Beantwoord

Eigen fritzbox 5530 activeren

  • 30 April 2024
  • 5 reacties
  • 90 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Wat is de beste manier om het serienummer van mijn eigen fritzbox 5530 XGS-PON ONT door te geven aan Odido zodat de glasvezelverbinding opbouwt? Hier op het forum of via de telefoon?

(ik geloof dat ik @Tommie van Odido moest noemen :)

(dit gaat om KPN WBA glaspoort-1 aansluiting, niet ODF)

dank!
Maarten.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 1 May 2024, 10:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mrten2, welkom op onze Community!

Dat kan ik voor je regelen. Wel zullen we hiervoor een momentje moeten uitprikken omdat het wat tijd kost om te registreren en aan te sluiten. Als het niet lukt om het modem online te krijgen wil ik niet dat je zonder internet komt te zitten dus ik maak graag 20 minuutjes voor je vrij. Kan je mij een privébericht sturen met daarin het S/N van je ONT en een dag en tijdstip wanneer je de tijd hebt om hem aan te sluiten. Dan kijk ik of dat mij schikt. Alvast bedankt. 

Hai Tommie,

 

hoort het een week te duren om dat nummer in te stellen?

 

Maarten.

Reputatie 7
Badge +9

Ik krijg veel privéberichten van klanten @Mrten2. Ik kom in mijn eigen tijd toe aan de berichten die ik ontvang. Ik neem persoonlijk de tijd om dit voor klanten te regelen, dat kost aardig wat eigen tijd door de hoeveelheid klanten. Als de registratie niet werkt kan ik de klanten niet zonder internet laten zitten namelijk en moet ons eigen ONT ook weer geregistreerd worden. Daarnaast heb ik gereageerd op je bericht! 😉

In je eigen tijd? Tommie, begrijp me niet verkeerd, ik vind het fantastisch dat je het doet maar je bent gek 😄, daar hoort Odido je voor te betalen…

Maar goed, ik was even bang dat je me vergeten was, vandaar het berichtje. Maar is er serieus geen officiëel pad om zo’n serienummer in te stellen?

Extra waardering voor als het lukt hoor!

 

Ik begreep van de (telefonische) helpdesk vorige week dinsdag dat “het backoffice” daar 1, misschien twee dagen voor nodig zou hebben, en ze hintte eigenlijk dat het die late middag al wel zou lukken.

Dat is ook qua uitval de tijd die ik redelijk zou vinden (1-2 dagen) als ik om wat voor reden dan ook weer terug zou moeten schakelen naar de KPN spullen…

Dus nogmaals, dank voor het instellen, waardering++, ik heb nu twee distributed internetverbindingen (VSDL dat ik nog niet heb opgezegd) achter de Unifi cloud gateway, dus ik heb geen last als er eentje uitvalt.

Maarten.

 

Reputatie 7
Badge +9

Leuk dat je het aanhaalt, het idee voor een service pagina om je eigen ONT te registreren ligt op dit moment op de juiste plek @Mrten2. Dit heb ik met een aantal collega's voorgesteld maar zou nog in werking gezet moeten worden. Dus hopelijk zal dit in de toekomst mogelijk worden zodat klanten dit zelf kunnen uitvoeren!

We kijken er morgen naar en ik gok dat ik je meteen online krijg. Zo niet, dan gaan we kijken waar het misgaat en hopelijk lukt het dan alsnog! 

Reageer