Skip to main content
Beantwoord

Zwitserland Tele2

  • 26 April 2024
  • 8 reacties
  • 354 Bekeken

Ik heb een paar keer gebeld met de vraag of mijn Tele2 abonnement ook zonder extra kosten geldig is in Zwitserland

Ik wil het zeker weten zodat ik geen extra kosten krijg

Ik krijg diverse antwoorden

Is het nu gewoon uit bundel als je nog een oude Tele2 abonnement hebt?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi sevket, van harte welkom op de Community en gaaf dat je naar Zwitserland gaat! Goed dat je je goed voorbereid op je reis en mogelijke kosten en ik snap volkomen dat je hier duidelijkheid over wil hebben. Dat geef ik je graag. Met jouw oud-Tele2 abonnement valt Zwitserland gewoon onder de bundel Zone EU. Ik lees dat mijn collega eerder inderdaad iets anders aangaf, maar dit klopt niet. Ik gok dat ze in de war was met nieuwe Odido-abonnementen. Daar valt Zwitserland namelijk niet binnen de bundel.

Voor jou geldt: bellen en SMS'en gaat uit je bundel. Gebeld worden en SMS-berichten ontvangen is gratis. Met jouw databundel kan je 20GB in Zwitserland gebruiken. Zodra je daar aankomt ontvang je alle informatie ook in een welkom-SMS. In Zwitserland kan je straks verbinding maken met de netwerken Salt, Sunrise en Swisscom.

Is het zo helemaal duidelijk? Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😄

Reputatie 2

Hoi sevket, van harte welkom op de Community en gaaf dat je naar Zwitserland gaat! Goed dat je je goed voorbereid op je reis en mogelijke kosten en ik snap volkomen dat je hier duidelijkheid over wil hebben. Dat geef ik je graag. Met jouw oud-Tele2 abonnement valt Zwitserland gewoon onder de bundel Zone EU. Ik lees dat mijn collega eerder inderdaad iets anders aangaf, maar dit klopt niet. Ik gok dat ze in de war was met nieuwe Odido-abonnementen. Daar valt Zwitserland namelijk niet binnen de bundel.

Voor jou geldt: bellen en SMS'en gaat uit je bundel. Gebeld worden en SMS-berichten ontvangen is gratis. Met jouw databundel kan je 20GB in Zwitserland gebruiken. Zodra je daar aankomt ontvang je alle informatie ook in een welkom-SMS. In Zwitserland kan je straks verbinding maken met de netwerken Salt, Sunrise en Swisscom.

Is het zo helemaal duidelijk? Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😄

 

Top! Bedankt voor de snelle reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hi sevket, graag gedaan! Ik wens je alvast heel veel plezier in Zwitserland en je weet me te vinden als je nog vragen hebt. Voor nu alvast een fijn weekend!

Hi Sevket, welcome to the Community and great that you are going to Switzerland! It's good that you are well prepared for your trip and possible costs and I completely understand that you want clarity about this. I'm happy to give you that. With your old Tele2 subscription, Switzerland falls under the Zone EU bundle. I read that my colleague previously indicated something different, but this is not correct. I'm guessing she was confused with new Odido subscriptions. Switzerland is not included in the bundle.

The following applies to you: calling and texting are excluded from your bundle. Receiving calls and text messages is free. With your data bundle you can use 20GB in Switzerland. As soon as you arrive there you will also receive all the information in a welcome SMS. In Switzerland you will soon be able to connect to the Salt , Sunrise and Swisscom networks .

Is it so completely clear? If you have any questions, please feel free to ask. I am here for you! 😄

Hello,
I have a follow up question about this topic. If I extend my subscription with Odido (currently Odido customer but I subscribed when it was Tele2) does it mean I am considered a new Odido customer so I won’t be able to use my data bundle in Switzerland?
Thanks!

Reputatie 7
Badge +14

Tele2 was renamed to Odido, but price and conditions remain the same, including Switserland roaming.

When you prologn a subscription,  you accept the new price, bundels and conditions. With Odido new or prolonged propositions Switserland is zone1, not included in the EU bundle. You can buy specific roaming bundels for that zone. The information you get when you arrive in Switserland or on the website.

Tele2 was renamed to Odido, but price and conditions remain the same, including Switserland roaming.

When you prologn a subscription,  you accept the new price, bundels and conditions. With Odido new or prolonged propositions Switserland is zone1, not included in the EU bundle. You can buy specific roaming bundels for that zone. The information you get when you arrive in Switserland or on the website.

Thank you so much for the clear answer!

Hoi Eric, 

Helaas ben ik er in de praktijk achtergekomen dat ik geen mobiel internet meer heb in Zwitserland door het verlengen. Juridisch zal het vast wel kloppen, maar ik heb het niet doorgehad. Bij het woord verlengen verwacht je toch niet dat er iets juist niet verlengd wordt - namelijk internet in Zwitserland. Anders was ik wel naar een andere provider gegaan. Misleidend als je het mij vraagt. En nu zit ik er nog een kleine twee jaar aan vast :(

Kan dat niet duidelijker?

Daarnaast zou een werkende app ook wel fijn zijn - die zegt nog steeds dat ik geen data heb in Zwitserland terwijl ik een bundel heb gekocht. Nu moet ik steeds op de website inloggen - inclusief 5 minuten durende sms - om te kijken hoeveel er nog over is.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @marijerenske ,

Als je verlengt krijg je het dan geldende aanbod qua voorwaarden,  bundel omvang, prijzen maar ook ander klantvoordeel en nieuwe mogelijkheden zoals unlimited samen. Als je wilt dat alles bij het oude blijft moet je juist niet verlengen!

Het fijne van het abonnement wat je nu hebt is dat je maandelijks de bundel kunt bijstellen naar boven EN beneden. 

Zwitserland,  Turkije en de VS zitten qua data EN bellen in de unlimited Plus en Premium naast de EU landen.  Tijdens je vakantie kun je die dus bijstellen en na je vakantie weer terug.

 

Reageer