geen camera en zonnepaneel meer na overstap naar Odido

  • 4 April 2024
  • 33 reacties
  • 345 Bekeken

Hallo. Ik ben net overgestapt van Ziggo naar Odido. Snelheid is heel goed. Maar ik kan mijn bewakingscamera niet meer aansluiten via de wifi, en ik an geen contact meer krijgen via de wifi met de box van mijn zonnepanelen. Met Ziggo was dat allemaal in een paar minuten aangesloten. Ik zag dat veel mensen vergelijkbare problemen hebben, en dat ik poorten moet openzetten op het modem. Klopt dat? Hoe werkt dat precies? Waarom is dit nodig bij Odido? Veel dank. Groeten. Tycho

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Van harte welkom bij Odido en op onze Community! @tycho85 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je de zonnepanelen en camera’s weer verbonden krijgt! 

Heb je de tip van @Hidden.nld al geprobeerd? 

Ik heb je daarnaast sowieso op de lijst gezet voor de nieuwe firmware update. Ik verwacht dat je deze uiterlijk morgen ontvangt. Ik weet zeker dat het dan moet lukken! 

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @tycho85 

Omdat de modems van Odido wat moderner zijn kan het wel eens gebeuren dat het niet goed werkt met oudere protocollen die vaak gebruikt worden door Omvormers en beveiligings camera’s

Wat meestal helpt is voor het koppelen van deze apparaten even de 5Ghz WiFi uit te schakelen voor het koppelen.

 

Ik hoop dat dit ook voor jou werkt.

 

Hidden

Reputatie 7
Badge +4

Je verbinding is niet privé

Kwaadwillende gebruikers proberen mogelijk uw gegevens te stelen van 192.168.1.1 (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcards).

NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

klinkt niet super veilig ): kan ik iets aanpassen waardoor het wel veilig kan? Dankjewel.

Maar je vertrouwen in het aansluiten van devices die onbeperkte en ongelimiteerde toegang hebben tot alles en iedereen zijn devices in je privé LAN zijde (Laptops + NAS + telefoon e.d.), dat is niet de ‘olifant’ in de kamer?

Maar goed .. back OT.

De melding waar je tegenaan loop bij een router, heeft veelal te maken door het gebruik van Self Signed Certificates die fabrikanten gebruiken.

Deze SSL certificaten zijn dus niet uitgegeven door de gerenommeerde organisaties (CA), die wereldwijd de SSL certificering mogen doen. De browser controleert deze certificaten op correcte uitgever (CA), maar dat is dus niet zo bij het certificaat van de Zyxel.

Dus dat je deze melding krijgt op 192.168.1.1 is normaal en door via advanced aan te geven dat dit vanuit je LAN naar je router geen issue is, los je dit probleem voor een volgende keer ook gelijk op. Totdat je alle browser history wist, want dan wis je dus ook de toestemming en begint alles weer van voren af aan.

Let wel, als je het WWW op gaat en je krijgt zo’n melding, dan is het wegwezen .. dus zeker NIET kiezen voor OKAY .. ga maar door. Je hebt dan grote kans (99.9999%) dat je op een site terechtkomt die niet veel goed in de zin heeft met je gegevens die je eventueel opgeeft.

 

BTW @Hidden.nld goed om weer eens input van je te lezen.

Reputatie 4
Badge

Hallo. Ik ben net overgestapt van Ziggo naar Odido. Snelheid is heel goed. Maar ik kan mijn bewakingscamera niet meer aansluiten via de wifi, en ik an geen contact meer krijgen via de wifi met de box van mijn zonnepanelen. Met Ziggo was dat allemaal in een paar minuten aangesloten. Ik zag dat veel mensen vergelijkbare problemen hebben, en dat ik poorten moet openzetten op het modem. Klopt dat? Hoe werkt dat precies? Waarom is dit nodig bij Odido? Veel dank. Groeten. Tycho

Er zijn hele series apparattur die niet wil samenwerken met versie b8 van de firmware van de Zyxel T-56.

Dit is meteen te herkennen als in het logboek van de Zyxel elke paar minuten de nu volgende regel terugkomt:

dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

In dat geval is het probleem vaak snel verholpen met een firmware update naar versie b10.

Poorten openzetten zou niet nodig moeten zijn.

@tycho85 Excuses, ik bedoelde inderdaad dat ik de wifi 6 weer voor je had aangezet. 

Wil je eens proberen om het modem volledig terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Lukt het nu wel weer om in ieder geval de TV te verbinden?

Daarnaast ben ik benieuwd of je een foutmelding ontvangt, laat je het mij weten?

Hoi! Ik heb alles nog een keer uit/aan gereset, de televisie werkt weer, de laptop werkt nu ook (!). De zonnepanelen nog niet, ik ga nog even checken hoe ik die moet resetten. Dank voor je hulp tot zover.

Reputatie 7
Badge +14

Firmware is voor alle routers gedaan. Als je oude apparatuur in huis hebt zou het kunnen dat ze niet met de moderne router om kunnen gaan. Log daarom in en speel met 5ghz wifi uitzetten,  wpa3/wpa2 veranderen in wpa2 psk en wifi6 uitzetten. Ook zul je altijd je apparatuur moeten resetten c.q. oude netwerl vergeten voordat je hem weer koppelt aan de nieuwe router.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tycho85 

De beveiliging aanpassen zorgt ervoor dat de verbinding even wegvalt, je dient het netwerk dan even te vergeten en opnieuw verbinden.

Om WiFi 6 aan te zetten ga je in de Zyxel interface naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies voor de optie met ax en klik op toepassen.

Reputatie 7
Badge +2

Van harte welkom bij Odido en op onze Community! @tycho85 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je de zonnepanelen en camera’s weer verbonden krijgt! 

Heb je de tip van @Hidden.nld al geprobeerd? 

Ik heb je daarnaast sowieso op de lijst gezet voor de nieuwe firmware update. Ik verwacht dat je deze uiterlijk morgen ontvangt. Ik weet zeker dat het dan moet lukken! 

Hoi Teresa. Je had gister de Wifi 6 toch uitgezet? sindsdien is de WiFi van de televisie weg. Ik heb het modem uit/aan gezet, opnieuw in proberen te loggen op de televisie, maar de tv heeft nu hetzelfde probleem als mijn camera, zonnepanelen, en laptop: ze zien het netwerk gewoon niet. ik heb net zelf WiFi 6 weer aangezet volgens instructies van Waqqas, maar de TV werkt niet meer ): ik gebruikt het Odido password, niet veranderd. Wat nu? 

Reputatie 7
Badge +15

 

Verwijderd

Reputatie 7
Badge +2

@tycho85 Excuses, ik bedoelde inderdaad dat ik de wifi 6 weer voor je had aangezet. 

Wil je eens proberen om het modem volledig terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Lukt het nu wel weer om in ieder geval de TV te verbinden?

Daarnaast ben ik benieuwd of je een foutmelding ontvangt, laat je het mij weten?

Reputatie 7
Badge +2

Dat is al geweldig nieuws! 😀 @tycho85 

Ik ben benieuwd of het gaat lukken met de zonnepanelen. Laat je het mij weten? Mocht ik nog iets anders kunnen doen, help ik daar ook graag bij! 

@tycho85 Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik heb de wifi 6 instellingen gelijk weer voor je teruggezet. 

Als ik het goed begrijp is het niet dat je niet kunt verbinden, maar je kunt de camera en zonnepanelen helemaal niet zien in de wifi-lijst, klopt dit?

De app van de camera en van de zonnepanelen werkt gewoon, maar kan in beide gevallen niet verbinden met de hardware. dus de camera app ziet de camera niet, en de zonnepanelen app ziet de gateway niet ): De gateway is het apparaat dat de zonnepanelen regelt, normaal zie je dan op je app hoeveel stroom er binnenkomt en zo. De camera is een 2.4/5, dus hij zou op beide wifi netwerken moeten werken. Groet!

@odido ik heb dit zelfde probleem met mijn beveiligings camera's, ik kan niet meer inloggen met de wifi..

Bij de klanten service hebben ze wifi al aangepast naar 4G ipv 5G nu doet mijn printer het ook weer maar inloggen bij de camera's gaat nog steeds. Kunnen jullie mij daar ook bij helpen?

Groetjes sandra

Hoi! Ik heb nog steeds geen verbinding met 1. camera 2. zonnepanelen 3. een laptop. Ik zie op de fora dat ik lang niet de enige ben met dit soort problemen. alles werkte prima met Ziggo, zonder dat ik ooit rare instellingen in de router moest aanpassen. kunnen jullie iemand langs sturen om dit eindelijk op te lossen? Dank, groeten. Tycho

Hallo. Ik ben net overgestapt van Ziggo naar Odido. Snelheid is heel goed. Maar ik kan mijn bewakingscamera niet meer aansluiten via de wifi, en ik an geen contact meer krijgen via de wifi met de box van mijn zonnepanelen. Met Ziggo was dat allemaal in een paar minuten aangesloten. Ik zag dat veel mensen vergelijkbare problemen hebben, en dat ik poorten moet openzetten op het modem. Klopt dat? Hoe werkt dat precies? Waarom is dit nodig bij Odido? Veel dank. Groeten. Tycho

okay. om 5G uit te schakelen moet ik inloggen op het modem. dan krijg ik deze waarschuwing:

Je verbinding is niet privé

Kwaadwillende gebruikers proberen mogelijk uw gegevens te stelen van 192.168.1.1 (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcards).

NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

klinkt niet super veilig ): kan ik iets aanpassen waardoor het wel veilig kan? Dankjewel.

Reputatie 3

@tycho85 

klinkt niet super veilig ): kan ik iets aanpassen waardoor het wel veilig kan? Dankjewel.

 

De verbinding loopt alleen via je eigen lokale netwerk, dus het is normaal gesproken redelijk veilig als je gewoon doorklikt. (En als je je eigen netwerk niet kan vertrouwen, dan heb je sowieso zware problemen.)

Als je persé wilt, kun je wschl. op één of andere manier wel handmatig dat certificaat in je browser importeren, maar dat heb ik zelf ook nog nooit gedaan.

Reputatie 7
Badge +14

Als de internet verbinding functioneerd, dan komt er niemand langs om losse apparatuur te koppelen, Heb je al ingelogd in de router om de betere beveilging en mogelijkheden weer UIT te zetten zodat de router meer op je oude Ziggo router lijkt? Zie de termologie in mijn bijdrage van 2 weken geleden.

@tycho85 Is het inmiddels gelukt om de camera weer te verbinden?

@88sandra88 Ik zie dat je de update inmiddels hebt ontvangen, lukt het om weer te verbinden?

Hoi,

 

Helaas is het nog niet gelukt, ik heb de camera's al een keer gereset, maar dit helpt ook niks.

update merk ik ook geen verschil nog andere optie's ?

ik lees ook veel over poorten open zetten maar ik zou niet weten hoe dat zou moeten.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tycho85, ik zie nu dat je drie wifipunten in huis hebt. Officiëel werkt het Zyxel modem maar met twee extra acces points. Kan je eens 1 wifipunt verwijderen en kijken of je verbinding kunt krijgen? 

@tycho85 Is het inmiddels gelukt om de camera weer te verbinden?

@88sandra88 Ik zie dat je de update inmiddels hebt ontvangen, lukt het om weer te verbinden?

Nee helaas nog steeds niet. Probleem is hetzelfde. Ik heb alles gereset, camera in een ander stopcontact gedaan enzovoort, maar nog altijd geen verbinding, ook niet met de zonnepanelen ): is er nog een andere manier? Dank, groeten.

@tycho85 Is het inmiddels gelukt om de camera weer te verbinden?

@88sandra88 Ik zie dat je de update inmiddels hebt ontvangen, lukt het om weer te verbinden?

Nee helaas nog steeds niet. Probleem is hetzelfde. Ik heb alles gereset, camera in een ander stopcontact gedaan enzovoort, maar nog altijd geen verbinding, ook niet met de zonnepanelen ): is er nog een andere manier? Dank, groeten.

Mijn huidige firmware versie is: V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tycho85, ik heb een aantal instellingen aangepast op het modem. Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en heb Wifi 6 uitgeschakeld. Zou je het modem 30 seconden stroomloos willen maken en kijken of je dan wel een verbinding tot stand krijgt?

 

Hey @88sandra88, zou je het modem willen voorzien van een factory reset doormiddel van het kleine knopje achterop in te drukken met een tandenstoker? Verander niks aan de instellingen en probeer de camera's te koppelen. Lukt het nu?  

Zelfde probleem hier. Na aansluiting glasvezel wordt de data van mijn zonnepanelen niet meer geüpload.

 

zou ik ook alsjeblieft op de lijst kunnen komen voor een firmware update?

 

Alvast bedankt!

Hi @tycho85, ik heb een aantal instellingen aangepast op het modem. Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en heb Wifi 6 uitgeschakeld. Zou je het modem 30 seconden stroomloos willen maken en kijken of je dan wel een verbinding tot stand krijgt?

 

Hey @88sandra88, zou je het modem willen voorzien van een factory reset doormiddel van het kleine knopje achterop in te drukken met een tandenstoker? Verander niks aan de instellingen en probeer de camera's te koppelen. Lukt het nu?  

ik had gehoopt dat dit nu ging werken maar helaas nog steeds kan ik de beelden van de camera niet openen op mijn telefoon, het ligt ook niet aan mijn telefoon want op die van mijn man werkt het ook niet

Reputatie 7
Badge +9

Zou je een nieuw topic willen aanmaken @88sandra88? Graag met de specificaties van de camera en precies het probleem. Graag ook het merk in de titel vermelden. Wellicht hebben andere klanten dit ook eens meegemaakt en hebben de oplossing voor jou! Heb je toevallig het MAC-adres van je camera's? Dan kan ik wat specifieker op zoek gaan en kijken of ze überhaupt communiceren met het modem. Alvast bedankt. 

 

Reageer