Hallo. Ik ben net overgestapt van Ziggo naar Odido. Snelheid is heel goed. Maar ik kan mijn bewakingscamera niet meer aansluiten via de wifi, en ik an geen contact meer krijgen via de wifi met de box van mijn zonnepanelen. Met Ziggo was dat allemaal in een paar minuten aangesloten. Ik zag dat veel mensen vergelijkbare problemen hebben, en dat ik poorten moet openzetten op het modem. Klopt dat? Hoe werkt dat precies? Waarom is dit nodig bij Odido? Veel dank. Groeten. Tycho
Hallo
Omdat de modems van Odido wat moderner zijn kan het wel eens gebeuren dat het niet goed werkt met oudere protocollen die vaak gebruikt worden door Omvormers en beveiligings camera’s
Wat meestal helpt is voor het koppelen van deze apparaten even de 5Ghz WiFi uit te schakelen voor het koppelen.
Ik hoop dat dit ook voor jou werkt.
Hidden
Je verbinding is niet privé
Kwaadwillende gebruikers proberen mogelijk uw gegevens te stelen van 192.168.1.1 (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcards).
NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID
klinkt niet super veilig ): kan ik iets aanpassen waardoor het wel veilig kan? Dankjewel.
Maar je vertrouwen in het aansluiten van devices die onbeperkte en ongelimiteerde toegang hebben tot alles en iedereen zijn devices in je privé LAN zijde (Laptops + NAS + telefoon e.d.), dat is niet de ‘olifant’ in de kamer?
Maar goed .. back OT.
De melding waar je tegenaan loop bij een router, heeft veelal te maken door het gebruik van Self Signed Certificates die fabrikanten gebruiken.
Deze SSL certificaten zijn dus niet uitgegeven door de gerenommeerde organisaties (CA), die wereldwijd de SSL certificering mogen doen. De browser controleert deze certificaten op correcte uitgever (CA), maar dat is dus niet zo bij het certificaat van de Zyxel.
Dus dat je deze melding krijgt op 192.168.1.1 is normaal en door via advanced aan te geven dat dit vanuit je LAN naar je router geen issue is, los je dit probleem voor een volgende keer ook gelijk op. Totdat je alle browser history wist, want dan wis je dus ook de toestemming en begint alles weer van voren af aan.
Let wel, als je het WWW op gaat en je krijgt zo’n melding, dan is het wegwezen .. dus zeker NIET kiezen voor OKAY .. ga maar door. Je hebt dan grote kans (99.9999%) dat je op een site terechtkomt die niet veel goed in de zin heeft met je gegevens die je eventueel opgeeft.
BTW
Hallo. Ik ben net overgestapt van Ziggo naar Odido. Snelheid is heel goed. Maar ik kan mijn bewakingscamera niet meer aansluiten via de wifi, en ik an geen contact meer krijgen via de wifi met de box van mijn zonnepanelen. Met Ziggo was dat allemaal in een paar minuten aangesloten. Ik zag dat veel mensen vergelijkbare problemen hebben, en dat ik poorten moet openzetten op het modem. Klopt dat? Hoe werkt dat precies? Waarom is dit nodig bij Odido? Veel dank. Groeten. Tycho
Er zijn hele series apparattur die niet wil samenwerken met versie b8 van de firmware van de Zyxel T-56.
Dit is meteen te herkennen als in het logboek van de Zyxel elke paar minuten de nu volgende regel terugkomt:
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses
In dat geval is het probleem vaak snel verholpen met een firmware update naar versie b10.
Poorten openzetten zou niet nodig moeten zijn.
Firmware is voor alle routers gedaan. Als je oude apparatuur in huis hebt zou het kunnen dat ze niet met de moderne router om kunnen gaan. Log daarom in en speel met 5ghz wifi uitzetten, wpa3/wpa2 veranderen in wpa2 psk en wifi6 uitzetten. Ook zul je altijd je apparatuur moeten resetten c.q. oude netwerl vergeten voordat je hem weer koppelt aan de nieuwe router.
Wil je eens proberen om het modem volledig terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Lukt het nu wel weer om in ieder geval de TV te verbinden?
Daarnaast ben ik benieuwd of je een foutmelding ontvangt, laat je het mij weten?
Hoi! Ik heb alles nog een keer uit/aan gereset, de televisie werkt weer, de laptop werkt nu ook (!). De zonnepanelen nog niet, ik ga nog even checken hoe ik die moet resetten. Dank voor je hulp tot zover.
Hallo
De beveiliging aanpassen zorgt ervoor dat de verbinding even wegvalt, je dient het netwerk dan even te vergeten en opnieuw verbinden.
Om WiFi 6 aan te zetten ga je in de Zyxel interface naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies voor de optie met ax en klik op toepassen.
Verwijderd
Hoi! Ik heb nog steeds geen verbinding met 1. camera 2. zonnepanelen 3. een laptop. Ik zie op de fora dat ik lang niet de enige ben met dit soort problemen. alles werkte prima met Ziggo, zonder dat ik ooit rare instellingen in de router moest aanpassen. kunnen jullie iemand langs sturen om dit eindelijk op te lossen? Dank, groeten. Tycho
Als de internet verbinding functioneerd, dan komt er niemand langs om losse apparatuur te koppelen, Heb je al ingelogd in de router om de betere beveilging en mogelijkheden weer UIT te zetten zodat de router meer op je oude Ziggo router lijkt? Zie de termologie in mijn bijdrage van 2 weken geleden.
Hoi. Dat heb ik gezien. Maar ik weet niet hoe dat moet. Kan jij op afstand de beveiliging op WPA2 zetten en wifi 6 uitzetten? Als je dat niet kan, kan je me dan laten zien hoe en waar ik dat moet doen? Ik heb ingelogd in het modem maar ik kan het niet vinden. Mijn camera is net een jaar oud, mijn laptop 2 jaar, en m'n zonnepanelen minder dan een jaar. Het is dus geen verouderde apparatuur. Dit ligt toch echt aan jullie want met Ziggo werkte al deze apparatuur zonder dat ik in het modem dingen moest aanpassen. Ik ben nu al maanden bezig hiermee. waarom is dit zo ingewikkeld????
Wil je nogmaals proberen om te verbinden?
Wil je nogmaals proberen om te verbinden?
Hoi Teresa. Dank, maar helaas. Bovendien is nu de WiFi verbinding van de TV ook nog weggevallen. Kan je WiFi 6 weer aanzetten of me laten weten hoe ik dat kan doen? Is er een andere oplossing? Kunnen jullie iemand langssturen om alles goed te zetten? Dit is wel heel vervelend zo…
Mocht je dit nog eens willen aanpassen dan kan je dit zelf proberen via de manier die
Wellicht kan je nog eens nagaan of er geen ‘gekke’ speciale tekens in het wifiwachtwoord zitten?
Hoi Teresa. Je had gister de Wifi 6 toch uitgezet? sindsdien is de WiFi van de televisie weg. Ik heb het modem uit/aan gezet, opnieuw in proberen te loggen op de televisie, maar de tv heeft nu hetzelfde probleem als mijn camera, zonnepanelen, en laptop: ze zien het netwerk gewoon niet. ik heb net zelf WiFi 6 weer aangezet volgens instructies van Waqqas, maar de TV werkt niet meer ): ik gebruikt het Odido password, niet veranderd. Wat nu?
Hey
Wil je eens proberen om het modem volledig terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Lukt het nu wel weer om in ieder geval de TV te verbinden?
Daarnaast ben ik benieuwd of je een foutmelding ontvangt, laat je het mij weten?
Dat is al geweldig nieuws!
Ik ben benieuwd of het gaat lukken met de zonnepanelen. Laat je het mij weten? Mocht ik nog iets anders kunnen doen, help ik daar ook graag bij!
Hallo, sinds januari heb ik ook problemen met data van de zonnepanelen die niet meer door komen. Ben zeer benieuwd of en hoe de Zyxel T-56 glasvezel modem met de Enphase Envoy-S gateway werkt. De apparaten zijn verbonden, i.e.zien elkaar, maar data wordt niet doorgegeven aan het internet…
hoi
Ik heb ook deze gateway. Heb ik direct met een kabel op de router aangesloten. De ethernetpoort hiervoor zit gewoon in de Enphase Envoy-S gateway.
Als het alleen het feit is dat er geen data wordt doorgegeven zal vooral met de configuratie van de gateway te maken hebben en het Enphase account. Dat zou de installateur in orde moeten maken.
Hallo Eric,
Dank voor de reactie.
De Envoy-S is bij mij ook met een ethernet kabel verbonden, het groene lampje naast het wolkje brandt ook continu groen, dus er is verbinding.
De installateur heeft de gateway al een keer vervangen (nog voordat ik glasvezel kreeg), toen is er een paar dagen data doorgegeven en toen stopte het.
Enphase vermoedt nu dat het modem de data tegenhoudt en verwijst mij naar de provider, jullie dus…
Is het mogelijk dat het modem de data tegenhoudt?
Alvast dank,
Mark
Je hebt bij glasvezel NIET te maken met een modem, maar wel een router. De router heeft een NAT functie. Dus als een “onbekend" IPadres iets naar jouw router stuurt vanaf het internet dan wordt dat geblokkeerd. Om dit te bypassen kun je een port forwarding aanmaken.
Maar UITGAAND, dus de Envoy-s naar de Envoy servers is een route die zeker niet door de router wordt geblokkeerd. Daar heb je normaal een uitgaande firewall voor nodig, of in iedergeval een veel inteliggentere router. Dat het heeft gewerkt zonder dat jij iets in de router had geprogrammeerd bewijst dat dit geen uitdaging in de Zyxel is. Het Envoy account in de cloud en de registratie gegevens in de Envoy-S zijn gewoon niet op orde. Het is makkelijk als het moeilijk wordt om naar een niet bestaande firewall te wijzen en dan de call te beeindigen!
Zelfde probleem hier. Na aansluiting glasvezel wordt de data van mijn zonnepanelen niet meer geüpload.
zou ik ook alsjeblieft op de lijst kunnen komen voor een firmware update?
Alvast bedankt!
De app van de camera en van de zonnepanelen werkt gewoon, maar kan in beide gevallen niet verbinden met de hardware. dus de camera app ziet de camera niet, en de zonnepanelen app ziet de gateway niet ): De gateway is het apparaat dat de zonnepanelen regelt, normaal zie je dan op je app hoeveel stroom er binnenkomt en zo. De camera is een 2.4/5, dus hij zou op beide wifi netwerken moeten werken. Groet!
Als ik het goed begrijp is het niet dat je niet kunt verbinden, maar je kunt de camera en zonnepanelen helemaal niet zien in de wifi-lijst, klopt dit?
De app van de camera en van de zonnepanelen werkt gewoon, maar kan in beide gevallen niet verbinden met de hardware. dus de camera app ziet de camera niet, en de zonnepanelen app ziet de gateway niet ): De gateway is het apparaat dat de zonnepanelen regelt, normaal zie je dan op je app hoeveel stroom er binnenkomt en zo. De camera is een 2.4/5, dus hij zou op beide wifi netwerken moeten werken. Groet!
Als ik het goed begrijp is het niet dat je niet kunt verbinden, maar je kunt de camera en zonnepanelen helemaal niet zien in de wifi-lijst, klopt dit?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.