Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding
Reputatie 7
Badge +16

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening


3132 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@jean-paul1506 Door een bug in de besteltool konden wij niet eerder een ab leveren dan gepland, sorry! Je ontvang het nieuwe exemplaar deze week (waarschijnlijk woensdag).

De hond heeft de afstandsbediening vakkundig om zeep geholpen, mag ik een nieuwe?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bas92, er komt een nieuw exemplaar aan: deze zal binnen een paar dagen geleverd worden als brievenbuspakketje. Alvast veel kijkplezier toegewenst! 📺

 

Hallo!

In nog geen vijf minuten onoplettendheid heeft onze pup de afstandsbediening veranderd in een stuk afval. Kunnen wij aub een nieuwe afstandsbediening toegezonden krijgen?

Alvast bedankt!

 

Goedemorgen 

helaas heeft onze puppy onze afstandsbediening te pakken gehad en er niks meer van heel gelaten graag zou ik een nieuwe ontvangen 

het is er eentje met de grijze knoppen 

alvast bedankt 

groetjes Lenny vogel 

XXXX

 

Moderator edit - adres verwijderd: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Soledad, er komt een nieuwe ab aan. Deze wordt over enkele dagen als brievenbuspakketje geleverd. Alvast veel kijkplezier toegewenst! 📺

 

Hoi @Lennyvogel2, graag stuur ik ook jou een nieuwe ab toe! Kun je jouw T-Mobile voor thuis klantnummer (bijvoorbeeld ABC12345) in je Communityprofiel zetten, alsjeblieft? Dan kan ik op basis van e-mailadres en klantnummer jouw klantprofiel erbij pakken. Thanks! 😄

Reputatie 1

@Jeroen2411 Het is dan wel opmerkelijk dat het bij beide afstandsbedieningen tegelijkertijd gebeurt, daarom is mijn vermoeden eerder dat het aan het koppelen ligt en niet zozeer aan de ab’s zelf. Het kan ook goed zijn dat de TV Box ze eventjes niet kan herkennen, anders zou je de stappen kunnen doorlopen.

Zou je de TV Box kunnen resetten via de methode die in het gelinkte artikel beschreven staat: Wensen & Suggesties voor Thuis | T-Mobile Community → Let op! Hiermee wordt alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Als ook dit niet werkt, dan stuur ik je meteen twee nieuwe exemplaren! 😊

Hoi, het werkt weer. Dank voor de tip!

Hoi Jason, De beide afstandsbedieningen werken dagelijks niet. Als ik ze reset en ze doen het weer, dan werken ze binnen een tijdje weer niet. Dus dat koppelen werkt telkens maar een tijdje. Ik vind het frustrerend dat het elke keer maar afwachten is of ze werken. Kan ik 2 nieuwe afstandsbedieningen ontvangen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jeroen2411, dan ruil ik beide afstandsbedieningen voor je om. Is aan jou al uitgelegd dat de Amulet 515 (harddiskrecorder die je nu hebt) binnenkort omgeruild zal worden voor een Aria 610x zonder recorder? Dit gaan we doen omdat je over zult gaan op T-Mobile TV, dat is het nieuwere tv-platform dat gebruikmaakt van Cloud Opnemen in plaats van een fysieke recorder. Kan ik de overgang vast voor je in orde maken of wil je wachten tot het moment dat dit geautomatiseerd gebeurt - ik weet nog niet precies wanneer maar het zal ergens dit jaar zijn. 

Reputatie 1

Hoi Jason. Dank je. maak de overgang maar meteen in orde. Net zo makkelijk. 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Jeroen2411, leuk dat je de overstap graag tegemoet ziet! Ik ga ervoor zorgen dat er snel een tweede pakket bij je voor de deur staat met daarin de nieuwe TV Box. Geef je mij een seintje zodra het gelukt is met de installatie? Dan kan ik ervoor zorgen dat je snel naar het platform van de toekomst gaat!

Helaas zijn wij sinds vorige week donderdag onze afstandsbediening kwijt. Ondertussen het hele huis ondersteboven gekeerd maar nergens gevonden. Zouden we een nieuwe kunnen krijgen? Groetjes, Ingrid 

Hallo ik heb een probleempje met een van mijn afstandsbedieningen 

ik heb 2 kastjes een in de kamer en een in de slaapkamer maar die in de slaapkamer doet het niet goed

ik heb al geprobeerd te resetten het kastje en de afstandsbediening maar niks helpt nu heb ik de afstandsbediening van de kamer op die van mn slaapkamer geprobeerd en daar werkt hij uitstekend

dus het ligt aan de afstandsbediening die op de slaapkamer ligt

kan ik een nieuwe afstandsbediening met magenta knop aanvragen?

 

Reputatie 7
Badge +16

@Ingenjo en @Soesa18 Er komen nieuwe exemplaren aan, deze worden binnen enkele dagen geleverd als brievenbuspakketjes. Veel kijkplezier en alvast een mooi weekend toegewenst! 📺☀️

Ik ben helaas mijn afstandsbediening kwijt. Kan er een nieuwe opgestuurd worden?

Hoi, onze afstandsbediening doet helemaal niks meer... We hebben vanalles geprobeerd nieuwe batterijen enzo niks werkt.  We zouden graag een nieuwe krijgen want we kunnen nu niks

Hooi, 

 

Mijn afstandbediening (nieuwe versie) doet het niet meer. Alle opties geprobeerd zonder resultaat. Het lampje knippert twee keer bij indrukken van de knoppen maar de tv box reageert niet op de afstandbediening. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Leodko, @Jefery en @steefanus123 ik heb voor jullie alle drie een nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Deze komen door de brievenbus, alvast veel kijkplezier gewenst!👀👀

Dankje

Reputatie 1

Hoi @Jeroen2411, dan ruil ik beide afstandsbedieningen voor je om. Is aan jou al uitgelegd dat de Amulet 515 (harddiskrecorder die je nu hebt) binnenkort omgeruild zal worden voor een Aria 610x zonder recorder? Dit gaan we doen omdat je over zult gaan op T-Mobile TV, dat is het nieuwere tv-platform dat gebruikmaakt van Cloud Opnemen in plaats van een fysieke recorder. Kan ik de overgang vast voor je in orde maken of wil je wachten tot het moment dat dit geautomatiseerd gebeurt - ik weet nog niet precies wanneer maar het zal ergens dit jaar zijn. 

Ik heb 1 afstandsbediening ontvangen en die werkt prima:-). Stuur je de andere afstandsbediening ook nog op?

Mijn pup heeft de afstandsbediening als speelgoed gebruikt. Hij reageert nu nergens meer op, ook een reset is niet mogelijk en nieuwe batterijen helpen niet. Is het mogelijk om een nieuwe afstandsbediening te ontvangen? Alvast dank.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jeroen2411, ook de tweede ab komt eraan! Er ging iets mis met de besteltool waardoor we maar één bestelling tegelijk konden doen, dit is vanaf vanmorgen helemaal verholpen gelukkig - excuses voor het ongemak. Wil je nog gebruikmaken van de eventuele overstap naar het nieuwere platform of ben je content met hoe het nu werkt? 😄

 

Hoi @Marsje84, ook naar jou is een nieuw exemplaar verstuurd. Je ontvangt het brievenbuspakketje binnen enkele dagen. Veel kijkplezier toegewenst! 📺

Reputatie 1

Beste Tmobile,

 

de afstandsbediening doet het niet goed meer. Het lijkt alsof de knoppen niet goed reageren. Nieuwe batterij heeft niet geholpen. Ben bang dat we een nieuwe nodig hebben. In loop tijd wordt het steeds erger. Ik hoor het graag. Groet

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @DiegoTamara, slim dat je het aangeeft hier, ik help je graag aan een werkend exemplaar! Heb je ook geprobeerd om de ab opnieuw te koppelen? 

Check voor de uitleg ons handige serviceartikel: Afstandsbediening | Gebruiken, koppelen, resetten | T-Mobile Thuis.

Reputatie 1

Ja . Helpt niet. De knoppen reageren steeds minder goed loop van tijd. Mn de eerst 4 cijfers. 

Reputatie 7
Badge +5

Dank @DiegoTamara! Geen zorgen, er komt een nieuwe afstandsbediening aan. Deze komt door de brievenbus en leveren we binnen een paar dagen. Ik verwacht het zeker niet, maar mocht de afstandsbediening het in de tussentijd begeven, dan is het streamen van TV Anywhere of mogelijk gebruik van de T-Mobile TV app altijd een optie!

Reageer