Fritzbox 5530 activeren


Ik heb onlangs een Fritzbox 5530 aangeschaft om rechtsstreeks aan te sluiten op mijn XGS-PON connectie.

Contact gehad met de klanten service (stuk of 5x. Met alle respect; de medewerkers daar hebben werkelijk geen idee. Zodra de term UTP valt zijn de meesten de weg haast kwijt) en die hebben een ticket naar de backoffice gezet om mijn nieuwe Fritzbox te registeren (Ofzoiets).

Ik werd vanmiddag gebeld dat dit gebeurd was en dat ik mijn eigen modem direct zou kunnen aansluiten op de XGS-PON. 

Dus ik kom na mijn werkdag blij thuis om tot de nare verrassing te komen dat het NIET werkt. 
Wederom gebeld met de klantenservice maar die kunnen niets doen. 

Maar het ergste; nu werkt mijn oude aansluiting met de apparatuur van Odido ook niet meer. 

Wa@Tommie van Odido ik zie dat jouw naam vaak wordt genoemd in soort gelijke kwesties. Hopelijk kan je mij helpen. 

 

Tommie van Odido 11 dagen geleden

Hi @Delange93, heb je een eigen modeule op de Fritzbox of wil je de Fritzbox aansluiten op de door ons geleverde XGS-PON?

Bekijk origineel

11 reacties

Ik herken je frustratie. Mocht je je vervelen, kun je mijn topic checken. Je kan het namelijk ook zonder medewerking van Odido fixen :’). Kun je gelijk testen of het ook met de fritzbox werkt.

Ik herken je frustratie. Mocht je je vervelen, kun je mijn topic checken. Je kan het namelijk ook zonder medewerking van Odido fixen :’). Kun je gelijk testen of het ook met de fritzbox werkt.

Ik heb even gekeken maar dit gaat mij boven de pet haha.  Geen idee waar ik zou moeten beginnen. 

Ik herken je frustratie. Mocht je je vervelen, kun je mijn topic checken. Je kan het namelijk ook zonder medewerking van Odido fixen :’). Kun je gelijk testen of het ook met de fritzbox werkt.

Ik heb even gekeken maar dit gaat mij boven de pet haha.  Geen idee waar ik zou moeten beginnen. 

Bij fritzbox hoef je vgm alleen het serienummer juist om te rekenen en dan in de GUI invoeren

Ik herken je frustratie. Mocht je je vervelen, kun je mijn topic checken. Je kan het namelijk ook zonder medewerking van Odido fixen :’). Kun je gelijk testen of het ook met de fritzbox werkt.

Ik heb even gekeken maar dit gaat mij boven de pet haha.  Geen idee waar ik zou moeten beginnen. 

Bij fritzbox hoef je vgm alleen het serienummer juist om te rekenen en dan in de GUI invoeren

Zoals wellicht gemerkt is dit vrij nieuwe materie voor mij. :)

 

hoe kan ik dit omrekenen en wat/waar is de GUI? 

Geen idee of dit bij XGS-PON kan.

Maar ik heb GPON en het serienummer van de Huawei GPON ONT gekloond.

Doormiddel van deze pagina onder aan.

http://fritz.box/support.lua

Het zou mooi zijn als dit ook bij XGS-PON mogelijk is i.c.m. de Fritzbox.

 

Geen idee of dit bij XGS-PON kan.

Maar ik heb GPON en het serienummer van de Huawei GPON ONT gekloond.

Doormiddel van deze pagina onder aan.

http://fritz.box/support.lua

Het zou mooi zijn als dit ook bij XGS-PON mogelijk is i.c.m. de Fritzbox.

 

Idd. Van die FS weten we nu dat het kan. Maar de auth op de OLT blijft hetzelfde verwacht ik, dus zou moeten kunnen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Delange93, heb je een eigen modeule op de Fritzbox of wil je de Fritzbox aansluiten op de door ons geleverde XGS-PON?

Hi @Delange93, heb je een eigen modeule op de Fritzbox of wil je de Fritzbox aansluiten op de door ons geleverde XGS-PON?

Hoi Tommie,

Ik heb een eigen SFP (XGS-PON) module in de fritzbox. 
Dus vanuit het glasvezel punt in mijn woning rechtsstreeks een fiber optic kabel in de SFP module in de fritzbox. 

@Tommie van Odido 
Deze zit dus in mijn Fritzbox 5530

 

Reputatie 7
Badge +9

Die kan ik wel voor je registreren @Delange93. Daar hebben we wel wat tijd voor nodig, ongeveer 20 minuten. Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin het S/N van het ONT en een paar dagen met tijdstippen dat je de tijd hebt om hem aan te sluiten/activeren?

Die kan ik wel voor je registreren @Delange93. Daar hebben we wel wat tijd voor nodig, ongeveer 20 minuten. Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin het S/N van het ONT en een paar dagen met tijdstippen dat je de tijd hebt om hem aan te sluiten/activeren?

@Tommie van Odido  Dank. Heb je een berichtje gestuurd. 

Reageer