Info

Inloggegevens TV: TV-klantnummer en TV-pincode

  • 26 August 2021
  • 59 reacties
  • 19482 Bekeken
Inloggegevens TV: TV-klantnummer en TV-pincode

Toon eerste reactie

59 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@rahagenaars Dit komt inderdaad doordat je in België bent. De app die je op de Chromecast kunt installeren, is alleen bedoeld voor thuisgebruik. Je kunt wel vanaf je smartphone naar de Chromecast streamen. Dat valt onder de mobiele app en die kun je in de hele EU gebruiken.

@Jason van Odido Is het een idee om hier een aparte foutmelding voor te maken?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @flyinghigh75, heel fijn dat je dit hier laat weten, dit is absoluut op te lossen! Ik zie dat je met het email adres waarmee je ook inlogt op de Community een koppelcode kan aanvragen via deze link: My T-Mobile abonnement toevoegen. Ik neem aan dat je vervolgens een foutmelding krijgt, zou je een screenshot hiervan kunnen delen in dit topic?

Ik ben benieuwd, hier is zeker een oplossing voor te vinden! 🙂

Mijn inloggegevens die ik gebruik zijn 100% correct, daar ben ik zeker van, omdat ik regelmatig via internet zo met deze gegevens inlog. In een telefonisch contact is dit ook al gecontroleerd.

Als het aan de Chromecast ligt dat ik in België ben, vind ik dat vreemd. Ik kan nl allerlei andere aangeboden soorten apps (NOS, NPO, KIJK enz) allemaal wel downloaden en gebruiken.

Met casten ben ik op de hoogte, maar het zou handiger zijn als er een bruikbare app van Odido op Chromecast beschikbaar zou komen.

 

Reputatie 7
Badge +6

@rahagenaars Ik ben het helemaal met je eens dat het geen verschil zou moeten maken of je de app geïnstalleerd hebt op de Chromecast of op je telefoon. Ik denk dat dit een rechtenkwestie is. Niet alle zenders geven toestemming om buitenshuis of buiten Nederland gekeken te worden. Daar is weinig aan te doen, vrees ik.

Ook ik loop tegen het inlogprobleem in het buitenland aan. Heeft Odido al een oplossing? Volgens de richtlijnen van de EU uit april 2018 zou het moeten werken, is ook een toezegging van toen T-mobile. Het zou wat rechten niets uit moeten maken of rechtstreeks via de app  op een chromecast of casten.

Werkt Odido aan een oplossing?

 

Ps, wekt ook niet met een vpn naar NL op de chromecast.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rene062, welk inlogprobleem heb je het precies over? Zou je mij iets meer informatie willen geven? Dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen. Welke app gebruik je en op welk device? 

Ik gebruik de Google chromecast HD met de odido TV app. Ik krijg een foutmelding op klantnummer of pincode als ik deze in Spanje wil gebruiken. 

KPN en NLZiet werkt wel gewoon.

Reputatie 7
Badge +9

Dat zal inderdaad niet werken @rene062. Voor de Odido SmartTV app dien je op een thuisnetwerk te zitten van Odido. Je kan wel via je telefoon streamen naar de Chromecast op de Odido Online TV app. Die kun je in heel de EU gebruiken. 

Een vreemde beperking, we mogen wel kijken maar met een omweg om het makkelijker te maken. Odido houdt dus geen rekening met de vooruitgang, het gemak van de chromecast module.

Valt mij tegen van Odido, had meer van ze verwacht. Over dus naar internet only en een abonnement op NL Ziet is dus mijn advies. Is ook goedkoper.  7,50 ipv 12,50 per maand.

Reageer