinding offline
25/05/2024 20:33 offline
26/05/2024 20:21

disconnected, na restart huawei mediabox weer online

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @michel030, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je kunt genieten van een stabiele internet verbinding. Daarom ben ik meteen voor je gaan kijken maar toen zag ik dat je zojuist contact gehad hebt met onze klantenservice. Zij hebben een ticket voor je aangemaakt zodat onze technische dienst het gaat onderzoeken. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je! 

Hallo Tommie, nog geen terugkoppeling of een case nr van Odido support, zal nog eens gaan bellen.

wel test met ‘originele’ zyxel modem gedaan, zoals ik had verwacht met hetzelfde resultaat, als ik iets hoor zal ik het hier posten.

 

Michel

Reputatie 7
Badge +9

Thanks @michel030, ik zie je terugkoppeling graag tegemoet! 

Reageer