Beantwoord

Eigen router TP Link AX11000

  • 6 November 2021
  • 43 reacties
  • 2008 Bekeken

Reputatie 2

Goede morgen.
Ik heb glasvezel van T Mobile.
Ik zit op het eigen netwerk van T-Mobile.
De media converter is van Huawei.

Nu wil ik de Zyzel router van T-Mobile er tussen uit halen.

Maar als ik de utp kabel van de media converter rechtstreeks op de wan poort zet.
Krijg ik geen internet.

Wie weet wat ik moet instellen in de TP Link router.
Of is er iemand die me een beetje op weg kan helpen.
Ik hoor het graag.

Had al gezocht op dit forum, maar kon het niet zo 123 vinden.
 

icon

Beste antwoord door Satje01 9 November 2021, 20:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

43 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Satje01 Geweldig dat het nu werkt én op het nieuwe platform! Inderdaad hulde aan alle helpende handen, maar minstens net zo top dat je zo meewerkend bent geweest. 

Mochten we in de toekomst ooit nog eens kunnen helpen, laat het dan weten in een topic. We staan altijd voor je klaar! 😄

Reputatie 2

@Gerrit078 

Als eerste heb ik de zyxel van t mobile een reset gedaan, zonder dat er wat op aangesloten is.
Daarna de router opgestart.
5min gewacht, dan de tv boxje aangesloten.
En ja hoor het oude menu, reset gegeven en gewacht. Dat duurde wel lang.
Toen de tv kastje was opgestart, daar was het nieuwe menu.

 

TP LInk router

Eerst reset gegeven.
Daarna op gestart, 1 min ongeveer.

T Mobile router en media converter los gekoppeld.
Onderstaande instellingen in gegeven. Met dank aan de toppertjes hier.

Toen de router (TP Link) herstarten.
Internet vol speed.
ff een goed 5 a 10 min gewacht, en dan het tv kastje er aan.
En warempel het loopt als een trein.

 

En alles loopt stukken sneller.

Nogmaals bedankt allemaal

 

Ta Daaaaa

Zo en nu ff mijn eigen router er in knallen.
En dan hopen dat het waar is dat we op alle lan poorten tv hebben.

Hou jullie op de hoogte
Laters

En wat heb je nu precies gedaan dat het nu inderdaad werkt ?  :joy:

 

Bij deze wil ik echt iedereen bedanken voor zijn of haar geduld.
De tips en alle mededelingen was geweldig.
Jullie hebben me super geholpen.
TV Kastje geeft het nieuwe menu.
En alles loopt via mijn eigen router.

 

Super!

 

Reputatie 2

Bij deze wil ik echt iedereen bedanken voor zijn of haar geduld.
De tips en alle mededelingen was geweldig.
Jullie hebben me super geholpen.
TV Kastje geeft het nieuwe menu.
En alles loopt via mijn eigen router.

Namens mijn gezin BEDANKT toppie van jullie


 

Reputatie 7
Badge +15

@Satje01 

Misschien is het goed om de tv box uit te zetten, dan op de TP-LINK aansluiten en dan de tv box opstarten.

Reputatie 2

Zal ik nu eerst de stroom van de tv boxje er af halen , en dan pas aansluiten op lan en dan stroom er op.

Of aan laten staan en gewoon lan kabel op een lan poort

Internet loopt als een speer nu

Reputatie 2

So far so good.

Ik heb inderdaad nu zo staan.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Satje01 

Zou moeten werken, zoniet zet dan 640 bij IPTV VLAN, je kiest toch voor elke poort internet dus VLAN 640 heb je niet nodig. Er moet gewoon wat ingevuld staan.

Reputatie 2

Even voor de zekerheid

 

 

Zoals bovenstaande moet alles goed staan, volgen het form hier

 

Reputatie 2

Als na de reset de ontvanger nog steeds het oude platform weergeeft?

Dan kan het zijn dat het modem misschien nog even een reset nodig heeft, en je daarna alsnog de TV Ontvanger opnieuw een reset moet geven. Het kan n.l. zijn dat doordat er in het modem het oude VLAN nog vermeld staat, de ontvanger niet de juiste update binnengehaald heeft.

 

Ta Daaaaa

 

Zo en nu ff mijn eigen router er in knallen.
En dan hopen dat het waar is dat we op alle lan poorten tv hebben.

Hou jullie op de hoogte
Laters

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Satje01, je bent al zeer goed op weg geholpen met alle reacties van onze toppers, dat is fijn om te zien! 

Omdat je nog gebruikmaakt van het oude platform (Interactieve TV) terwijl je toch echt al overgezet bent op T-Mobile TV, heb ik een onderzoek uitgezet bij ons TV team. Ik vermoed dat er ergens een koppeling ontbreekt aan de achterkant waardoor je nog geen nieuwe weergave kunt zien. Aantoonbaar is in elk geval dat je al daadwerkelijk gemigreerd bent, dat zie ik in onze systemen, alsmede aan de firmware versie die de TV Box heeft.

Zodra ik een antwoord heb - en hopelijk direct de oplossing - kom ik hierop terug. Excuses voor het ongemak in de tussengelegen periode!

1 vraagje nog even.
802.1Q Tag wel aan vinken?

Deze moet als het goed is, inderdaad ingeschakeld zijn aangezien deze voor VLAN staat.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Satje01

Bij VoIP kan je gewoon 35 laten en bij IPTV kan je misschien ook 300 invullen of anders 640.

In principe maakt het niet uit want je selecteert toch internet voor elke poort.

Probeer eerst eens wat Gerrit aangaf met de Zyxel en dan de tv box resetten.

802.1Q Tag aanvinken.

Reputatie 2

1 vraagje nog even.
802.1Q Tag wel aan vinken?

Het enige probleem is kan de VLAN 640 en de VOIP 35 niet weg laten.

Ik moet wat invullen.

 

 

Misschien daar een willekeurige VLAN invullen en alle poorten op “Internet”.

Niet te vergeten eerst het T-Mobile modem en de ontvanger een reset te geven. Niet geschoten is tenslotte altijd mis.

Reputatie 2

Het enige probleem is kan de VLAN 640 en de VOIP 35 niet weg laten.

Ik moet wat invullen.

 

 

Reputatie 2

Gaan we morgen ff proberen.

Het enige probleem is kan de VLAN 640 en de VOIP 35 niet weg laten.

Ik moet wat invullen.

Maar als ik dat wel invul.

En de poorten gewoon op internet zet.

Dan moet het volgens mij ook gaan.

 

Wat je eens zou kunnen doen is het T-Mobile modem zelf aansluiten met daarop je ontvanger.

Vervolgens de ontvanger een reset geven, voor een aantal ontvangers staat in het volgende topic uitgelegd hoe je deze kunt resetten;

Controleer nadat je dit gedaan hebt even of het menu eruit ziet zoals bij het nieuwe platform het geval is. Gelukt? Sluit het T-Mobile modem af en je eigen modem aan - wacht nog even met het aansluiten van de ontvanger, ken al je poorten de “Internet” VLAN toe (dus geen IPTV).

Verwijder eventuele verwijzingen naar VLAN 640 ( of te wel, Interactieve TV ).

Done? Dan wordt het tijd om de ontvanger aan te sluiten. Als het goed is zou het nieuwe TV Platform (T-Mobile TV) te zien moeten zijn en T-Mobile TV moeten werken.

Als na de reset de ontvanger nog steeds het oude platform weergeeft?

Dan kan het zijn dat het modem misschien nog even een reset nodig heeft, en je daarna alsnog de TV Ontvanger opnieuw een reset moet geven. Het kan n.l. zijn dat doordat er in het modem het oude VLAN nog vermeld staat, de ontvanger niet de juiste update binnengehaald heeft.

Controleer na deze resets nogmaals of het platform op je ontvanger nu is omgezet naar T-Mobile TV. Gelukt? Dan gelden de eerder genoemde stappen d.w.z. eigen modem aansluiten, VLAN 640 ( IPTV ) verwijderen, alle poorten voorzien van “Internet” (i.p.v. IPTV). Daarna pas de ontvanger aansluiten.

Reputatie 2

Ishwarradj (8-11-2021 17:51:05): Ik zie dat je op het nieuwe tv platform zit, wanneer had je contact met het forum? 
Ik (8-11-2021 17:51:20): zaterdag en zondag 
Ik (8-11-2021 17:51:28): mom ik stuur je de link 
Ishwarradj (8-11-2021 17:51:53): Isgoed 
Ik (8-11-2021 17:52:00): https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/eigen-router-tp-link-ax11000-335658?postid=1634333#post1634333 
Ishwarradj (8-11-2021 17:53:45): Wat vreemd, ik zie in het systeem dat alle apparatuur wat je hebt up-to-date is. 
Ik (8-11-2021 17:54:30): tja dat bedoel ik. Maar op het forum geven ze aan dat ik de oude beeld menu heb 
Ik (8-11-2021 17:55:05): scrol maar eens naar beneden en kijk de verschillen van de screen shots van de tv 
Ishwarradj (8-11-2021 17:56:30): Ik ga het even controleren, heb je een moment? 
Ik (8-11-2021 17:56:36): is goed 
Ishwarradj (8-11-2021 17:59:03): Je bent wel overgezet, want ik kan cloud opnemen bijvoorbeeld activeren. 
Ishwarradj (8-11-2021 17:59:13): Dat is 100%. 

 

@Waqqas een kleine greep uit de chat van vanmiddag

Reputatie 7
Badge +15

Klopt, als je op het nieuwe tv platform zit hoort je tv box te werken op een internet poort. Je hoeft dan geen IPTV voor een poort te selecteren dus alleen VLAN 300 heb je nodig.

Nav de foto van het menu bij jou zit je juist op het oude platform, hopelijk leest een moderator dit binnenkort zodat ze dit ook eens nakijken 

Reputatie 2

Oke

Net met T Mobile gechat .
En ja hoor ik zit wel degelijk op het nieuwe tv platform van t mobile.

Nu lees ik op een ander form tweakers dat ik alleen maar VLAN 300 in moet vullen en verder niks.
 

Dus iemand nog tips
Ik hoor het graag

Reputatie 2

Ik hoop dat een moderator het leest.
Anders bel ik morgen ff naar de klanten service

Ieder geval iedereen bedankt voor het mee denken en de tips.
en ​​​@Waqqas toen ik over gezet werd naar de T-Mobile ODF.
Hadden ze me 14 dagen later over gezet naar het nieuwe TV Platform.
Maar dat klopt dus niet.
Ik ga morgen bellen of contact met de moderator.
Maar hou jullie op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +15

@Satje01

Je zit op het glasvezelnetwerk van T-Mobile waar een snelle 1000 Mbps verbinding beschikbaar is maar dat wilt nog niet zeggen dat je ook meteen op het nieuwe tv platform T-Mobile TV zit.

Mocht je wel naar het nieuwe tv platform willen dan kan een moderator dit voor je regelen, dan heb je wel internet en tv op elke poort van je TP-LINK omdat er alleen internet nodig is voor beide diensten.

Reputatie 2

Heb nog een vraagje.
Ik ben over gezet van het oude WBA naar het nieuwe T-Mobile ODF.

De media converter is van Huawei EchoLife de HG8010H

 

Dan zit ik toch op het nieuwe netwerk van T-Mobile.
En dan toch ook op het nieuwe tv platform.

Zal morgen is even de klanten service bellen hoe het zit

Reputatie 7
Badge +5

Hallo @Satje01 

Je zit op het oude tv platform

:kissing_closed_eyes: 

Ik zit op het nieuwe platforum

:rolling_eyes: Ik wist niet dat er een nieuw forum was, Wat heb ik gemist?

Nee hoor, je zit nog op het oude platform ...

:nerd: Euuhhh. :thinking: Oh, ik geloof dat ik het begrijp, ik heb het verkeerd gelezen