Beantwoord

Slecht bereik 4G en 5G sinds Odido

  • 16 January 2024
  • 17 reacties
  • 1987 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds odido maar 1 of 2 balkjes 4 en 5G ipv vol bereik. O veel plekken helemaal geen bereik meer. 

Hoe kom ik van odido af? Erg slim gespeeld, niks aan de abonnementen veranderen zodat iedereen moet blijven. Ondanks superslechte service en geen bereik.

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 16 January 2024, 16:36

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @2ta, welkom op onze Community! Dat is niet hoe we het graag zien en ik breng hier graag verandering in, in de hoop dat je niet van ons af wilt! Daarom wil ik ook graag met je meekijken naar de oorzaak en uiteraard een oplossing! Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. Had je toevallig al je telefoon opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen! 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Ik verneem graag een reactie van je! 

Tuurlijk is software up to date. Ook netwerkinstellingen staan goed. Had gehoopt deze standaard onzin te vermijden en meteen to the point te komen. Na overstap odido is het bereik gewoon zeer slecht.

Geef dat nou gewoon toe en bied mensen de mogelijkheid over te stappen. Dan laat je zien dat je een bedrijf bent die zeker is van zijn zaak.

Tot nu toe is er nog geen enkele belofte nagekomen. 

Ik heb van de 4 tot 5 balkjes 4 en 5g nog 1 a 2 balkjes over. Dat ligt niet plots aan een telefoon.

Reputatie 6
Badge +6

@2ta dit wou ik eerst achterhalen, zodat we weten dat het daar niet aan ligt en het uitgesloten kan worden, vandaar dat ik het vroeg. Als verder alles in orde is en je het nog steeds ervaart, raad ik je aan om een melding hiervan te maken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekkingzodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vul je postcode/locatie in in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name één exacte en recente datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit! 

Sinds Odido slecht bereik van 4G/5G! WiFi thuis slecht bereikbaar, traag netwerk. Ik ga vaak naar Duitsland eenmaal over de grens heb ik GEEN bereik, geen mobiel netwerk en ook geen data, alleen noodoproep zie ik staan. Met T-mobile nooit last van gehad. Gelukkig zit ik nog een aantal weken met mijn abonnement, daarna ben ik na 20 jaar trouwe klant van T-mobile te zijn geweest, ga ik echt WEG! Zoek het maar uit Odido!!!

De Nederlandse tak van T-mobile is doorverkocht aan zo'n armoedig en waardeloos provider Odido! Geen bereik in een ander EU land betekent heel duidelijk dat Odido niets betaalt aan een ander netwerk, daarom wordt je ook niet doorgelaten! 

E.e.a. van Odido reageert hier op iemand, ik zal het uitzoeken misschien is er een blokkade op het netwerk. Flauwekul!!! Lekker interessant doen.

Reputatie 7
Badge +14

Wat een onzin bericht. Er is qua roaming niets veranderd sinds de naamswijziging.  Je kunt in nagenoeg alle landen van de wereld prima gebruik maken van je abonnement. 

Extra informatie:

Wat wel nodig is dat je buiten de EU een toestel gebruikt Wat de frequentie banden van dat werelddeel ondersteunen. In Asia en in de USA zijn die anders dan in Europa. Niet alle toestellen bieden voor alle werelddelen volledige bandondersteuning.

@eric Onzin? Ik heb het over Duitsland dat het niet werkt en jij praat over de Azia en de hele wereld. Als jij het niet snapt en geen idee hebt hoe het zit moet je ook niet klakkeloos reageren. En ik heb het nieuwste toestel.

Reputatie 7
Badge +14

Als jij zegt dat er in Duitsland geen roaming voor Odido klantenservice is, dan klopt dat niet. Er zijn in alle landen roaming mogelijkheden. Als het voor jou specifiek niet werkt ligt aan je toestel, instellingen of misschien staat je abonnement status roaming niet toe. 

En waarom had ik er geen last van toen het nog T-mobile was en na de "naamswijziging" op eens wel? Het is niet alleen specifiek voor mij zo, er klagen meerdere mensen.

Maar wie ben jij eigenlijk? Ben jij van Odido dat je alles zo beter weet? Niet eigenwijs doen!

Ik dacht ook dat het alleen naamsverandering was naar Odido maar ook bij mij regelmatig nauwelijks klein streepje of zelfs 4G... Ben bereikbaar dus prima maar om de poster van het eerste bericht bij te vallen... Ja telefoon up to date maar jullie netwerk gewoon niet....

Reputatie 7
Badge +9

Hi @partypica, fijn dat je in ieder geval bereikbaar bent, maar je moet natuurlijk gewoon de meest optimale verbinding hebben! Merk je dat je dit op 1 locatie hebt, meerdere locaties of overal? Mocht het om 1 locatie gaan, meld dan een probleem via de dekkingskaart. Dan komt je melding direct bij mijn netwerk-collega's uit. Gaat het om alle of meerdere locaties, verzamel dan 3 recente voorbeelden waarbij je een slechte verbinding hebt. Een voorbeeld bestaat uit: datum, tijdstip en locatie en geef daarbij ook aan of het om bellen, sms en/of internet gaat. Dan laat ik het graag voor je onderzoeken! 

Hi @partypica, fijn dat je in ieder geval bereikbaar bent, maar je moet natuurlijk gewoon de meest optimale verbinding hebben! Merk je dat je dit op 1 locatie hebt, meerdere locaties of overal? Mocht het om 1 locatie gaan, meld dan een probleem via de dekkingskaart. Dan komt je melding direct bij mijn netwerk-collega's uit. Gaat het om alle of meerdere locaties, verzamel dan 3 recente voorbeelden waarbij je een slechte verbinding hebt. Een voorbeeld bestaat uit: datum, tijdstip en locatie en geef daarbij ook aan of het om bellen, sms en/of internet gaat. Dan laat ik het graag voor je onderzoeken! 

Bedankt Marciano voor je reactie!

Wat ik al aangaf , ik sloeg vooral aan omdat degene die dit lijntje geopend heeft door een aantal reactie’s naar mijn idee werd weggezet alsof het grote onzin was. Reageer bijna nooit maar in dit geval wilde ik mijn ervaring delen ter ondersteuning. 

om op jouw vraag treug te komen. Nee het is niet aleen op 1 plek ik heb het inmiddels meerdere keren meegemaakt. Maar ik ben geen intensieve gebruiker en ook met 1 streepje 4G ben ik bereikbaar en in 80% van de tijd zit ik op een wifi netwerk. Als het je helpt wil ik best een keer gaan bijhouden wanneer dit gebeurt. Ik weet dat toen ik 2 jaar geleden al het 5G teken op mijn telefoon zag dat dit een kunstje was. (in theorie 5G maar zonder volledige functionaliteit.) dus het zou ook kunnen dat Odido nu gewoon eerlijk is over welke dekking ik heb. En eerlijkheid is alleen maar toe te juichen maar vraag me echt af of het alleen een naamsverandering was of dat er qua netwerk ook wat veranderd is. Nogmaals voor mij maakt het niet zoveel uit met mijn basic gebruik heb ik denk ik zelfs nog voldoende aan 3G hahaha Maar doe er mee wat je wilt maar op dit forum komt het al een paar keer voorbij. maar dat is niet perse graadmeter omdat mensen over het algemeen pas gaan schrijven als er iets te klagen is, maar in mijn omgeving heb ik de afgelopen weken meerdere keren gehoord dat sinds het odido is ze nog beperkt bereik hebben. dus misschien iets om serieues mee bezig te gaan. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @partypica, uiteraard geen dank! Fijn dat je in ieder geval altijd bereikbaar bent en ook vaak lekker op de wifi zit. Altijd goed hoor om je ervaring hier met ons te delen. Daar leren wij ook van en zeker als er iets niet optimaal werkt, deel het dan zeker. We doen er alles aan om het op te lossen. Het is ook zeker niet onze bedoeling geweest om klanten met dit probleem weg te schuiven en het gevoel te geven dat het allemaal niet klopt. Daar gaan we in het vervolg op letten! Er kunnen altijd meerdere redenen zijn van slechte of verminderde tot aan geen dekking. We proberen direct met de standaard procedure het probleem op te lossen en zo niet, zetten we het graag door naar de technische afdeling. 

Fijn dat je zelfs met 3G al voldoende hebt, maar laat het me maar weten. Mocht je het toch willen laten onderzoeken, dan zet ik het met alle plezier in gang!

Ik heb al een tijdje erg slecht bereik het is niet op 1 plek maar om 10 van de 9 plekken waar ik kom. Zeker als ik in de auto ben komt soms geen telefoon gesprek doorheeb. En als het aankomt wordt na paar minuten verbroken. Ook geen internet. Alles up to date op verschillende telefonen ook geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ferhaddd 

Indien je al meerdere telefoons hebt getest en ook op verschillende locaties dan zou je eens een vervangende simkaart kunnen kopen via je Odido account.

Reputatie 6
Badge +6

@Ferhaddd welkom op onze Community! Kleine toevoeging op mijn collega: zou je ook de netwerkinstellingen van je telefoon kunnen resetten om te kijken of dat helpt? Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt! 

Mijn klacht wordt niet eens goed  gelezen, staat duidelijk dat ik het op meerdere toestellen heb uitgeprobeerd. Ook vind ik het beetje vreemd dat ik, als klant, een probleem ervaar. Dan moet ik een nieuwe simkaart kopen? Het is toch duidelijk dat het probleem aan jullie kant ligt?

Reputatie 6
Badge +6

@Ferhaddd Ik snap je punt. Echter, gaf je aan dat je het in meerdere toestellen had geprobeerd, maar niet wat eruit is gebleken. Vandaar dat ik er nog een keer naar vroeg. In sommige gevallen, ligt het aan de simkaart en is het op te lossen door een nieuwe simkaart aan te schaffen. Dit kun je bijvoorbeeld testen door een kruistest met je simkaart uit te voeren. Mocht blijken dat het aan je simkaart ligt, hoef je natuurlijk niet zelf te betalen voor een nieuwe. Deze kosten kan ik uiteraard voor je vergoeden of ik vraag er kosteloos één voor je aan! We vragen dit om zo veel mogelijk zaken uit te sluiten, zodat we zeker weten dat het daar niet aan ligt en er verder gekeken kan worden naar een oplossing. 

Reageer