geen camera en zonnepaneel meer na overstap naar Odido

  • 4 April 2024
  • 33 reacties
  • 344 Bekeken

Hallo. Ik ben net overgestapt van Ziggo naar Odido. Snelheid is heel goed. Maar ik kan mijn bewakingscamera niet meer aansluiten via de wifi, en ik an geen contact meer krijgen via de wifi met de box van mijn zonnepanelen. Met Ziggo was dat allemaal in een paar minuten aangesloten. Ik zag dat veel mensen vergelijkbare problemen hebben, en dat ik poorten moet openzetten op het modem. Klopt dat? Hoe werkt dat precies? Waarom is dit nodig bij Odido? Veel dank. Groeten. Tycho

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Van harte welkom bij Odido en op onze Community! @tycho85 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je de zonnepanelen en camera’s weer verbonden krijgt! 

Heb je de tip van @Hidden.nld al geprobeerd? 

Ik heb je daarnaast sowieso op de lijst gezet voor de nieuwe firmware update. Ik verwacht dat je deze uiterlijk morgen ontvangt. Ik weet zeker dat het dan moet lukken! 

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Dat is al geweldig nieuws! 😀 @tycho85 

Ik ben benieuwd of het gaat lukken met de zonnepanelen. Laat je het mij weten? Mocht ik nog iets anders kunnen doen, help ik daar ook graag bij! 

@tycho85 Excuses, ik bedoelde inderdaad dat ik de wifi 6 weer voor je had aangezet. 

Wil je eens proberen om het modem volledig terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Lukt het nu wel weer om in ieder geval de TV te verbinden?

Daarnaast ben ik benieuwd of je een foutmelding ontvangt, laat je het mij weten?

Hoi! Ik heb alles nog een keer uit/aan gereset, de televisie werkt weer, de laptop werkt nu ook (!). De zonnepanelen nog niet, ik ga nog even checken hoe ik die moet resetten. Dank voor je hulp tot zover.

Reputatie 7
Badge +2

@tycho85 Excuses, ik bedoelde inderdaad dat ik de wifi 6 weer voor je had aangezet. 

Wil je eens proberen om het modem volledig terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Lukt het nu wel weer om in ieder geval de TV te verbinden?

Daarnaast ben ik benieuwd of je een foutmelding ontvangt, laat je het mij weten?

Reputatie 7
Badge +15

 

Verwijderd

Hoi Teresa. Je had gister de Wifi 6 toch uitgezet? sindsdien is de WiFi van de televisie weg. Ik heb het modem uit/aan gezet, opnieuw in proberen te loggen op de televisie, maar de tv heeft nu hetzelfde probleem als mijn camera, zonnepanelen, en laptop: ze zien het netwerk gewoon niet. ik heb net zelf WiFi 6 weer aangezet volgens instructies van Waqqas, maar de TV werkt niet meer ): ik gebruikt het Odido password, niet veranderd. Wat nu? 

Reputatie 7
Badge +2

@tycho85 Ik zag dat je er zelf nog niet aan toegekomen was, dus ik heb de wifi 6 gelijk voor je uitgezet. 

Mocht je dit nog eens willen aanpassen dan kan je dit zelf proberen via de manier die @Waqqas benoemt. 

Wellicht kan je nog eens nagaan of er geen ‘gekke’ speciale tekens in het wifiwachtwoord zitten? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tycho85 

De beveiliging aanpassen zorgt ervoor dat de verbinding even wegvalt, je dient het netwerk dan even te vergeten en opnieuw verbinden.

Om WiFi 6 aan te zetten ga je in de Zyxel interface naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies voor de optie met ax en klik op toepassen.

@tycho85 De beveiliging stond al op WPA2, maar ik heb wifi 6 voor je uitgezet! 

Wil je nogmaals proberen om te verbinden?

Hoi Teresa. Dank, maar helaas. Bovendien is nu de WiFi verbinding van de TV ook nog weggevallen. Kan je WiFi 6 weer aanzetten of me laten weten hoe ik dat kan doen? Is er een andere oplossing? Kunnen jullie iemand langssturen om alles goed te zetten? Dit is wel heel vervelend zo…

Reputatie 7
Badge +2

@tycho85 De beveiliging stond al op WPA2, maar ik heb wifi 6 voor je uitgezet! 

Wil je nogmaals proberen om te verbinden?

Hoi. Dat heb ik gezien. Maar ik weet niet hoe dat moet. Kan jij op afstand de beveiliging op WPA2 zetten en wifi 6 uitzetten? Als je dat niet kan, kan je me dan laten zien hoe en waar ik dat moet doen? Ik heb ingelogd in het modem maar ik kan het niet vinden. Mijn camera is net een jaar oud, mijn laptop 2 jaar, en m'n zonnepanelen minder dan een jaar. Het is dus geen verouderde apparatuur. Dit ligt toch echt aan jullie want met Ziggo werkte al deze apparatuur zonder dat ik in het modem dingen moest aanpassen. Ik ben nu al maanden bezig hiermee. waarom is dit zo ingewikkeld????

Reputatie 7
Badge +14

Als de internet verbinding functioneerd, dan komt er niemand langs om losse apparatuur te koppelen, Heb je al ingelogd in de router om de betere beveilging en mogelijkheden weer UIT te zetten zodat de router meer op je oude Ziggo router lijkt? Zie de termologie in mijn bijdrage van 2 weken geleden.

Hoi! Ik heb nog steeds geen verbinding met 1. camera 2. zonnepanelen 3. een laptop. Ik zie op de fora dat ik lang niet de enige ben met dit soort problemen. alles werkte prima met Ziggo, zonder dat ik ooit rare instellingen in de router moest aanpassen. kunnen jullie iemand langs sturen om dit eindelijk op te lossen? Dank, groeten. Tycho

Reputatie 7
Badge +14

Firmware is voor alle routers gedaan. Als je oude apparatuur in huis hebt zou het kunnen dat ze niet met de moderne router om kunnen gaan. Log daarom in en speel met 5ghz wifi uitzetten,  wpa3/wpa2 veranderen in wpa2 psk en wifi6 uitzetten. Ook zul je altijd je apparatuur moeten resetten c.q. oude netwerl vergeten voordat je hem weer koppelt aan de nieuwe router.

Zelfde probleem hier. Na aansluiting glasvezel wordt de data van mijn zonnepanelen niet meer geüpload.

 

zou ik ook alsjeblieft op de lijst kunnen komen voor een firmware update?

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tycho85, ik zie nu dat je drie wifipunten in huis hebt. Officiëel werkt het Zyxel modem maar met twee extra acces points. Kan je eens 1 wifipunt verwijderen en kijken of je verbinding kunt krijgen? 

De app van de camera en van de zonnepanelen werkt gewoon, maar kan in beide gevallen niet verbinden met de hardware. dus de camera app ziet de camera niet, en de zonnepanelen app ziet de gateway niet ): De gateway is het apparaat dat de zonnepanelen regelt, normaal zie je dan op je app hoeveel stroom er binnenkomt en zo. De camera is een 2.4/5, dus hij zou op beide wifi netwerken moeten werken. Groet!

@tycho85 Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik heb de wifi 6 instellingen gelijk weer voor je teruggezet. 

Als ik het goed begrijp is het niet dat je niet kunt verbinden, maar je kunt de camera en zonnepanelen helemaal niet zien in de wifi-lijst, klopt dit?

De app van de camera en van de zonnepanelen werkt gewoon, maar kan in beide gevallen niet verbinden met de hardware. dus de camera app ziet de camera niet, en de zonnepanelen app ziet de gateway niet ): De gateway is het apparaat dat de zonnepanelen regelt, normaal zie je dan op je app hoeveel stroom er binnenkomt en zo. De camera is een 2.4/5, dus hij zou op beide wifi netwerken moeten werken. Groet!

Reputatie 7
Badge +2

@tycho85 Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik heb de wifi 6 instellingen gelijk weer voor je teruggezet. 

Als ik het goed begrijp is het niet dat je niet kunt verbinden, maar je kunt de camera en zonnepanelen helemaal niet zien in de wifi-lijst, klopt dit?

Hi @tycho85, ik heb een aantal instellingen aangepast op het modem. Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en heb Wifi 6 uitgeschakeld. Zou je het modem 30 seconden stroomloos willen maken en kijken of je dan wel een verbinding tot stand krijgt?

 

Hey @88sandra88, zou je het modem willen voorzien van een factory reset doormiddel van het kleine knopje achterop in te drukken met een tandenstoker? Verander niks aan de instellingen en probeer de camera's te koppelen. Lukt het nu?  

Hoi Tommie. Dank voor de tip, maar de wifi is nu overal in huis veel minder snel ): dus 6 uitschakelen was misschien niet zo'n goed idee. ik heb het modem 30 seconden van de stroom gehaald, maar helaas, geen verschil. het netwerk kan de camera en de gateway van de zonnepanelen gewoon niet vinden. ik heb het op verschillende manieren geprobeerd volgens de instructies die bij de camera en de gateway zitten, maar het haalt niets uit. en nu dus ook langzame wifi ): kan je 'm een reset geven zodat we onze snelheid ten minste weer terug hebben? en wat nu verder? groeten.

Reputatie 7
Badge +9

Zou je een nieuw topic willen aanmaken @88sandra88? Graag met de specificaties van de camera en precies het probleem. Graag ook het merk in de titel vermelden. Wellicht hebben andere klanten dit ook eens meegemaakt en hebben de oplossing voor jou! Heb je toevallig het MAC-adres van je camera's? Dan kan ik wat specifieker op zoek gaan en kijken of ze überhaupt communiceren met het modem. Alvast bedankt. 

 

Hi @tycho85, ik heb een aantal instellingen aangepast op het modem. Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en heb Wifi 6 uitgeschakeld. Zou je het modem 30 seconden stroomloos willen maken en kijken of je dan wel een verbinding tot stand krijgt?

 

Hey @88sandra88, zou je het modem willen voorzien van een factory reset doormiddel van het kleine knopje achterop in te drukken met een tandenstoker? Verander niks aan de instellingen en probeer de camera's te koppelen. Lukt het nu?  

ik had gehoopt dat dit nu ging werken maar helaas nog steeds kan ik de beelden van de camera niet openen op mijn telefoon, het ligt ook niet aan mijn telefoon want op die van mijn man werkt het ook niet

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tycho85, ik heb een aantal instellingen aangepast op het modem. Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en heb Wifi 6 uitgeschakeld. Zou je het modem 30 seconden stroomloos willen maken en kijken of je dan wel een verbinding tot stand krijgt?

 

Hey @88sandra88, zou je het modem willen voorzien van een factory reset doormiddel van het kleine knopje achterop in te drukken met een tandenstoker? Verander niks aan de instellingen en probeer de camera's te koppelen. Lukt het nu?  

@tycho85 Is het inmiddels gelukt om de camera weer te verbinden?

@88sandra88 Ik zie dat je de update inmiddels hebt ontvangen, lukt het om weer te verbinden?

Nee helaas nog steeds niet. Probleem is hetzelfde. Ik heb alles gereset, camera in een ander stopcontact gedaan enzovoort, maar nog altijd geen verbinding, ook niet met de zonnepanelen ): is er nog een andere manier? Dank, groeten.

Mijn huidige firmware versie is: V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

@tycho85 Is het inmiddels gelukt om de camera weer te verbinden?

@88sandra88 Ik zie dat je de update inmiddels hebt ontvangen, lukt het om weer te verbinden?

Nee helaas nog steeds niet. Probleem is hetzelfde. Ik heb alles gereset, camera in een ander stopcontact gedaan enzovoort, maar nog altijd geen verbinding, ook niet met de zonnepanelen ): is er nog een andere manier? Dank, groeten.

@tycho85 Is het inmiddels gelukt om de camera weer te verbinden?

@88sandra88 Ik zie dat je de update inmiddels hebt ontvangen, lukt het om weer te verbinden?

Hoi,

 

Helaas is het nog niet gelukt, ik heb de camera's al een keer gereset, maar dit helpt ook niks.

update merk ik ook geen verschil nog andere optie's ?

ik lees ook veel over poorten open zetten maar ik zou niet weten hoe dat zou moeten.

 

Reageer