Op zoek naar je TV-pincode of TV-klantnummer van Odido voor thuis? Op deze pagina lees je waar je de TV-inloggegevens kunt vinden.
Bij Odido ontvang je persoonlijke inloggegevens om je TV-diensten te kunnen registreren. De inloggegevens bestaan uit de TV-pincode en het TV-klantnummer. De TV-pincode bestaat altijd uit vier cijfers en het TV-klantnummer uit tien cijfers. Je TV-inloggegevens vind je in Mijn Odido.
Zo vind je jouw TV-pincode en TV-klantnummer
Het kan zich natuurlijk voordoen dat je jouw inloggegevens vergeet. Geen zorgen, dit kun je altijd weer terugvinden. Je kunt je TV-pincode en TV-klantnummer eenvoudig vinden in je Mijn Odido omgeving. Log allereerst in met je e-mailadres en ga vervolgens naar "Instellingen" en dan "TV". Dan kom je op de bovenstaande pagina terecht. Het TV-klantnummer bestaat altijd uit tien cijfers en de TV-pincode altijd uit vier cijfers.
Waar kun je de TV-inloggegevens nog meer voor gebruiken?
Je hebt je inloggegevens nodig wanneer je TV van Odido installeert. Net als bij het activeren van de Odido TV Anywhere app en/of ESPN Watch. Gebruik de TV-pincode als je het Kinderslot wilt instellen of als je films of series wilt huren via de Videoshop.
Waar kun je de TV-inloggegevens nog meer voor gebruiken?
Als jij vaak je pincode moet invullen wanneer je tv-kijkt, dan kan dit met twee dingen te maken hebben. Wellicht is het account met een andere leeftijdsclassificatie nog actief. Wanneer er vaak om een pincode wordt gevraagd, is het ook altijd slim om te testen of je op het juiste profiel kijkt. Als dit niet de boosdoener is, volg dan de volgende stappen. Stel je leeftijd in op ‘18’ via de ‘menu-knop afstandsbediening’, categorie ‘Thuis’, klik op 'Wissel profiel’, kiest het gewenste profiel en kies dan ‘18’ als leeftijdsgrens. Zo ben je van dit probleem af.
Bladzijde 1 / 3
Hey @Euro83, ik zie dat je op best wat apparaten bent ingelogd.
Dit kan wel eens leiden tot dit probleem. Ik heb je op alle apparaten uitgelogd. Kan je controleren of het hierna nog een keer voorkomt?
Als de mediabox weer wordt opgestart. Niet elke keer, maar wel dagelijks. Klantenservice kon mij niet helpen. En hij staat niet op kinderslot. Ik heb hem ook al opnieuw geïnstalleerd.
@Euro83 Ik kan mij voorstellen dat dit onhandig is. Ik help je graag verder!
Wil je mij vertellen op welk moment er om de pincode wordt gevraagd? Is dit tijdens het kijken, wanneer je naar een specifieke zender gaat of wanneer je de Mediabox weer opstart?
Ik moet bijna elke dag wel 1 of 2 x de tv pincode invoeren? Waarom is dit en hoe kom ik er vanaf?
Op zoek naar je TV-pincode of TV-klantnummer van Odido voor thuis? Op deze pagina lees je waar je de TV-inloggegevens kunt vinden.
Bij Odido ontvang je persoonlijke inloggegevens om je TV-diensten te kunnen registreren. De inloggegevens bestaan uit de TV-pincode en het TV-klantnummer. De TV-pincode bestaat altijd uit vier cijfers en het TV-klantnummer uit tien cijfers. Je TV-inloggegevens vind je in Mijn Odido.
Zo vind je jouw TV-pincode en TV-klantnummer
Het kan zich natuurlijk voordoen dat je jouw inloggegevens vergeet. Geen zorgen, dit kun je altijd weer terugvinden. Je kunt je TV-pincode en TV-klantnummer eenvoudig vinden in je Mijn Odido omgeving. Log allereerst in met je e-mailadres en ga vervolgens naar "Instellingen" en dan "TV". Dan kom je op de bovenstaande pagina terecht. Het TV-klantnummer bestaat altijd uit tien cijfers en de TV-pincode altijd uit vier cijfers.
Waar kun je de TV-inloggegevens nog meer voor gebruiken?
Je hebt je inloggegevens nodig wanneer je TV van Odido installeert. Net als bij het activeren van de Odido TV Anywhere app en/of ESPN Watch. Gebruik de TV-pincode als je het Kinderslot wilt instellen of als je films of series wilt huren via de Videoshop.
Waar kun je de TV-inloggegevens nog meer voor gebruiken?
Als jij vaak je pincode moet invullen wanneer je tv-kijkt, dan kan dit met twee dingen te maken hebben. Wellicht is het account met een andere leeftijdsclassificatie nog actief. Wanneer er vaak om een pincode wordt gevraagd, is het ook altijd slim om te testen of je op het juiste profiel kijkt. Als dit niet de boosdoener is, volg dan de volgende stappen. Stel je leeftijd in op ‘18’ via de ‘menu-knop afstandsbediening’, categorie ‘Thuis’, klik op 'Wissel profiel’, kiest het gewenste profiel en kies dan ‘18’ als leeftijdsgrens. Zo ben je van dit probleem af.
Sinds vanmorgen werken zowel mijn TV klantnummer en TV pincode totaal niet meer en krijg ik de melding inloggen mislukt (dat gebeurt ook op mijn laptop) de gegevens zijn goed ingevuld en ook via ODIDO gecontroleerd na een telefonisch gesprek. Ben er mooi klaar mee en ze vertelde ndat ze het doorspelen naar een technische afdeling en dat het wel 3 dagen gaat duren voor ik een reractie krijg. Wat een service is dit? Ik ga een claim indienen want ben nu verstoken van TV kijken .
@Mark-DenHaag Dank je wel voor jouw feedback! Mijn excuses dat dit zo moeizaam is verlopen. Dit is bij ons bekend en had dus niet mogen gebeuren. Ik ben blij dat je dit doorgeeft, zodat we dit intern kunnen oppakken.
Misschien goed om te vermelden dat als je de pincode wijzigt dit niet in de app of website van Odido wordt aangepast! Mijn schoonmoeder heef hier ruim een half uur voor aan de telefoon gehangen omdat de helpdesk van Odido dit niet weet. Die heeft uiteindelijk allemaal meldingen voor de technische dienst aangemaakt. Ik kwam toevallig langs en was in 10 seconden opgelost door het proberen van een voor de hand liggende pincode te proberen. Ze heeft de melding bij Odido maar laten intrekken voordat er van alles wordt gereset.
Kan Odido dat kennisartikel voor de helpdesk niet aanpassen, scheelt jullie en de klant enorm veel tijd en frustratie. Daarnaast de pincode niet tonen na wijzigen OF de nieuwe code tonen, dat scheelt een hoop meldingen en frustratie.
H
Hey @Jacky1978, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Dat is inderdaad niet fijn, maar geen zorgen. Dit is makkelijk op te lossen. Zou je je klantnummer of TV-klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik je abonnement omhoog halen en kijken welke TV Box je in bezit hebt voor de makkelijke fix. Alvast bedankt.
Dag, in onze tvbox staat een ander klantnummer dan in onze Odido app. Nu kan mijn man geen voetbalwedstrijd aankopen omdat de pincode niet werkt. Hoe kunnen we dit oplossen? Groeten Jackelien
Een vreemde beperking, we mogen wel kijken maar met een omweg om het makkelijker te maken. Odido houdt dus geen rekening met de vooruitgang, het gemak van de chromecast module.
Valt mij tegen van Odido, had meer van ze verwacht. Over dus naar internet only en een abonnement op NL Ziet is dus mijn advies. Is ook goedkoper. 7,50 ipv 12,50 per maand.
Dat zal inderdaad niet werken @rene062. Voor de Odido SmartTV app dien je op een thuisnetwerk te zitten van Odido. Je kan wel via je telefoon streamen naar de Chromecast op de Odido Online TV app. Die kun je in heel de EU gebruiken.
Ik gebruik de Google chromecast HD met de odido TV app. Ik krijg een foutmelding op klantnummer of pincode als ik deze in Spanje wil gebruiken.
KPN en NLZiet werkt wel gewoon.
Hi @rene062, welk inlogprobleem heb je het precies over? Zou je mij iets meer informatie willen geven? Dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen. Welke app gebruik je en op welk device?
Ook ik loop tegen het inlogprobleem in het buitenland aan. Heeft Odido al een oplossing? Volgens de richtlijnen van de EU uit april 2018 zou het moeten werken, is ook een toezegging van toen T-mobile. Het zou wat rechten niets uit moeten maken of rechtstreeks via de app op een chromecast of casten.
Werkt Odido aan een oplossing?
Ps, wekt ook niet met een vpn naar NL op de chromecast.
Hoi @YASMINE8, je dient een nieuw account aan te maken wanneer je een nieuw abonnement aangaat. Dit kun je later dan weer koppelen aan bestaande mobiele abonnementen. Gebruik hiervoor een ander e-mailadres, dat is het handigst! Mocht ik juist een nieuw e-mailadres kunnen plaatsen in je oude account, laat het me weten, dan doe ik dat meteen! Succes!
P.s. je TV-inloggegevens kun je vinden in Mijn Odido zodra je nieuwe account actief is. Ik zal je de inloggegevens vast per privébericht toesturen!
Ik krijg binnenkort mijn tv box en modem contract gaat eind november pas in, dit vanwege het overstappen van een andere aanbieder waar ik al afgesloten ben door hun fout. Nu kan ik als ik inlog mijn nieuwe abonnement niet zien wel een oud abonnement. Ik heb ook nog geen inlog gegevens voor de tv. Hoe kan ik deze krijgen?
Bedankt in ieder geval voor het meedenken en laten we hopen, dat het in de toekomst mogelijk wordt. Nu dus maar casten voorlopig. Vr. Groet, Rob
@rahagenaars Ik ben het helemaal met je eens dat het geen verschil zou moeten maken of je de app geïnstalleerd hebt op de Chromecast of op je telefoon. Ik denk dat dit een rechtenkwestie is. Niet alle zenders geven toestemming om buitenshuis of buiten Nederland gekeken te worden. Daar is weinig aan te doen, vrees ik.
Mijn inloggegevens die ik gebruik zijn 100% correct, daar ben ik zeker van, omdat ik regelmatig via internet zo met deze gegevens inlog. In een telefonisch contact is dit ook al gecontroleerd.
Als het aan de Chromecast ligt dat ik in België ben, vind ik dat vreemd. Ik kan nl allerlei andere aangeboden soorten apps (NOS, NPO, KIJK enz) allemaal wel downloaden en gebruiken.
Met casten ben ik op de hoogte, maar het zou handiger zijn als er een bruikbare app van Odido op Chromecast beschikbaar zou komen.
@rahagenaars Dit komt inderdaad doordat je in België bent. De app die je op de Chromecast kunt installeren, is alleen bedoeld voor thuisgebruik. Je kunt wel vanaf je smartphone naar de Chromecast streamen. Dat valt onder de mobiele app en die kun je in de hele EU gebruiken.
@Jason van Odido Is het een idee om hier een aparte foutmelding voor te maken?
@TMTV Heb jij nog ideeën? Ik loop hier een beetje vast!
@rahagenaars Bedankt voor het delen van de screenshots. Het feit dat je in België bent, zou geen nadelig effect moeten hebben. Onze app is beschikbaar in de hele EU. Ik heb eerder het vermoeden dat de inlogcodes niet correct zijn. Kun je mij een privébericht sturen met daarin het TV-klantnummer en de TV-pincode die jij invoert? Dan check ik aan onze kant of dit overeenkomt met de inlogcodes die ik zie staan in het abonnement. Alvast bedankt!
Ik heb alles (Chromecast) opnieuw geïnstalleerd, alles geüpdatet. Op de bijgevoegde foto’s kun je de versie(s) zien van de verschillende apps. Ook heb ik alle apparaten verwijderd, zoals aangegeven. Als ik Odido app op Google Chromecast opzoek vind ik deze, zoals op een eerdere foto te zien, en gaat hij aan de gang met installeren. Er wordt wel aangegeven, dat de app nog niet is vrijgegeven en dat een gamepad noodzakelijk is ?? Als de app wordt geïnstalleerd krijg ik dus de inlogpagina van Mijn T-Mobile te zien. Ik kan geen tv kijken met de online app. Wel op mijn tablet of IPhone met de Odido app. Ik ben op dit moment op vakantie in mijn camper en verblijf in België. Kan dat er iets mee te maken hebben?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.